Turboa 1.6:seen CVH Escorttiin... -Mielipiteitä-

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jarsko
Viestit: 6
Liittynyt: 29 Loka 2006 16:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Turboa 1.6:seen CVH Escorttiin... -Mielipiteitä-

Viesti Kirjoittaja Jarsko »

No joo... ELi heti alkuun. Jos ei sitten ole muuta sanottavaa kun se, että kuinka idiootti olen kun 1.6:sta alan turbottaa, niin sen voi sit jättää sanomatta... :D

No niin... Siis eli kertokaas nyt omia kokemuksia kyseisen moottorin turbottamisesta? Mikä turbo? Mitkä männät? Mitkä veivit? toimiiko EFI:n ruiskuhöskällä? Eli siis kaikkea mahdollista... :D Kiitos jo etukäteen...
Kyllä tota TEHONPASKAA pitää olla...
juhatou
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Tammi 2006 00:27
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja juhatou »

Moi. Oletko ajatellu tekeväs ite kuinka paljon. esim. pakosarja yms. Rs turbon osia kannattaa varmaankin hyödyntää:veivit ja männät,nokka., pakosarja. Riippuen tietysti tehotavoitteesta et kuinka pitkälle noi rs vakio-osat sitte kestää. Kuitenkin voisin suositella et teet zvh-koneen siihen eli kun kuitenkin ostat mäntää ja veiviä, niin samalla ne ostaa esim mondeon 2.0 zetec lohkoon ja siihen cvh:n kansi päälle niin jo vot! Mut tietysti jokainen tekee niinku ite parhaaks näkee. :D
Transit 2.2tdci 2011 140
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Re: Turboa 1.6:seen CVH Escorttiin... -Mielipiteitä-

Viesti Kirjoittaja koskar »

Jarsko kirjoitti: Mikä turbo? Mitkä männät? Mitkä veivit? toimiiko EFI:n ruiskuhöskällä? Eli siis kaikkea mahdollista... :D Kiitos jo etukäteen...
Paljonko meinaat laittaa rahaa kiinni ja mikä on tehotavoite?
Jarsko
Viestit: 6
Liittynyt: 29 Loka 2006 16:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Jarsko »

joo eli siis olen ajatellut jotain kevyttä, eli siis noin 220heppaa.. :D Mut mites noi RS:än osat kestää? no jos jollain olisi hyviä neuvoja ja kuvia hyvän pakosarjan aikaan saamiseksi, niin saa lähettää. itse osaan ja pystyn kyllä pakosarjat tekemään. Mutta jos on valmiita jotain hyviä sarjoja niin kertokaa ihmeessä. Kun tuo Fordi on vielä hiukan outo mulle:D ja rahaa laiteaan sen verran kun tarvii.. :) Mutta mitäs olisitte mieltä, toimisko se EFI:n ruisku esim Garretin 03 kanssa?
Kyllä tota TEHONPASKAA pitää olla...
Jarsko
Viestit: 6
Liittynyt: 29 Loka 2006 16:17
Paikkakunta: Valkeakoski

..

Viesti Kirjoittaja Jarsko »

Nyt tässä hetken mietittyäni, mietin tälläsia vaihtoehtoja:
-Turboksi IHI RHB5
-Cooleriks MR2 turbosta vakio cooleri. (jos yks ei riitä niin sit toinen)

Mutta veivit ja männät on vielä SUUUURI arvoitus... :D Kertokaa vaihtoehtoja 8)
Kyllä tota TEHONPASKAA pitää olla...
juhatou
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Tammi 2006 00:27
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja juhatou »

Toi IHIN rhb5 tuntus vähän pieneltä sun tehotavoitetta ajatellen. Ei kannata alimitoittaa ahdinta heti alkuunsa. Eikä myöskään oo pakopaineen kannalta hyväksi toi pieni ahdin. Samaten toi cooleri tuntus pieneltä kun joudut kuitenkin ahtopaineen nostaa aikas ylös 1.6 motissa et sen 220hv :lol: sieltä saat. Mites olis esim cossun 3 garretti tai vastaava? Mites aattelit sitä bensapuolta hoidella?Mites toi kytkin ja vaihdeaski puoli on suunniteltuna? Lukko vois olla ihan mukava :lol:
Transit 2.2tdci 2011 140
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Aloita vaikka ensin siitä että ostat sen motin mistä lähdet tekemään tämän turbo-projektin. siitä sitten on hyvä alkaa miettimään miten lähteä veivaamaan.

ensin päätä kone sitten sen ehdoilla etenet. minä suosittelen että että tämä 1.8ZVH padan, siitä löytyy tietoa ympäri nettiä ja näilläkin foorumeilla yhdellä on työn alla jo sellainen.

ja varmana saat paukkua siihen sen verran että ainakin 200hp on rikki. tarvittaessa.

