Sivu 1/1

Escort ei kierrä kunnolla - Kommentteja

Lähetetty: 03 Marras 2006 11:38
Kirjoittaja Escot98
Laittakaapa kommenttia oonko tässä asiassa yhtään hollilla ja onko vielä muita mahdollisia vikoja joita en o ottanut huomioon.

Vuoden 98 Escortti 1,8 bensa zetecillä temppulee siten että ajaessa se ei ota kierroksia kuin 2000-3000 välille jolloin alkaa kunnon nykiminen. Samalla moottorin ääni muuttuu pörisevämmäksi. Tätä se tekee sekä kylmänä että lämpimänä.

Lueskelin vanhoja juttuja haun kautta ja mulle jäi sellainen käsitys että vika on jossakin seuraavista.

1. Tulpat/tulpanjohdot
2. Ilmansuodatin
3. Bensansuodatin
4. Katalysaattori
5. Jäähdytysnesteen lämpötilaanturi (ECU)

Oonko oikeilla jäljillä? Mikä on EGR?

Jos oon jäljillä niin olisko em. järjestys hyvä vianselvityksessä jotta kustannukset pysyis kurissa?

Lähetetty: 03 Marras 2006 11:51
Kirjoittaja pm
Puola mahtanee olla finaalissa.

Lähetetty: 03 Marras 2006 11:58
Kirjoittaja lalli69
Jos lähdetään 1x2 linjalle, niin polttoainepumpun vois vielä lisätä listalle. :)

Lähetetty: 03 Marras 2006 12:01
Kirjoittaja Escot98
pm kirjoitti:Puola mahtanee olla finaalissa.
Was ist "puola"?

Lähetetty: 03 Marras 2006 12:57
Kirjoittaja pm
Escot98 kirjoitti: Was ist "puola"?
Se on sytytyspuola se. Mötikkä mistä tulpanjohdot lähtee. Useammalta toverilta ko. kapistus päättänyt toimintansa ja oireina vedon puute ja auto kuulostaa 'Subarulta'

Lähetetty: 03 Marras 2006 13:02
Kirjoittaja Regu
Ite olen varsinkin noissa uudemmissa elikkä black top zetecillä olevissa focuksissa ja mondeoissa törmännyt noihin puolan hajoamisiin, mutta jos kuulostaa subarulta niin puola melko varmasti sökö.

Lähetetty: 03 Marras 2006 16:47
Kirjoittaja TeRoK
No joo, mutta vaihda nyt sentään eka tulpat ja johdot ennen kun kallista puolaa alat uusimaan. Myös bensan ja ilman suodattimet kannattanee vaihtaa. Oma -95 ekkeri tuli aika paljon kierrosherkemmäksi ja käynti tasottui kun vaihdoin just ilman, bensan ja öljyn suodattimet. Öljyt (sekaan x1r) sekä tulpat ja tulpanjohdot.

Noi voi ihan hyvin vaihtaa kun ne joka tapauksessa on vaihto tavaraa.
Sitte vasta alkaa kattomaan vikoja tarkemmin.

Lähetetty: 04 Marras 2006 15:25
Kirjoittaja Escot98
Tulpat vaihdoin ja katoin että ilmaonsuodatin oli uudenkarhea. Eip auttanu. Tulppien piuhat näytti silmämääräisesti olevan ok. Paljokohan puola maksaa?

Lähetetty: 04 Marras 2006 15:35
Kirjoittaja Megado
Escot98 kirjoitti:Tulpat vaihdoin ja katoin että ilmaonsuodatin oli uudenkarhea. Eip auttanu. Tulppien piuhat näytti silmämääräisesti olevan ok. Paljokohan puola maksaa?
Ei kerro aina koko totuutta jos tulpanjohdot päältä kunnossa, se puola jos oireilee heijastaa se niihin tulpanjohtoihinkin. Tulpanjohdot ja puola vaihtoon. Fordin varaosatiskiltä hintaan lisää tietoutta.

Lähetetty: 05 Marras 2006 01:08
Kirjoittaja Monteonisti
Minusta vaikuttaa anturivialta. 8)

Lähetetty: 05 Marras 2006 11:29
Kirjoittaja Oltsu
pm kirjoitti: Se on sytytyspuola se. Mötikkä mistä tulpanjohdot lähtee. Useammalta toverilta ko. kapistus päättänyt toimintansa ja oireina vedon puute ja auto kuulostaa 'Subarulta'
Eikai nyt sentään suoraan puolalta lähde tulpanjohdot..? Virranjakajalta yleensä on tulpanjohdot lähteny, siitä keskeltä sitten menee yks puolalle.

Lähetetty: 05 Marras 2006 11:40
Kirjoittaja Riesa2.0
Oltsu kirjoitti:Eikai nyt sentään suoraan puolalta lähde tulpanjohdot..? Virranjakajalta yleensä on tulpanjohdot lähteny, siitä keskeltä sitten menee yks puolalle.
Ei taida vaan tuon ikäisessä escortissa olla enää virranjakajaa.. :wink:

Lähetetty: 05 Marras 2006 14:02
Kirjoittaja Oltsu
Jaa, onko näin? Kyllä se tekniikka kehittyy sittenkin.. :D

Lähetetty: 05 Marras 2006 14:20
Kirjoittaja Luigi81
Yleensä näissä uudemmissa koslissa on puola ja virranjakaja samassa paketissa

Lähetetty: 05 Marras 2006 17:05
Kirjoittaja TeRoK
Tai siis toisinsanoen puolapakassa on joka tulpalle oma puola.

Lähetetty: 05 Marras 2006 23:43
Kirjoittaja Monteonisti
Tai kahdelle yksi. 8)

Lähetetty: 06 Marras 2006 00:22
Kirjoittaja TeRoK
joo. No jokatapauksessa pointti oli se, että ennemmin tossa systeemissä virranjakajan virkaa toimittaa toi itse edis moduuli joka antaa vuorotellen ensiöjännitteen joka puolapakalle.

Lähetetty: 06 Marras 2006 16:04
Kirjoittaja Escot98
Lueskelin noita muita samankaltaisia ongelmia. Kannattaisiko seuraavia testata ennen kuin juoksee kauppaan hakemaan varaosia.

Koeajo ilmamäärämittarin piuha irti tai lamda-anturi irroitettuna?

Ilmamäärämittari on vissiin se pienempi boxi ilmansuodattimen boxin vasemmalla puolella? (auton edestä katottuna) Miten tohon lamda anturiin vois päästä käsiksi?