Escort ja bensiinipuolen ongelma
Lähetetty: 11 Huhti 2005 20:50
Ostin tuossa vajaa kuukausi sitten tuollaisen sportti farmarin. Pientä vikaa siinä kuitenkin on:
Ajaessa pienellä kaasulla (kierrokset vajaa 3000) ja painaa kytkimen pohjaan, jää kierrokset korkealle, tai joskus vielä nousevat jonkin verran, ennen kuin laskevat normaaliin. Onko tietoa mistä johtuisi?
Toisena ihmetyksenä on tuloilman lämpötila-anturi (kai?). Siitä on johdot (kaksi) katkaistu ja laitettu apicoliittimet tilalle. Toinen johto ei ole edes kiinni. Kun molemmat johdot laittaa kiinni, nykii auto tasakaasulla. Kun toisen johdon (muistaakseni violetti-valkoinen) toiseen napaan, nykii auto melkein kokoajan ja vastaa kaasuun aikas hitaasti. Auto toimii parhaiten, kun ruskea-valkoinen johto on pelkästään kiinni, toisessa anturin navoista.
Löytyisköhän kuvaa keneltäkään tästä anturista, tai ylipäätänsä tietoa siitä? Anturi sijaitsee siis ilmamäärä anturin jälkeen ottoilmaputkessa. Lähempänä ruiskua.
Ajaessa pienellä kaasulla (kierrokset vajaa 3000) ja painaa kytkimen pohjaan, jää kierrokset korkealle, tai joskus vielä nousevat jonkin verran, ennen kuin laskevat normaaliin. Onko tietoa mistä johtuisi?
Toisena ihmetyksenä on tuloilman lämpötila-anturi (kai?). Siitä on johdot (kaksi) katkaistu ja laitettu apicoliittimet tilalle. Toinen johto ei ole edes kiinni. Kun molemmat johdot laittaa kiinni, nykii auto tasakaasulla. Kun toisen johdon (muistaakseni violetti-valkoinen) toiseen napaan, nykii auto melkein kokoajan ja vastaa kaasuun aikas hitaasti. Auto toimii parhaiten, kun ruskea-valkoinen johto on pelkästään kiinni, toisessa anturin navoista.
Löytyisköhän kuvaa keneltäkään tästä anturista, tai ylipäätänsä tietoa siitä? Anturi sijaitsee siis ilmamäärä anturin jälkeen ottoilmaputkessa. Lähempänä ruiskua.