Tsemppiä! tee se mikä multa jää väliin..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Jarsko kirjoitti:no jos jollain olisi hyviä neuvoja ja kuvia hyvän pakosarjan aikaan saamiseksi, niin saa lähettää. itse osaan ja pystyn kyllä pakosarjat tekemään. Mutta jos on valmiita jotain hyviä sarjoja niin kertokaa ihmeessä.
Passionfordin foorumilla on aika hyvä thread missä on noita kuvia. Tubular manifolds tai jotain vastaavaa threadin alla.

EDIT: LINKKI
Jarsko
Viestit: 6
Liittynyt: 29 Loka 2006 16:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Jarsko »

Joo... eli mulla on jo se 1.6CVH. ja siittä alan tekmään... Ja hommahan alkaa sillä, että puran koneen atomeihin, koneistan osat, laitan uuden kannen(venttiilit,ohjurit,seetit,lautaset,jouset ym.) alakertaan vaihdan punaliuska laakerit.

Sitten vaan konetta kasaileen, mutta on yksi suuri kysymys: Kuinka suuren paineen noi 1.6:sen omat veivit ja männät kestää??! Ja kiitoksia jo näistä vastauksita!! Ja lisää otetaan ohjeita/neuvoja/linkkejä vastaan!!
Kyllä tota TEHONPASKAA pitää olla...
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Britit ampuu muistaakseni tästä koneestä sen 200hp irti. ilman kummempia osien vaihtamisia. tosin männät kannattaa takomäntiin vaihtaa, ja porauttamista ylikokoon. tai näin minä tekisin.

tosin kone on täysinläpikäyty. jokainen osa on hiottu tai lasikuulapuhallettu ja kevennetty jos tarve. kansi on portattu ja pakosarja on paremmin virtaava. ja putkisto tietty sen perässä.

mä tein heikon laskelman joskus mitä mun pelkät perusvermeet tähän hommeliin maksais niin sain muistaakseni 2500e pelkkiin "aloitustarvikkeisiin", ja osa siinä uskossa että kaverilta löytyy edullisesti.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Jarsko
Viestit: 6
Liittynyt: 29 Loka 2006 16:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Jarsko »

no joo... siis luulen, että pääsen reilusti alle ton 2500€. pystyn ite tekemään kunnon pakosarjat. ja noita kone velhoja tunnen ympäri suomen... :D Minkäs laisia takomäntiä oot meinannu? entäs ne kanget?
Kyllä tota TEHONPASKAA pitää olla...
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

hyvin menee jos saat tehtyä kestävän koneen tuosta alle ton 2500e..

kangille mä taisin ajatella vain lasikuulapuhallusta. takomäntiä en sitten sen enempää ajatellut. wisecot tietty kun ekana päähän tuli. mutta on niitä edullisempiakin jotka ajaa asiansa tässä hommassa.

ei mulla sen enempää asiasta tietoa ole kun pääsin vasta siihen vaiheeseen että perkele lompakko polttireiän maan ytimeen pelkästä ajatuksesta..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Itse olen kaksi 1,6 CVH konetta itselle kasannut. Kummatkin RST:n vakiokoon männillä ja hyvin on koneet kestänyt mooonta vuotta päivittäistä käyttöä ja molemmista on yli 200hv otettu. Heikoin lenkki mitä perus/RST:n cvh koneesta löytyy on veivit. Ne on ne ainoat osat mitä saa pelkää kun yli 200 mennään. Kannattaa pitää rajoitin maltillisilla lukemilla. RST:n muista osista kannattaa hyödyntää veivin laakerit ja kannen tiiviste. Nämä on paljon paremmat kuin perus CVH:n vastaavat. Jos lähtee takomäntä/H-profiilli-veivi linjalle, niin sitten ei ole enää paljoa syytä pitäytyä CVH linjalla, koska siihen nuo maksavat. Zeteciin (tai ZVH) veivit+männät on sitten huomattavasti edullisemmat.
CVH:ta jos päätyy tekemään, niin EFI koneesta kannattaa aloittaa niin moni asia on ajateltu jo valmiiksi virittämistä silmällä pitäen.
Jarsko
Viestit: 6
Liittynyt: 29 Loka 2006 16:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Päivitystä...

Viesti Kirjoittaja Jarsko »

No niin... Vähän päivitystä asiaan. :) Eli onko porukalla tietoo et kannattaako siihen turbo escoon laittaa F-mallin kiertokankia...? Paljon kestää painetta..
Kyllä tota TEHONPASKAA pitää olla...
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Tarkotatko niitä kankia jossa on se F kirjain. Se taitaa olla kaikissa cvh:n kiertareissa.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Vastaa Viestiin