Sivu 1/1

Sierraan 1.8td--->2.0 ohc

Lähetetty: 30 Loka 2006 19:10
Kirjoittaja Artery
Kyseessä on 93vm. 1.8 turbo diesel S varustelutason Sierra, jonka kori on todella priimassa kunnossa sisustaa myöten, ongelma vain on kone, josta on takimmainen mäntä sulanut ja tehnyt suuren uran lohkon kylkeen.

Mieluitenhan sitä vaihtaisi saman koneen alakerran, mutta kun noita 1.8l td koneita on aika harvassa, joten ajattelin vaihtaa 2.0 ohc koneen entisen tilalle.

Mitä kaikkea täytyy ottaa huomioon konetta vaihettaessa? Pitääkö vaihtaa vaihdelaatikon lisäksi muuta kuin sähköosia ja mitkä kaikki sähköosat joutuupi vaihtamaan? Meneekö muutoskatsastuksella läpi?

Lähetetty: 30 Loka 2006 19:57
Kirjoittaja jaska74
mun mielestä sähköosista ainoa sopiva on startin piuhat, eli kaikki muu vaihtoon...

miks laatikko pitää vaihtaa? tankki ainakin pitää.
ja "pitäis mennä" muutoskatsastuksesta heittämällä läpi

Lähetetty: 31 Loka 2006 15:35
Kirjoittaja Riesa2.0
jaska74 kirjoitti:"pitäis mennä" muutoskatsastuksesta heittämällä läpi
Kuinkas kun tuon ikäistä sierraa ei oo enää tehty ohc myllyllä. Hyväksyyköhän ne sitten konttorilla sen ihan noin vain, vielä kun tuon ikäiset bensa sierrat on kaikki jo vähäpäästöisiäkin, mutta tiedä sitten onko sillä merkitystä kun en ole katsastusmies..

Lähetetty: 31 Loka 2006 17:05
Kirjoittaja Artery
No tuo 1.8 turbo dieseli on ohc ja ainakaan rekisteriotteessa ei lue mitään, että olisi vähäpäästöinen.

Lähetetty: 31 Loka 2006 17:30
Kirjoittaja henu
Artery kirjoitti:No tuo 1.8 turbo dieseli on ohc ja ainakaan rekisteriotteessa ei lue mitään, että olisi vähäpäästöinen.

diisel on diisel mut 2.0 ohc bensaa ei oo ollu ton ikäsessä ja sen pitää olla jo vähäpäästöinen

Lähetetty: 31 Loka 2006 17:47
Kirjoittaja Artery
Eli tuohon pitäisi sitten vaihtaa samanlainen kiisseli kone tai sitten jokin vähäpäästöinen bensa?

Lähetetty: 31 Loka 2006 18:34
Kirjoittaja Riesa2.0
Artery kirjoitti:Eli tuohon pitäisi sitten vaihtaa samanlainen kiisseli kone tai sitten jokin vähäpäästöinen bensa?
Näin se täällä suomenmaassa valitettavasti menee.. Itse etsisin jostain samanlaisen koneen tai remontoisin vanhan, niin pääsee ehkä helpoimmalla.

Lähetetty: 31 Loka 2006 19:46
Kirjoittaja Artery
Juu tuota itsekkin aloin pohtimaan. Se takimmainen sylinteri pitäisi varmaan putkittaa ja mäntä vaihtaa. Turbokin on vähän sen näköinen, että siitä olisi jotain läpi ampaissut. :? Osaako kukaan sanoa, mitä maksaisi yhden sylinterin putkitus, niinku suurimpiirtein?

Helpommalla pääsis, jos jostain löytyisi vaikka foorumilaisilta ehjä lohko tuohon mottiin.

Kävin katsastuskonttorilla ja meinasivat ettei saa laittaa nuoremman auton diisselikonetta (2.3 diisseleitä on 89 vuosimalleista taaksepäin) ja bensa koneen sais laittaa kunhan on vähäpäästöinen.

Eli taidanpa yrittää laittaa tuon koneen kuntoon...