Sivu 1/1
Focus TD hyytyi ajossa ja hehkuvalo vilkkui.
Lähetetty: 05 Marras 2006 18:04
Kirjoittaja msanta
200 km yhtämittaa ajettuna, käännyttäessä risteyksesta Focus Td vm. 2000 ei ottanut kaasua päälle ja samanaikaisesti hehkuvalo vilkkui. Auto kävi tasaisesti tyhjäkäyntiä, mutta kaasupoljin oli toimimaton. Vasta kun auton sammutti, se lähti taas vetämään normaalisti. Voisiko vika olla esim. vaihdelaatikon nopeusanturissa, joka piiputtaa? Nyt autolla liikkuminen epäilyttää, jättääkö kokonaan välille.
Polttoainesuodatin on vaihdettu ja muutenkin auto on huollettu. Ajomäärä on 250 tkm.
Re: Focus TD hyytyi ajossa ja hehkuvalo vilkkui.
Lähetetty: 05 Marras 2006 22:55
Kirjoittaja jpisteh
Vikakoodit antavat paljon apuja, mutta oireeseen sopisi
kaasupolkimen asentotunnistin tai sen johtosarja olis varmaan
ensimmäisiä tarkastuskohteita.
j.h
Kaasupolkimen hätäkäytöllä kierrokset ovat yleensä noin 1300...1500 rpm.
Lähetetty: 06 Marras 2006 13:30
Kirjoittaja msanta
Siihenhän se viittaa, ruiskutuspumppu ei saa käskyjä ja moottori käy vain tasaista tyhjäkäyntiä. Perjantaina pitää autoa käyttää paikallisessa Fordin liikkeessä, jos siellä jotain löytyisi. Epäilivät juuri tuota nopeuspoljinta, jossa on ollut vikoja. Nyt tuo ajaminen Focuksella on vähän arpomista: tuleeko vikaa tai ei.
Lähetetty: 09 Marras 2006 19:33
Kirjoittaja zippe
Mulla tilttas oma kärry viime keväänä kuin seinään. Kovassa kiihdytyksessä 2. vaihteella, moottori sammui kuin seinään, hehkuvalo vilkkui muutaman kerran. Kerran lähti vielä käyntiin, pyöri pari sekunttia ja sammui. Eikä sitten enää hievahtanutkaan.
Vika oli polttoaineen ruiskutuspumpussa, josta ohjainyksikkö rikki.
Lähetetty: 09 Marras 2006 21:47
Kirjoittaja jpisteh
msanta kirjoitti:Siihenhän se viittaa, ruiskutuspumppu ei saa käskyjä ja moottori käy vain tasaista tyhjäkäyntiä. Perjantaina pitää autoa käyttää paikallisessa Fordin liikkeessä, jos siellä jotain löytyisi. Epäilivät juuri tuota nopeuspoljinta, jossa on ollut vikoja. Nyt tuo ajaminen Focuksella on vähän arpomista: tuleeko vikaa tai ei.
Minusta viittaisi siihen, että ruiskutuspumppu saa käskyn käydä tasaista korotettua joutokäyntiä (eli hätäkäyttöä). Siis ruiskutuspumppu saa fiksua ohjausta, mutta kaasupolkimen tieto ei välity ohjainlaitteelle. Muutkin kuin kaasupolkimen asentotunnistin voi aiheuttaa moisen vikakoodin.
j.h
Lähetetty: 10 Marras 2006 18:16
Kirjoittaja msanta
Vikä selvisi, kaasupolkimen kolmesta anturista kaksi oli rikki ja vain yksi toimi. Tämä aiheutti auton hyytymisen ja ajoittaisen nykimisen. Tästä syystä myös auton ajettavuuskin oli hankala, esim. ykköstä ei voinut juuri käyttää lainkaan, kun kun auto heti hyökkäsi voimalla liikkeelle. Nyt meno on hämmästyttävän tasaista ja miellyttävää. Kannatti maksaa 200 euroa remontista (osat + työ). Saa nähdä, laskeeko polttoaineen kulutuskin entisestä.