Weber 32/36 DGAV ryypyn säätö

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
sek
Viestit: 26
Liittynyt: 21 Helmi 2006 15:54
Paikkakunta: S-joki

Weber 32/36 DGAV ryypyn säätö

Viesti Kirjoittaja sek »

Kuinka tehdään Weber 32/36 DGAV automaattiryypyn säätö? Kaasutin oli levällään ja automaattiryypyn vesikanava/spiraali bimetallijousi-kotelo oli irroitettuna kaasuttimen rungosta. Jos sen bimetallisilmukan pään tökkää takaisin siihen tapin päähän, mikä ohjaa ryyppyläppää, niin ryyppy ei sulkeudu oikeastaan ollenkaan? Kuinka sen bimetallispiraalin paikan voi säätää/korjata, että se toimii oikein? :roll:
Ford Escort 1.6 MK1 -74
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

eikös se bimetallijousen kotelo ole säädettävä? siitä vaan kiertää jousta kireemmälle tai löysemälle ku ruuvaa kopan kiinni
Focus 1.0 edition a6 2017
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Joo,ja kun vääntäessä tuntee ihan pienen vastuksen,eli melkein heti
niin pitäis olla aika kohdillaan,suuntaa en kyllä muista.
Ihan kevyt kosketus kumminkin.
Ja jos ei tunnu riittävän,niin sitten hitusen lisää.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

oletko kokeillut että pyöräytät sitä jousta siellä sisällä vielä kerran ympräri. jos on vain jäänyt liian löysälle kun olet takaisin sitä asentanut. itselläni ainakin tuo helpotti. mut nyt on taas ryypyn muut mekanismit jumis :lol:
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Weber 32/36 DGAV ryypyn säätö

Viesti Kirjoittaja tursas »

sek kirjoitti:Kuinka tehdään Weber 32/36 DGAV automaattiryypyn säätö? Kaasutin oli levällään ja automaattiryypyn vesikanava/spiraali bimetallijousi-kotelo oli irroitettuna kaasuttimen rungosta. Jos sen bimetallisilmukan pään tökkää takaisin siihen tapin päähän, mikä ohjaa ryyppyläppää, niin ryyppy ei sulkeudu oikeastaan ollenkaan? Kuinka sen bimetallispiraalin paikan voi säätää/korjata, että se toimii oikein? :roll:
Pitikös kaasu polkasta pohjaan tai kääntää siitä kaasuvaijerin vivusta ensin, jotta se ryyppyläppä vapautuu ja pääsee menemään kiinni = ryyppy päällä ja sitten ku se lämpenee, ni jousi alkaa pikkuhiljaa kääntää läppää auki. Kone lämpimänä läppä kokonaan auki. Pyörittämällä sitä ryyppykelloa säädetään. Voimaa ei saa käyttää... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Vastaa Viestiin