Sierra temppuilee
Sierra temppuilee
Minulla on tuollainen vm. 88 1.8 kaasari sierra ja siinä on semmonen ongelma, että se ei tahdo millään lähteä käyntiin ja jos lähtee käyntiin niin saattaa sammua yllättäen ajossa.
Se ei pätki kesken ajon ja kierrokset on ihan normaaleja kun on käynnissä, yllättäen vaan saattaa kesken ajon käydä niin että kaasua painamalla ei tapahdu yhtään mitään (kojelautaan
ei syty valot kuin vasta n. 10sec sen jälkeen kun olen huomannut, että kaasupoljinta painamalla ei tapahdu mitään).
Sitten jos se sammuu kesken ajon niin menee n. 1min-1h että sen saa takas käyntiin. Ja omituisena sivuseikkana on se, että kun se lähtee vihdoin käyntiin, niin se käynnistyy
kuin ei mitään vikaa ois ollutkaan.
Se ei pätki kesken ajon ja kierrokset on ihan normaaleja kun on käynnissä, yllättäen vaan saattaa kesken ajon käydä niin että kaasua painamalla ei tapahdu yhtään mitään (kojelautaan
ei syty valot kuin vasta n. 10sec sen jälkeen kun olen huomannut, että kaasupoljinta painamalla ei tapahdu mitään).
Sitten jos se sammuu kesken ajon niin menee n. 1min-1h että sen saa takas käyntiin. Ja omituisena sivuseikkana on se, että kun se lähtee vihdoin käyntiin, niin se käynnistyy
kuin ei mitään vikaa ois ollutkaan.
Sierra temppuilee
Joo mulla oli sama vika ja mulla löyty syy siitä, että kaasarin läppä jumittu kurkun reunaan koska läppä oli kuluttanut siihen pykälän.
-
Mun mutu tähän olis, että siellä bensapuolella jokin mättää tai siis ei mätä....bensapumppu....höyrynerotin....(riittääkö tässä kohtaa bensan paine)kaasari....automaattiryyppy...neulaventtiili....missäköhän bensansuodatin on ja mikä kaasari siinä on ? mä en oo omasta kärrystäni vielä semmosta löytäny, siis bensan suodatinta.....ja silloin ku se ei lähe käyntiin, nii onko tulpat märät ja auttaako käynnistyspräy tai se, että kaataa bensaa vähän suoraan kaasariin... 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
tenua tankkin
itellä teki 2 litranen kaasari dokki samaa, lopetti kun rupes käyttään bensan jäänestoo tankissa.
- Fordson-Riesa-87
itellä vähä saman tyyppisiä ongelmia ku hain oman sierran. Koko tulomatkan auto sammu välillä kesken vauhdin... yms perille päästyä rupesin ihmettelemää että mikä on. Otin putsarin pois ajoin nii kaua et sammu ja avasin pellin ja katoi kaasaria ei ollu bensaa ollekka. Otin tästä höyryn erottimesta letkun irti ja pistin suoraan kaasarille ja jo vain pelas eikä oo vuotee ollu kummempaa... eli tukos kai se erotin..
-
mulla sierrassa samoja oireita... tänään olin heittelees perää kunnes tyhjäkäynti hävis
lähti heti käyntiin ja sammus... ...eikä millään käymään. hinaus kotiin ja auto talliin... takakontissa on varapyörä kotelossa se sähköpömpeli (en tiiä mikä on vissii bensapumpulle) painoin sen nappulan alas ja toimii kuin ennen..
mikäköhän mahto tulla... 2.0 dokki peli kaasarilla...

Ford sierra 2,0
Ford mondeo 2,5 v6 ghia mondeo projekti
Ford mondeo 2,5 v6 ghia mondeo projekti