Olen tässä jo pari viikkoa ollut ilman autoa ja ajellut perheemme vara-autolla, eli -86 1,3 golffilla. Suomesta olen katsonut vaikka mitä ja alkaa vähitellen tulemaan tämä autojen surffailu korvista ulos

En ole auton merkin ja mallin suhteen välttämättä hirveän ronkeli, mutta värin, varusteiden, korimallin ja varsinkin hinnan suhteen senkin edestä

Budjetti on karkeasti 0-10ke, mieluummin saisi jäädä sinne 7ke tasoon. Vaatimuksiakin on, eli ilmastointi on oltava ja edes jonkinnäköinen moottori.
Eniten ehkä suomen kamaralla ostamishalua nostattavat välikoppainen mondeo ja -99-> vectra sporttivarusteilla. Mondeon on oltava väh 2litran myllyllä, eikä mielellään farkku. Myös ruostetta saisi olla mahd. vähän.
Haaveillessani olen myös katsellut ulkomaiden edustusta, mutta tässä hintaluokassa saattavat hakukustannukset näytellä melkoisen suurta osaa auton hinnasta. Mutta virosta haettaessa kulut pysyisivät kurissa oikein hyvin. Audiclubin sivuilla virosta hakemisesta on hyvin juttua ja minulla on myös TM 9/06, jossa on juttu auton hakemisesta virosta, löytyy myös pdf-versio siitä

Eli tälläinen mondeo olisi kova sana:
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Ainakin paperilla tuo olisi juuri sopiva kaikin puolin väriä myöten ja tuskinpa tuollainen saksantuliainen on niin happamassa kunnossa kuin suurin osa suomiautoista. Hintakin on sopiva ja veroja tuollaisiin on määrätty noin 1,5ke +-jotain satasia.
Tietenkin välillä mopon keula nousee, kun alkaa katselemaan e39 bemuja ja audeja. Passattikin olisi asiaa, mutta se ei oikein jostain syystä sytytä.
Eli onko mitään kokemuksia auton hakemisesta virosta tai vaikkapa ruotsista ?
Kaverit hakeneet ?
mutua ? kaikki käy