Sivu 1/1

Escort ja bensiinipuolen ongelma

Lähetetty: 11 Huhti 2005 20:50
Kirjoittaja kuolio
Ostin tuossa vajaa kuukausi sitten tuollaisen sportti farmarin. Pientä vikaa siinä kuitenkin on:
Ajaessa pienellä kaasulla (kierrokset vajaa 3000) ja painaa kytkimen pohjaan, jää kierrokset korkealle, tai joskus vielä nousevat jonkin verran, ennen kuin laskevat normaaliin. Onko tietoa mistä johtuisi?
Toisena ihmetyksenä on tuloilman lämpötila-anturi (kai?). Siitä on johdot (kaksi) katkaistu ja laitettu apicoliittimet tilalle. Toinen johto ei ole edes kiinni. Kun molemmat johdot laittaa kiinni, nykii auto tasakaasulla. Kun toisen johdon (muistaakseni violetti-valkoinen) toiseen napaan, nykii auto melkein kokoajan ja vastaa kaasuun aikas hitaasti. Auto toimii parhaiten, kun ruskea-valkoinen johto on pelkästään kiinni, toisessa anturin navoista.
Löytyisköhän kuvaa keneltäkään tästä anturista, tai ylipäätänsä tietoa siitä? Anturi sijaitsee siis ilmamäärä anturin jälkeen ottoilmaputkessa. Lähempänä ruiskua.

Lähetetty: 11 Huhti 2005 23:00
Kirjoittaja ZyaS
oiskohan anturi mykkä :shock:

Lähetetty: 12 Huhti 2005 18:52
Kirjoittaja kuolio
Hmm... eikös tuon imuilman lämpötunnistimen toimivuuden voi testata ihan yleismittarilla...?

Lähetetty: 12 Huhti 2005 22:10
Kirjoittaja grebe
Voi. Kun lämpö nousee, niin vastus vähenee ja päinvastoin. En nyt kiveen kirjoita, mutta muistaakseni näin -97 zetecissä.

Ainiin. ne kierrokset kun puljaa miten sattuu, niin vika on tyhjäkäyntiventtiilissä. Lueppa näitä zetec aiheisia topicceja, niin selviää moni asia.

Lähetetty: 13 Huhti 2005 19:27
Kirjoittaja kuolio
Jeps! Kiitos!