escort nykii ja sammuilee
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 09 Marras 2006 18:48
escort nykii ja sammuilee
voisko joku ihmeinen kertoa mistä rupea hakeen vikaa??+
minulla siis on vuosimallia 90 oleva escort 1.6 efin koneella..
lähtee todella hyvin käyntiin mutta kaasua sievästi painaessa sammuu
ja tekee sitä muullonkin...toiseksi auto nykii hirveästi oli vauhti mikä tahansa bensapumppu toimii ja suodattimen olen vaihtanut mutta apua ei ollut.
minulla siis on vuosimallia 90 oleva escort 1.6 efin koneella..
lähtee todella hyvin käyntiin mutta kaasua sievästi painaessa sammuu
ja tekee sitä muullonkin...toiseksi auto nykii hirveästi oli vauhti mikä tahansa bensapumppu toimii ja suodattimen olen vaihtanut mutta apua ei ollut.
itse sain tota nykimistä hävitettyä kun pistin sitä suuttimien puhdistus litkua bensan sekaan.
mutta tämä sammuminen ei oikein sytytä. voisiko olla jotain tekemistä ilman saannin kanssa, tukos tai joku läppä jumissa..
mutta tämä sammuminen ei oikein sytytä. voisiko olla jotain tekemistä ilman saannin kanssa, tukos tai joku läppä jumissa..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 12 Maalis 2006 17:40
Joo, kyllä taitaa olla sähköpuolella vikaa. Sukulaisellani on vastaava -92 Escortti 1.6 EFi CVH:lla ja on käynyt huollossa sen kymmenen kertaa samaisen asian takia - tuloksetta. Kosla ryytyy risteyksiin täysin varoittamatta kun kaasun löysää - ei kuitenkaan aina. Tasakaasullakin erityisesti alhaisilla kierroksilla kampe nykii lisäksi luvattoman paljon, vaikka nykimistä ilmenee 4. vaihteella 100km/h vauhdissakin. Ko. autoon on vaihdettu jo ominaisuudeksi luetteloitu vai pitäisikö sanoa legendaarinen "the sulakerasia" - sulakerasia paloi, sulakkeet ei. Outoa politiikkaa Fordilta. Tällöin autossa toimi ainoina sähkölaitteina vain startti, hätävilkut ja parkit. 350€:n remontti. Pian tämän jälkeen auto alkoi köhiä ja sammahdella. Autoa on pidetty tallissa ja taivasalla ja on kuivattu ja föönätty mahdollisten kosteusvikojen pelossa...nykiminen vain jatkuu.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 09 Marras 2006 18:48
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 09 Marras 2006 18:48
En mä tunne tuon ikäsiä Ekkereitä yhtään,mutta se mistä kipinä jaetaan tulpille..tuleeko se tuossa nyt sitten ennen vai jälkeen puolan vai missä ikinä.
Mitä oon lueskellu täällä,niin sulakerasia on se "heikoin lenkki"..tai sen juotokset. Mutta ei kai nyt jokaisessa voi olla niin surkea esitys???
Sierrassa oon tottunut näkemään konehuoneessa mustan palikan jossain
lokarissa kiinni,josta nuo johdot lähtee,tosin omassa se tais olla hanskalokeron päällä..en oo jaksanu keskittyä koskaan noihin sen kummemmin,kun enimmäkseen omat kulkupelit on ollu kärjellisiä.
Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta,ja niille en oo taas joutunu tekemään oikein mitään kun on olleet niin lyhyen aikaa..
Mitä oon lueskellu täällä,niin sulakerasia on se "heikoin lenkki"..tai sen juotokset. Mutta ei kai nyt jokaisessa voi olla niin surkea esitys???
Sierrassa oon tottunut näkemään konehuoneessa mustan palikan jossain
lokarissa kiinni,josta nuo johdot lähtee,tosin omassa se tais olla hanskalokeron päällä..en oo jaksanu keskittyä koskaan noihin sen kummemmin,kun enimmäkseen omat kulkupelit on ollu kärjellisiä.
Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta,ja niille en oo taas joutunu tekemään oikein mitään kun on olleet niin lyhyen aikaa..

ei sieltä mitään junia t...
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 09 Marras 2006 18:48
joo ei vikaa löytynyt 2 tallipäivän aikana...mitähän vittua..
kaikki anturat puhdistelin tarkistin poksit ja sulakerasian..ja kaadoin
tankkiin sitä ruiskujen puhdistus ainetta..ainoa mainittava on et tyhjä käynti kierrokset nousi 2teen ja ei enää sammuile ku painaa nätisti kaasua,kulkeminen parani ja ei nyvi enään ku kaupunki nopeuksissa ja kiihdyttäessä...elikkä toisaalta nykiminen vaivaa......
kaikki anturat puhdistelin tarkistin poksit ja sulakerasian..ja kaadoin
tankkiin sitä ruiskujen puhdistus ainetta..ainoa mainittava on et tyhjä käynti kierrokset nousi 2teen ja ei enää sammuile ku painaa nätisti kaasua,kulkeminen parani ja ei nyvi enään ku kaupunki nopeuksissa ja kiihdyttäessä...elikkä toisaalta nykiminen vaivaa......
Sen ikäisessä ekkerissä -91 -> se surullisen kuuluisa sulake-boxi joka sippaa on nimenomaan se kuskin jalkatilassa oleva reilun kahvipakan kokoinen loota. Ei siitä tavallinen kuolevainen mitään ymmärräkkään, itsekki yritin aluksi hommata siihen sukulaisen autoon sen lootan ja oisin ite laittanut sen kiinni mutta niin paljoa ei hienomekaanikon kykyjä löytynyt. Miljoonaviisisataa erilaista ja erivahvuista johtoa risteilee askissa ja kaikki on tinattava huolella kiinni.
Vanhemmissa ekkereissä taas 86-90 on ollut usein vikaa itse sytytysohjausyksikössä joka on puolestaan kiinni virranjakajassa, olipa kyseessä Bosch tai Lucas. Kiinni kahdella ruuvilla jakajassa ja rasiaan tulee pikaliitin. Boxi n. tulitikkuaskin kokoinen. Sen vaihtaminen kotikonstein ei ole homma eikä mikään jos vähääkään osaa ruuvaria tms. käytellä. Osan hinta ei tarvikkeena ole kuin promille tuosta sulakelaatikosta... sulakelootaa kun ei edes taida tarvikkeena löytyä.
Vanhemmissa ekkereissä taas 86-90 on ollut usein vikaa itse sytytysohjausyksikössä joka on puolestaan kiinni virranjakajassa, olipa kyseessä Bosch tai Lucas. Kiinni kahdella ruuvilla jakajassa ja rasiaan tulee pikaliitin. Boxi n. tulitikkuaskin kokoinen. Sen vaihtaminen kotikonstein ei ole homma eikä mikään jos vähääkään osaa ruuvaria tms. käytellä. Osan hinta ei tarvikkeena ole kuin promille tuosta sulakelaatikosta... sulakelootaa kun ei edes taida tarvikkeena löytyä.
Nyppiikö tämä auto täyskaasulla? Jos ei, niin oletko kokeillut ajaa ilmamäärämittarin johto irti ja/tai lambdan johto irti?
Itsellä oli tuollaista nyppimis ja sammuiluvikaa ja syynä oli kampiakselin asentotunnistimen heiluminen. Sijaitsee ainaki zetecis pakosarjan puolella alhaalla lohkossa lähellä vauhtipyörää. Sen ympäriltä puuttui ohut alumiiniholkki, jonka oli tarkoitus pitää tämä ykk-anturi kunnolla paikallaan.
Itsellä oli tuollaista nyppimis ja sammuiluvikaa ja syynä oli kampiakselin asentotunnistimen heiluminen. Sijaitsee ainaki zetecis pakosarjan puolella alhaalla lohkossa lähellä vauhtipyörää. Sen ympäriltä puuttui ohut alumiiniholkki, jonka oli tarkoitus pitää tämä ykk-anturi kunnolla paikallaan.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45