Sivu 1/1
Turboa 1.6:seen CVH Escorttiin... -Mielipiteitä-
Lähetetty: 29 Loka 2006 16:21
Kirjoittaja Jarsko
No joo... ELi heti alkuun. Jos ei sitten ole muuta sanottavaa kun se, että kuinka idiootti olen kun 1.6:sta alan turbottaa, niin sen voi sit jättää sanomatta...
No niin... Siis eli kertokaas nyt omia kokemuksia kyseisen moottorin turbottamisesta? Mikä turbo? Mitkä männät? Mitkä veivit? toimiiko EFI:n ruiskuhöskällä? Eli siis kaikkea mahdollista...

Kiitos jo etukäteen...
Lähetetty: 29 Loka 2006 17:01
Kirjoittaja juhatou
Moi. Oletko ajatellu tekeväs ite kuinka paljon. esim. pakosarja yms. Rs turbon osia kannattaa varmaankin hyödyntää:veivit ja männät,nokka., pakosarja. Riippuen tietysti tehotavoitteesta et kuinka pitkälle noi rs vakio-osat sitte kestää. Kuitenkin voisin suositella et teet zvh-koneen siihen eli kun kuitenkin ostat mäntää ja veiviä, niin samalla ne ostaa esim mondeon 2.0 zetec lohkoon ja siihen cvh:n kansi päälle niin jo vot! Mut tietysti jokainen tekee niinku ite parhaaks näkee.

Re: Turboa 1.6:seen CVH Escorttiin... -Mielipiteitä-
Lähetetty: 29 Loka 2006 17:04
Kirjoittaja koskar
Jarsko kirjoitti:
Mikä turbo? Mitkä männät? Mitkä veivit? toimiiko EFI:n ruiskuhöskällä? Eli siis kaikkea mahdollista...

Kiitos jo etukäteen...
Paljonko meinaat laittaa rahaa kiinni ja mikä on tehotavoite?
Lähetetty: 29 Loka 2006 17:13
Kirjoittaja Jarsko
joo eli siis olen ajatellut jotain kevyttä, eli siis noin 220heppaa..

Mut mites noi RS:än osat kestää? no jos jollain olisi hyviä neuvoja ja kuvia hyvän pakosarjan aikaan saamiseksi, niin saa lähettää. itse osaan ja pystyn kyllä pakosarjat tekemään. Mutta jos on valmiita jotain hyviä sarjoja niin kertokaa ihmeessä. Kun tuo Fordi on vielä hiukan outo mulle:D ja rahaa laiteaan sen verran kun tarvii..

Mutta mitäs olisitte mieltä, toimisko se EFI:n ruisku esim Garretin 03 kanssa?
..
Lähetetty: 29 Loka 2006 20:53
Kirjoittaja Jarsko
Nyt tässä hetken mietittyäni, mietin tälläsia vaihtoehtoja:
-Turboksi IHI RHB5
-Cooleriks MR2 turbosta vakio cooleri. (jos yks ei riitä niin sit toinen)
Mutta veivit ja männät on vielä SUUUURI arvoitus...

Kertokaa vaihtoehtoja 8)
Lähetetty: 29 Loka 2006 22:34
Kirjoittaja juhatou
Toi IHIN rhb5 tuntus vähän pieneltä sun tehotavoitetta ajatellen. Ei kannata alimitoittaa ahdinta heti alkuunsa. Eikä myöskään oo pakopaineen kannalta hyväksi toi pieni ahdin. Samaten toi cooleri tuntus pieneltä kun joudut kuitenkin ahtopaineen nostaa aikas ylös 1.6 motissa et sen 220hv

sieltä saat. Mites olis esim cossun 3 garretti tai vastaava? Mites aattelit sitä bensapuolta hoidella?Mites toi kytkin ja vaihdeaski puoli on suunniteltuna? Lukko vois olla ihan mukava

