Sierra MT75 loota
Sierra MT75 loota
Sierrassa tullut tässä talven aikana esille. Paikallaan ei meinaa millään saada ykköstä silmään vaikka kone olisi lämmin. Se tavallaan potkii ja narahtelee vastaan, sama kakkonen. Liikennevaloihin tultaessa on pakko sillai ennenkun auto on pysähtynyt rykiä ykköstä sisään. Välillä menee kivuttomasti ja välillä hakkaa vastaan muutaman kerran sit menee.
Mieleen tuli, että öljyt olisi loppunut laatikosta. Ne on tarkotus kesällä vaihtaa samoin kuin peräöljyt. Vai onko synkro renkaat mennet?
kertokaa ihmeessä jos teillä on kokemuksia tosta laatikosta!!
Mieleen tuli, että öljyt olisi loppunut laatikosta. Ne on tarkotus kesällä vaihtaa samoin kuin peräöljyt. Vai onko synkro renkaat mennet?
kertokaa ihmeessä jos teillä on kokemuksia tosta laatikosta!!
Sierra 2.0IS dohc '92
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
Huomaako ton kytkimen irrottamisen jotenkin. Ei ainakaan tyhjäkäynti kierrokset laske kun heittää vaihteen päälle. Jos ajaa möykkysellä esim. hiekkatiellä niin vaihteet ei oikeen mee sisälle kun koko auto heiluu. Olisko et toi kytkin ei irrottais tarpeeksi? täytyy mennä kattelemaan.
Sierra 2.0IS dohc '92
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 26 Helmi 2005 13:37
Silmälaakeri jumittaa, itsellä ollut tuota ongelmaa ja silmälaakerissa vika
. Vaikka kytkin irrottaisi kuinka hyvin ei auta jos silmälaakeri sökö. Ei pykälät mene pienessä vauhdissä kunnolla päälle kun tuo laakeri pyörittää vaihteiston akselia mukana
. ( Huom! ei painelaakeri joka vaihteiston puolella vaan silmälaakeri joka vauhtipyörässä ja johon se vaihteiston akseli tukeutuu)


Ford Sierra 2.0 Is -89
Ford Escort 1.6 STW -97
Ford Mondeo 1.8 GLX -93
Ford Escort 1.6 STW -97
Ford Mondeo 1.8 GLX -93
samaa tekee itellänikin paitsi että toisinpäin,
ykköstä ei saa mitenkään päälle jos auto liikkuu yhtään, siihen tosin tottuu helposti kun dohc vääntää niin alhaalta että ykköstä ei tartte kun liikkeellelähössä. Oisko sulla kytkinvaijeri löystyny itelläni auttaa ainakin se kun survoo poljinta lattiasta läpi
Noissa on tosin itesestään kiristyvä vaijeri joten pitää sitten vaihtaa vaijeri, jos on kiristimestä loppunu säätövara..
ykköstä ei saa mitenkään päälle jos auto liikkuu yhtään, siihen tosin tottuu helposti kun dohc vääntää niin alhaalta että ykköstä ei tartte kun liikkeellelähössä. Oisko sulla kytkinvaijeri löystyny itelläni auttaa ainakin se kun survoo poljinta lattiasta läpi

OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
kysytään nyt vaikka tässä topicissa kun en viiti uutta tehä, niin mikä laatikko on 86-vuoden is sierrassa?? onko se MT75:n vai se ''tavallinen'' 5-vaihteinen??
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Monteonisti kirjoitti:Olen joskus huvikseen kokeillut lähteä kakosella ja sitten nelonen suoraan päälle, hyvin pelittää, eli Suomen rajoituksilla riittäisi 2 vaihdetta?
Juu, sierra lähtee todella helposti kakkosella ja silloin tällöin tulee vahingossa lähettyä valoista kakkosella eikä sitä välttämättä edes tule huomanneeksi..

OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Kuvamateriaalia meikäläisen kokoelmasta...
http://www.nic.fi/~moutine/capri/041.jpg
http://www.nic.fi/~moutine/capri/041.jpg
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Ja kytkinkopista päätellen V6:sen jatkoksi tarkoitettuja versioita?MouTine! kirjoitti:Kuvamateriaalia meikäläisen kokoelmasta...
http://www.nic.fi/~moutine/capri/041.jpg

Vasen on '90 P100:sen diesel Type-9 johon oon pultannut kytkinkopan tuosta oikeanpuoleisesta aidosta V6 Type-9:stä. Keskellä siis todellakin V6 MT-75. Heitin ton diesel-tekeleen Capriin nyt ihan että pääsee ajamaan, mutta tulevan talven aikana olisi tarkoitus sovitella tuo MT-75.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
vaihteet katos
elikkä mt75 lootasta katos kaikki vaihteet et onko siinä joku vipusysteemi enne ku keppi menee laatikkoo josta olis voinu irrota joku vipu ku keppi on aivan tunnoton... ja näkeekö niitä kopista päin vai joutuukoha tiputtaa laatikon?
Re: vaihteet katos
Taitaa olla siirtäjän sokka tai muu vastaava nyt karkuteillä, ellei sitten keppi oo mennyt jostain kohtaa poikki (???)tuppu kirjoitti:elikkä mt75 lootasta katos kaikki vaihteet et onko siinä joku vipusysteemi enne ku keppi menee laatikkoo josta olis voinu irrota joku vipu ku keppi on aivan tunnoton... ja näkeekö niitä kopista päin vai joutuukoha tiputtaa laatikon?

itellä meni t9 laatikosta siirtäjän sokka ja ei mennyt kuin vitonen sisään. uusi sokka maksoi 0.50€
