Sivu 1/1

Escort CVH + Saab Turbo tai Mk2 Escort + Saab Turbo ????

Lähetetty: 07 Huhti 2005 15:39
Kirjoittaja hanu
Muutama vuosi sitten kaveripiirissä pyöri mk4 Escort, jossa kuulemma oli turbosaabin tekniikkaa liitettynä, ja hepoja parisataa.
Minkähänlaisia hybridejä ihmiset ovat tuosta yhtälöstä tehneet. Saabin turbon liittäminenhän RS Turbon:n tekniikkaan ei ole ongelma, mutta mitähän muuta noita on?
Saako CVH:n alakertaan liitettyä Saabin koneiden kansia tms.
Tai CVH kanteen saabin turbon tilpehöörejä.
Suoraanhan Saabin 2.0 turbokonetta ei kai voi Escortin keulalle heittää, jos sen meinaa kadulle saada ajoon. Vai saako? Muistaakseni joku sanoi, että tuossa esimerkkiautossa olisi käytetty Saabin lohkoakin...

Tällä hetkellä olisi tallissa sekä xr3 tekniikka, että 9000 Saabin turbotekniikka, ja tekisi mieli vähän soveltaa niistä jotain.

Vai saisiko sen Saabin tekniikan hyväksikäytettyä mk2 escortin projektissa?
Sopiiko -87 9000 Suabin kone esim Sierran laatikkoon?

Lähetetty: 07 Huhti 2005 19:43
Kirjoittaja Bootsi
:shock: Oh hoh!! :shock:

Ainakin OHC:een koneissa on käytetty Saabin kiertokankia..
ja miks ei vois pistää saabista turboa Foordiin.. mutta muuta en ole kuullut käytettävän.

Mutta kaikki on mahdollista ja soviteltavissa..
(mm. Volvon kytkin --> OHC:n perään on yks käytetty viritys.)

Lähetetty: 07 Huhti 2005 21:26
Kirjoittaja Zetecci
siis autoon saa vaihtaa moottorin kunhan tehopainosuhde pysyy tiettyissä rajoissa, muistaakseni se on 7kg / 1kw, eli 1000kg painavaan autoon saa silloin maksimissaan tehoa laittaa:
1000kg : 7kg = 142kw eli 194hp
mikäli meinaa saada auton vielä katsastuksesta läpi. tietty alusta,kori,jarrut yms täytyy myös vastata malliston tehokkainta versiota, jos meinaa tuonne maksimi rajalle nostaa tehot.

Lähetetty: 07 Huhti 2005 21:35
Kirjoittaja VesQ
Niin ja tuo 7kg/heppa sääntö on se kattoraja ja sekin pitää hakea akelta erikoisluvilla

Onkos muuten niin että perinteisellä muutoskatsastuksella voi muuttaa vaan sellaisen moottorin/osan autoon joka löytyy mallisarjasta vai voiko sinne muutoskatsastuksella heittää vaikka zetorin koneen jos vaan koneen paino/teho/tilavuus pysyy rajoissa

Lähetetty: 07 Huhti 2005 21:37
Kirjoittaja Bootsi
Vaikka Zetorin. tai Valmetin.

Lähetetty: 07 Huhti 2005 23:04
Kirjoittaja hanu
Eli sinne voisi tuon saabin koneen ja laatikon nostaa sellaisenaan, vielä jos sovittaisi Saabin etupään muut hilut sinne, olisi etupään alustakin kunnossa.
Menee modifionnit aikas pitkälle noin.

Joo, taitaapi jäädä tuo projekti haaveeksi, ja pitää autojen tekniikat erillään.
Saahan tuosta XR3:sen koneestakin pitkälti yli 100 hepoa ulos, kietaiseehan sillä sen korin jo tolpan ympäri......

kattellaan nyt vielä, josko joku keksii jotain jännää noista yhdistelemäällä.

Lähetetty: 09 Huhti 2005 12:54
Kirjoittaja JesseT
Turbosaabien K-jetroniciä on käytetty paljon kun on CVH escortteja ahdettu. Saabien T3:nen on jotakuinkin suoraan vaihtokelpoinen ERST:hen ja sillä saa pykälää avaramman pakopesän.

Lähetetty: 10 Huhti 2005 15:00
Kirjoittaja Sierrain
Suunnitelimme myös saabin turboa foordin puolelle mutta jostain syystä projekti jäi... Kaipa se sopii kuhan jaksaa vaan putkea hitsailla....

Lähetetty: 11 Huhti 2005 17:14
Kirjoittaja Sine
Olen kuullut joidenkin laittaneen turbo-saabista turbon RS Turboon, mutta muusta en tiedä. Vielä yksi turbo sana varmuuden vuoksi :wink:

Lähetetty: 29 Elo 2005 17:32
Kirjoittaja Sierratuning
Bootsi kirjoitti::shock: Oh hoh!! :shock:

Ainakin OHC:een koneissa on käytetty Saabin kiertokankia..
Sopiikos 83vm 900 turbosaabin veivit fordin ohc koneeseen? (2.0)?

