Escort CVH + Saab Turbo tai Mk2 Escort + Saab Turbo ????

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
hanu

Escort CVH + Saab Turbo tai Mk2 Escort + Saab Turbo ????

Viesti Kirjoittaja hanu »

Muutama vuosi sitten kaveripiirissä pyöri mk4 Escort, jossa kuulemma oli turbosaabin tekniikkaa liitettynä, ja hepoja parisataa.
Minkähänlaisia hybridejä ihmiset ovat tuosta yhtälöstä tehneet. Saabin turbon liittäminenhän RS Turbon:n tekniikkaan ei ole ongelma, mutta mitähän muuta noita on?
Saako CVH:n alakertaan liitettyä Saabin koneiden kansia tms.
Tai CVH kanteen saabin turbon tilpehöörejä.
Suoraanhan Saabin 2.0 turbokonetta ei kai voi Escortin keulalle heittää, jos sen meinaa kadulle saada ajoon. Vai saako? Muistaakseni joku sanoi, että tuossa esimerkkiautossa olisi käytetty Saabin lohkoakin...

Tällä hetkellä olisi tallissa sekä xr3 tekniikka, että 9000 Saabin turbotekniikka, ja tekisi mieli vähän soveltaa niistä jotain.

Vai saisiko sen Saabin tekniikan hyväksikäytettyä mk2 escortin projektissa?
Sopiiko -87 9000 Suabin kone esim Sierran laatikkoon?
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

:shock: Oh hoh!! :shock:

Ainakin OHC:een koneissa on käytetty Saabin kiertokankia..
ja miks ei vois pistää saabista turboa Foordiin.. mutta muuta en ole kuullut käytettävän.

Mutta kaikki on mahdollista ja soviteltavissa..
(mm. Volvon kytkin --> OHC:n perään on yks käytetty viritys.)
Zetecci
Viestit: 47
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Zetecci »

siis autoon saa vaihtaa moottorin kunhan tehopainosuhde pysyy tiettyissä rajoissa, muistaakseni se on 7kg / 1kw, eli 1000kg painavaan autoon saa silloin maksimissaan tehoa laittaa:
1000kg : 7kg = 142kw eli 194hp
mikäli meinaa saada auton vielä katsastuksesta läpi. tietty alusta,kori,jarrut yms täytyy myös vastata malliston tehokkainta versiota, jos meinaa tuonne maksimi rajalle nostaa tehot.
Ford Escort 1.8 GT -97
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Niin ja tuo 7kg/heppa sääntö on se kattoraja ja sekin pitää hakea akelta erikoisluvilla

Onkos muuten niin että perinteisellä muutoskatsastuksella voi muuttaa vaan sellaisen moottorin/osan autoon joka löytyy mallisarjasta vai voiko sinne muutoskatsastuksella heittää vaikka zetorin koneen jos vaan koneen paino/teho/tilavuus pysyy rajoissa
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Vaikka Zetorin. tai Valmetin.
hanu

Viesti Kirjoittaja hanu »

Eli sinne voisi tuon saabin koneen ja laatikon nostaa sellaisenaan, vielä jos sovittaisi Saabin etupään muut hilut sinne, olisi etupään alustakin kunnossa.
Menee modifionnit aikas pitkälle noin.

Joo, taitaapi jäädä tuo projekti haaveeksi, ja pitää autojen tekniikat erillään.
Saahan tuosta XR3:sen koneestakin pitkälti yli 100 hepoa ulos, kietaiseehan sillä sen korin jo tolpan ympäri......

kattellaan nyt vielä, josko joku keksii jotain jännää noista yhdistelemäällä.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Turbosaabien K-jetroniciä on käytetty paljon kun on CVH escortteja ahdettu. Saabien T3:nen on jotakuinkin suoraan vaihtokelpoinen ERST:hen ja sillä saa pykälää avaramman pakopesän.
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Suunnitelimme myös saabin turboa foordin puolelle mutta jostain syystä projekti jäi... Kaipa se sopii kuhan jaksaa vaan putkea hitsailla....
Osaamattomat valittaa
Sine
Viestit: 81
Liittynyt: 01 Huhti 2005 23:58
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine »

Olen kuullut joidenkin laittaneen turbo-saabista turbon RS Turboon, mutta muusta en tiedä. Vielä yksi turbo sana varmuuden vuoksi :wink:
Sierratuning
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierratuning »

Bootsi kirjoitti::shock: Oh hoh!! :shock:

Ainakin OHC:een koneissa on käytetty Saabin kiertokankia..
Sopiikos 83vm 900 turbosaabin veivit fordin ohc koneeseen? (2.0)?
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Sierratuning kirjoitti: Sopiikos 83vm 900 turbosaabin veivit fordin ohc koneeseen? (2.0)?
Ns. H-moottoreista (jakaja kannen päässä) on otettu veiviä OHC koneisiin, mutta niistäkin pitää yläpäätä kaventaa ja helottaa.

