Sierraan 1.8td--->2.0 ohc

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Sierraan 1.8td--->2.0 ohc

Viesti Kirjoittaja Artery »

Kyseessä on 93vm. 1.8 turbo diesel S varustelutason Sierra, jonka kori on todella priimassa kunnossa sisustaa myöten, ongelma vain on kone, josta on takimmainen mäntä sulanut ja tehnyt suuren uran lohkon kylkeen.

Mieluitenhan sitä vaihtaisi saman koneen alakerran, mutta kun noita 1.8l td koneita on aika harvassa, joten ajattelin vaihtaa 2.0 ohc koneen entisen tilalle.

Mitä kaikkea täytyy ottaa huomioon konetta vaihettaessa? Pitääkö vaihtaa vaihdelaatikon lisäksi muuta kuin sähköosia ja mitkä kaikki sähköosat joutuupi vaihtamaan? Meneekö muutoskatsastuksella läpi?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

mun mielestä sähköosista ainoa sopiva on startin piuhat, eli kaikki muu vaihtoon...

miks laatikko pitää vaihtaa? tankki ainakin pitää.
ja "pitäis mennä" muutoskatsastuksesta heittämällä läpi
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

jaska74 kirjoitti:"pitäis mennä" muutoskatsastuksesta heittämällä läpi
Kuinkas kun tuon ikäistä sierraa ei oo enää tehty ohc myllyllä. Hyväksyyköhän ne sitten konttorilla sen ihan noin vain, vielä kun tuon ikäiset bensa sierrat on kaikki jo vähäpäästöisiäkin, mutta tiedä sitten onko sillä merkitystä kun en ole katsastusmies..
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

No tuo 1.8 turbo dieseli on ohc ja ainakaan rekisteriotteessa ei lue mitään, että olisi vähäpäästöinen.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Artery kirjoitti:No tuo 1.8 turbo dieseli on ohc ja ainakaan rekisteriotteessa ei lue mitään, että olisi vähäpäästöinen.

diisel on diisel mut 2.0 ohc bensaa ei oo ollu ton ikäsessä ja sen pitää olla jo vähäpäästöinen
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

Eli tuohon pitäisi sitten vaihtaa samanlainen kiisseli kone tai sitten jokin vähäpäästöinen bensa?
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Artery kirjoitti:Eli tuohon pitäisi sitten vaihtaa samanlainen kiisseli kone tai sitten jokin vähäpäästöinen bensa?
Näin se täällä suomenmaassa valitettavasti menee.. Itse etsisin jostain samanlaisen koneen tai remontoisin vanhan, niin pääsee ehkä helpoimmalla.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

Juu tuota itsekkin aloin pohtimaan. Se takimmainen sylinteri pitäisi varmaan putkittaa ja mäntä vaihtaa. Turbokin on vähän sen näköinen, että siitä olisi jotain läpi ampaissut. :? Osaako kukaan sanoa, mitä maksaisi yhden sylinterin putkitus, niinku suurimpiirtein?

Helpommalla pääsis, jos jostain löytyisi vaikka foorumilaisilta ehjä lohko tuohon mottiin.

Kävin katsastuskonttorilla ja meinasivat ettei saa laittaa nuoremman auton diisselikonetta (2.3 diisseleitä on 89 vuosimalleista taaksepäin) ja bensa koneen sais laittaa kunhan on vähäpäästöinen.

Eli taidanpa yrittää laittaa tuon koneen kuntoon...
Vastaa Viestiin