Lähetetty: 30 Loka 2006 13:35
Kirjoittaja Volmari
Aloita vaikka ensin siitä että ostat sen motin mistä lähdet tekemään tämän turbo-projektin. siitä sitten on hyvä alkaa miettimään miten lähteä veivaamaan.
ensin päätä kone sitten sen ehdoilla etenet. minä suosittelen että että tämä 1.8ZVH padan, siitä löytyy tietoa ympäri nettiä ja näilläkin foorumeilla yhdellä on työn alla jo sellainen.
ja varmana saat paukkua siihen sen verran että ainakin 200hp on rikki. tarvittaessa.
Tsemppiä! tee se mikä multa jää väliin..
Lähetetty: 30 Loka 2006 14:52
Kirjoittaja koskar
Jarsko kirjoitti:no jos jollain olisi hyviä neuvoja ja kuvia hyvän pakosarjan aikaan saamiseksi, niin saa lähettää. itse osaan ja pystyn kyllä pakosarjat tekemään. Mutta jos on valmiita jotain hyviä sarjoja niin kertokaa ihmeessä.
Passionfordin foorumilla on aika hyvä thread missä on noita kuvia. Tubular manifolds tai jotain vastaavaa threadin alla.
EDIT:
LINKKI
Lähetetty: 30 Loka 2006 15:30
Kirjoittaja Jarsko
Joo... eli mulla on jo se 1.6CVH. ja siittä alan tekmään... Ja hommahan alkaa sillä, että puran koneen atomeihin, koneistan osat, laitan uuden kannen(venttiilit,ohjurit,seetit,lautaset,jouset ym.) alakertaan vaihdan punaliuska laakerit.
Sitten vaan konetta kasaileen, mutta on yksi suuri kysymys: Kuinka suuren paineen noi 1.6:sen omat veivit ja männät kestää??! Ja kiitoksia jo näistä vastauksita!! Ja lisää otetaan ohjeita/neuvoja/linkkejä vastaan!!
Lähetetty: 31 Loka 2006 00:14
Kirjoittaja Volmari
Britit ampuu muistaakseni tästä koneestä sen 200hp irti. ilman kummempia osien vaihtamisia. tosin männät kannattaa takomäntiin vaihtaa, ja porauttamista ylikokoon. tai näin minä tekisin.
tosin kone on täysinläpikäyty. jokainen osa on hiottu tai lasikuulapuhallettu ja kevennetty jos tarve. kansi on portattu ja pakosarja on paremmin virtaava. ja putkisto tietty sen perässä.
mä tein heikon laskelman joskus mitä mun pelkät perusvermeet tähän hommeliin maksais niin sain muistaakseni 2500e pelkkiin "aloitustarvikkeisiin", ja osa siinä uskossa että kaverilta löytyy edullisesti.
Lähetetty: 31 Loka 2006 09:08
Kirjoittaja Jarsko
no joo... siis luulen, että pääsen reilusti alle ton 2500€. pystyn ite tekemään kunnon pakosarjat. ja noita kone velhoja tunnen ympäri suomen...

Minkäs laisia takomäntiä oot meinannu? entäs ne kanget?
Lähetetty: 01 Marras 2006 00:01
Kirjoittaja Volmari
hyvin menee jos saat tehtyä kestävän koneen tuosta alle ton 2500e..
kangille mä taisin ajatella vain lasikuulapuhallusta. takomäntiä en sitten sen enempää ajatellut. wisecot tietty kun ekana päähän tuli. mutta on niitä edullisempiakin jotka ajaa asiansa tässä hommassa.
ei mulla sen enempää asiasta tietoa ole kun pääsin vasta siihen vaiheeseen että perkele lompakko polttireiän maan ytimeen pelkästä ajatuksesta..
Lähetetty: 01 Marras 2006 08:24
Kirjoittaja JesseT
Itse olen kaksi 1,6 CVH konetta itselle kasannut. Kummatkin RST:n vakiokoon männillä ja hyvin on koneet kestänyt mooonta vuotta päivittäistä käyttöä ja molemmista on yli 200hv otettu. Heikoin lenkki mitä perus/RST:n cvh koneesta löytyy on veivit. Ne on ne ainoat osat mitä saa pelkää kun yli 200 mennään. Kannattaa pitää rajoitin maltillisilla lukemilla. RST:n muista osista kannattaa hyödyntää veivin laakerit ja kannen tiiviste. Nämä on paljon paremmat kuin perus CVH:n vastaavat. Jos lähtee takomäntä/H-profiilli-veivi linjalle, niin sitten ei ole enää paljoa syytä pitäytyä CVH linjalla, koska siihen nuo maksavat. Zeteciin (tai ZVH) veivit+männät on sitten huomattavasti edullisemmat.
CVH:ta jos päätyy tekemään, niin EFI koneesta kannattaa aloittaa niin moni asia on ajateltu jo valmiiksi virittämistä silmällä pitäen.
Päivitystä...
Lähetetty: 07 Joulu 2006 20:04
Kirjoittaja Jarsko
No niin... Vähän päivitystä asiaan.

Eli onko porukalla tietoo et kannattaako siihen turbo escoon laittaa F-mallin kiertokankia...? Paljon kestää painetta..
Lähetetty: 08 Joulu 2006 15:59
Kirjoittaja AnttiR
Tarkotatko niitä kankia jossa on se F kirjain. Se taitaa olla kaikissa cvh:n kiertareissa.