Lähetetty: 29 Elo 2005 17:55
Kirjoittaja Bootsi
Sierratuning kirjoitti: Sopiikos 83vm 900 turbosaabin veivit fordin ohc koneeseen? (2.0)?
Ns. H-moottoreista (jakaja kannen päässä) on otettu veiviä OHC koneisiin, mutta niistäkin pitää yläpäätä kaventaa ja helottaa.

(Siis heittämällä ei mene, mutta muokkaamalla sinne menee melkein veivi kuin veivi) :wink:

Lähetetty: 29 Elo 2005 18:11
Kirjoittaja Sierratuning
onko paha homma muokata tuo yläpää?

Lähetetty: 29 Elo 2005 18:16
Kirjoittaja Bootsi
Sierratuning kirjoitti:onko paha homma muokata tuo yläpää?
Eipä juuri..
Vie veivit koneistamoon (ja männät)
ja hakee rahatukon kanssa valmiit pois. :lol: :lol:

Lähetetty: 29 Elo 2005 21:10
Kirjoittaja siipicossu
OHC koneen lohkoon saa ainakin viriteltyä saab 9000 16v kannen.

Lähetetty: 29 Elo 2005 21:14
Kirjoittaja Sierratuning
hehe..

tarkotin että kuinka paljon ne on erilaiset?

http://www.kolumbus.fi/huuhka.racing/turbo9.jpg
eli siis "kaulan" leveyttä kaventaa ja reikää suurentaa? ja uusi fordin laakeri tilalle.. vai

Lähetetty: 29 Elo 2005 21:21
Kirjoittaja voicecoil
siipicossu kirjoitti:OHC koneen lohkoon saa ainakin viriteltyä saab 9000 16v kannen.
onkohan isokin projekti? mitä kaikkea joutuu muuttaman,onko saabissa jakoketju vai hihna? onko sylinterien etäisyys vakiona sama?onko tietoa kuka olis tehnyt tällasen yhdistelmän,ja ennen kaikkea,onko kuvia?

Lähetetty: 29 Elo 2005 22:54
Kirjoittaja Kessi
voicecoil kirjoitti:ja ennen kaikkea,onko kuvia?
Itse kysyisin onko toimiva.. :mrgreen: :mrgreen: :lol: ...

Jepa... Menee vähän levottomaks, on kai parempi mennä nukkumaan :mrgreen: :?

Lähetetty: 30 Elo 2005 09:38
Kirjoittaja country sedan
voicecoil kirjoitti:onkohan isokin projekti? mitä kaikkea joutuu muuttaman,onko saabissa jakoketju vai hihna? onko sylinterien etäisyys vakiona sama?onko tietoa kuka olis tehnyt tällasen yhdistelmän,ja ennen kaikkea,onko kuvia?
On senverran työläs projekti, että näillä Cossun kansien hinnoilla ei paljon lyö leiville.
Bore spacing on melkein sama, kun 2 ja 3 palotilat on kohdallaan ei 1 ja 4 heitä kuin n.5mm.
Kannen kiinnityksestä tulee sitten töitä, kannen pulteista 1 osuu melkein kohdalleen loput ei ole sielä päinkään.
Tässä kohtaa loppu mielenkiinto joten jakopään sopimattomuudesta ei ole hajua.
Tämä oli joskus 10v sitten kun Cossuja ei näkynyt kuin kuvissa, nyt ei kyllä moinen projekti paljon innosta.
Toki jos jollain ei muuta tekemistä ole, niin voihan sitten vaikka nikkaroida tommosenkin swapin mutta se ei ihan kusella käydessä onnistu.

Lähetetty: 31 Elo 2005 09:49
Kirjoittaja voicecoil
country sedan kirjoitti: On senverran työläs projekti, että näillä Cossun kansien hinnoilla ei paljon lyö leiville.
Bore spacing on melkein sama, kun 2 ja 3 palotilat on kohdallaan ei 1 ja 4 heitä kuin n.5mm.
Kannen kiinnityksestä tulee sitten töitä, kannen pulteista 1 osuu melkein kohdalleen loput ei ole sielä päinkään.
Tässä kohtaa loppu mielenkiinto joten jakopään sopimattomuudesta ei ole hajua.
Tämä oli joskus 10v sitten kun Cossuja ei näkynyt kuin kuvissa, nyt ei kyllä moinen projekti paljon innosta.
Toki jos jollain ei muuta tekemistä ole, niin voihan sitten vaikka nikkaroida tommosenkin swapin mutta se ei ihan kusella käydessä onnistu.
aivan,sen saa vaan kuulostamaan niin helpolta.