24v Boa venttiilikopan tiivisteet

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Arska
Viestit: 65
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Arska »

Taso kopasta puhtaaksi tinnerillä ja KENT massasta sopivan paksuinen mato koko matkalle, antaa kuivua kunnolla ja sitten ohuelti vielä samaa tavaraa päälle ja kasaan. Tuubi on painepakkaus josta nokkaa taivuttamalla tulee niin paksua nauhaa kun kärki on leikattu. Vakaa käsi pitää olla... Muutaman vastaavan tiivisteen olen tehnyt eikä ole vuotanut, myös O-renkaan teko onnistuu tietyin varauksin.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juu nuo kentin tökötit on ihan hyviä. Saakos niitä muuten enää mistään, kun ei ole silmään osunut. Kaverilla on pari tuubia kentin tiivisteliimaa/massaa ja on kyllä tosi kätevää tavaraa, tosin vuodelta kivi ennen jäkälää mutta toimii vieläkin
xrissane
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2005 20:32
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja xrissane »

TeRoK kirjoitti:No voi sun zaatana. :evil:
Meinaa että ei sitä varmaan uskalla ilman tiivistettä liimailla kun ei yhtään tidä kuin paljon siellä on tilaa.
Siihenpä olen nyt minäkin päätynyt, että tuo vanha tiiviste saa jäädä paikoilleen - mitä nyt siitä siellä vielä on (99 % onneksi). Sitten massaa eli tököttiä päälle. Vissiin pitää laittaa myös vastapuoleen ensin, olisikos hyvä jos sen vastapuolen antaa kuivua, sitten laittaa kannen paikoilleen tiivisteineen tökötteineen :?: :shock:

Tää urakanteen tuleva tiiviste on (alkaa jo tuntua hiukka urealle tämä :evil: ) lähes 9mm korkea - josta uraan menevän huulen osuus tasan puolet. Leveyttä lärpykällä on 7mm, joten ei ihan korkki eikä perunaliima pelitä tässä...

Ja muuten, noissa varaosapaketeissa oli vain nuo kannen ääritiivisteet - ei niitä sisimmäisiä tulpanympäryskumeja. Pitääköhän nekin tilata erikseen à 300 miljoonaa euroa :evil: :x :?:
Galaxy 2,2 TDCi Titanium
Sierra XR 24v Cosworth
historiaa Sierra 2,0 GL STW & Ka 1,3 i & Scorpio Cosworth Ghia STW & Citroen C2 1,6 VTR Senso Drive :roll:

http://www.cosworthrsclub.com
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Jaa ei ollu tulpan ympärys kumeja. Oliskohan ne sitte tullu erikseen mullaki. Juu se vois kyllä olla että liimaa ensin siihen vastapuolelle hyvän pinnan ja antaa kuivua ja sitte vasta uus liimakerros ja kansi paikoilleen.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
xrissane
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2005 20:32
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja xrissane »

Asiasta viidenteentoista - tarkoitus olisi nyt ympätä dochilaisen flektit kehyksineen tuohon syylärin yhteyteen. Miten valitsen tuon haistimen lämpöarvon, sama kuin termarissa? Samalla voisi vaihtaa noita vesiletkuja - onko vinkkiä mistä niitä tähän myllyyn voisi hankkia?
Galaxy 2,2 TDCi Titanium
Sierra XR 24v Cosworth
historiaa Sierra 2,0 GL STW & Ka 1,3 i & Scorpio Cosworth Ghia STW & Citroen C2 1,6 VTR Senso Drive :roll:

http://www.cosworthrsclub.com
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mikäs systeemi siinä taas on alkuperäsenä???
Kun mulla on tohon laitettu ainakin flekti. Käynnistyy ihan sopivassa lämpötilassa eli voin kyllä sen lämpöarvon kattoa jos kiinnostaa.
Valmiita vesiletkuja on varmaan turha luulla mistään löytävänsä (paitsi ehkä topboss) eli jotain metritavara silikoniletkua vaan varmaan?
Minkäslainen ton paisuntasäiliön pitäs olla? Ihan noku vai?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
xrissane
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Helmi 2005 20:32
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja xrissane »

Tuossa koneessa, -92 siis, ei ollut sähköflektiä, vaan viskotuuletin. Paisuntasäiliö on ihan tavallinen kutoskoneisen tavara, alunperin tämän kölninkoneen peruja, kaksi tuloletkua ja yksi lähtö plus tuo anturi.

Juu, jos viitsit niin voisit katsoa tuon lämpöarvon - jonkin verran suurempi kuin termostaatin, right?
Galaxy 2,2 TDCi Titanium
Sierra XR 24v Cosworth
historiaa Sierra 2,0 GL STW & Ka 1,3 i & Scorpio Cosworth Ghia STW & Citroen C2 1,6 VTR Senso Drive :roll:

http://www.cosworthrsclub.com
Vastaa Viestiin