(Siis heittämällä ei mene, mutta muokkaamalla sinne menee melkein veivi kuin veivi) :wink:
Sierratuning
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierratuning »

onko paha homma muokata tuo yläpää?
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Sierratuning kirjoitti:onko paha homma muokata tuo yläpää?
Eipä juuri..
Vie veivit koneistamoon (ja männät)
ja hakee rahatukon kanssa valmiit pois. :lol: :lol:
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

OHC koneen lohkoon saa ainakin viriteltyä saab 9000 16v kannen.
Sierratuning
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierratuning »

hehe..

tarkotin että kuinka paljon ne on erilaiset?

http://www.kolumbus.fi/huuhka.racing/turbo9.jpg
eli siis "kaulan" leveyttä kaventaa ja reikää suurentaa? ja uusi fordin laakeri tilalle.. vai
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

siipicossu kirjoitti:OHC koneen lohkoon saa ainakin viriteltyä saab 9000 16v kannen.
onkohan isokin projekti? mitä kaikkea joutuu muuttaman,onko saabissa jakoketju vai hihna? onko sylinterien etäisyys vakiona sama?onko tietoa kuka olis tehnyt tällasen yhdistelmän,ja ennen kaikkea,onko kuvia?
irc voicecoil
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

voicecoil kirjoitti:ja ennen kaikkea,onko kuvia?
Itse kysyisin onko toimiva.. :mrgreen: :mrgreen: :lol: ...

Jepa... Menee vähän levottomaks, on kai parempi mennä nukkumaan :mrgreen: :?
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

voicecoil kirjoitti:onkohan isokin projekti? mitä kaikkea joutuu muuttaman,onko saabissa jakoketju vai hihna? onko sylinterien etäisyys vakiona sama?onko tietoa kuka olis tehnyt tällasen yhdistelmän,ja ennen kaikkea,onko kuvia?
On senverran työläs projekti, että näillä Cossun kansien hinnoilla ei paljon lyö leiville.
Bore spacing on melkein sama, kun 2 ja 3 palotilat on kohdallaan ei 1 ja 4 heitä kuin n.5mm.
Kannen kiinnityksestä tulee sitten töitä, kannen pulteista 1 osuu melkein kohdalleen loput ei ole sielä päinkään.
Tässä kohtaa loppu mielenkiinto joten jakopään sopimattomuudesta ei ole hajua.
Tämä oli joskus 10v sitten kun Cossuja ei näkynyt kuin kuvissa, nyt ei kyllä moinen projekti paljon innosta.
Toki jos jollain ei muuta tekemistä ole, niin voihan sitten vaikka nikkaroida tommosenkin swapin mutta se ei ihan kusella käydessä onnistu.
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

country sedan kirjoitti: On senverran työläs projekti, että näillä Cossun kansien hinnoilla ei paljon lyö leiville.
Bore spacing on melkein sama, kun 2 ja 3 palotilat on kohdallaan ei 1 ja 4 heitä kuin n.5mm.
Kannen kiinnityksestä tulee sitten töitä, kannen pulteista 1 osuu melkein kohdalleen loput ei ole sielä päinkään.
Tässä kohtaa loppu mielenkiinto joten jakopään sopimattomuudesta ei ole hajua.
Tämä oli joskus 10v sitten kun Cossuja ei näkynyt kuin kuvissa, nyt ei kyllä moinen projekti paljon innosta.
Toki jos jollain ei muuta tekemistä ole, niin voihan sitten vaikka nikkaroida tommosenkin swapin mutta se ei ihan kusella käydessä onnistu.
aivan,sen saa vaan kuulostamaan niin helpolta.
irc voicecoil
Vastaa Viestiin