TD Mondeon -00 käynnistys(sahaaminen)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Firedancer

TD Mondeon -00 käynnistys(sahaaminen)

Viesti Kirjoittaja Firedancer »

Itseäni häiritsee tuon auton käynnistäminen, kun sitä pitää kylmänä (+12,5 ulkona) sahata jokunen sekunti (4-6) ennen kuin käynnistyy. Auto on käynyt muutaman kerran fordilla (automaa tjsp) turussa. Vaihdettu tyhjäkäynti säädin ja hehkut. Ei mitään vaikutusta. Tänään kävin viimeksi kyselemässä ja huolto kaveri sanoin et on ihan normaalia. Hmm... onko? Itsellä ei ole vertailukohtana kuin v70 volvo -03 ja mersu 300D(yli 550000km -87) jotka käynnistyvät noin 3 sekunnissa kun virta-avaimestä väännät. Tietenkin hehkun jälkeen. Se huollon käveri sanoin mulle et ei noita kolmea autoa voi verrata keskenään kun kysyin. No aika sepustus tuli kysykää jos jäi jotain hämärän peittoon :)

Niin ja onhan se he*etin noloa kun yli ½milliä ajettu -87 vanha taxi mese käy jo kun mä vielä starttaan :oops:

Ajat ovat ihan hatusta vetästyjä mutua ei kellotettuja.
mikkok

Viesti Kirjoittaja mikkok »

Itsellä oli -99 Mondeossa sama ongelma (piti sahata vielä huomattavasti pitempään), mutta hehkujen vaihto riitti.
samiharju
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

aika pitkä vieteri siinä on.. tuplahehkutus auttaa kun säät alkaa kylmenemään :-)

mun mondeo lupaa heti mut sammuu jos päästää avaimesta samantien, täytyy pitää sitä avainta hetki vielä ekan höräyksen jälkeen starttiasennossa.
mikkok

Viesti Kirjoittaja mikkok »

samiharju kirjoitti:aika pitkä vieteri siinä on.. tuplahehkutus auttaa kun säät alkaa kylmenemään :-)
Mulla oli jo siinä kunnossa hehkut ettei edes tupla tai tripla hehkutuksella tuntunut olevan vaikutusta.
Firedancer

Viesti Kirjoittaja Firedancer »

samiharju kirjoitti:aika pitkä vieteri siinä on.. tuplahehkutus auttaa kun säät alkaa kylmenemään :-)
Tarkoittaa et Mondeossa ei ole vikaa... asiaa. Tnx! :lol:
Vastaa Viestiin