Escort CVH + Saab Turbo tai Mk2 Escort + Saab Turbo ????
Escort CVH + Saab Turbo tai Mk2 Escort + Saab Turbo ????
Muutama vuosi sitten kaveripiirissä pyöri mk4 Escort, jossa kuulemma oli turbosaabin tekniikkaa liitettynä, ja hepoja parisataa.
Minkähänlaisia hybridejä ihmiset ovat tuosta yhtälöstä tehneet. Saabin turbon liittäminenhän RS Turbon:n tekniikkaan ei ole ongelma, mutta mitähän muuta noita on?
Saako CVH:n alakertaan liitettyä Saabin koneiden kansia tms.
Tai CVH kanteen saabin turbon tilpehöörejä.
Suoraanhan Saabin 2.0 turbokonetta ei kai voi Escortin keulalle heittää, jos sen meinaa kadulle saada ajoon. Vai saako? Muistaakseni joku sanoi, että tuossa esimerkkiautossa olisi käytetty Saabin lohkoakin...
Tällä hetkellä olisi tallissa sekä xr3 tekniikka, että 9000 Saabin turbotekniikka, ja tekisi mieli vähän soveltaa niistä jotain.
Vai saisiko sen Saabin tekniikan hyväksikäytettyä mk2 escortin projektissa?
Sopiiko -87 9000 Suabin kone esim Sierran laatikkoon?
Minkähänlaisia hybridejä ihmiset ovat tuosta yhtälöstä tehneet. Saabin turbon liittäminenhän RS Turbon:n tekniikkaan ei ole ongelma, mutta mitähän muuta noita on?
Saako CVH:n alakertaan liitettyä Saabin koneiden kansia tms.
Tai CVH kanteen saabin turbon tilpehöörejä.
Suoraanhan Saabin 2.0 turbokonetta ei kai voi Escortin keulalle heittää, jos sen meinaa kadulle saada ajoon. Vai saako? Muistaakseni joku sanoi, että tuossa esimerkkiautossa olisi käytetty Saabin lohkoakin...
Tällä hetkellä olisi tallissa sekä xr3 tekniikka, että 9000 Saabin turbotekniikka, ja tekisi mieli vähän soveltaa niistä jotain.
Vai saisiko sen Saabin tekniikan hyväksikäytettyä mk2 escortin projektissa?
Sopiiko -87 9000 Suabin kone esim Sierran laatikkoon?
siis autoon saa vaihtaa moottorin kunhan tehopainosuhde pysyy tiettyissä rajoissa, muistaakseni se on 7kg / 1kw, eli 1000kg painavaan autoon saa silloin maksimissaan tehoa laittaa:
1000kg : 7kg = 142kw eli 194hp
mikäli meinaa saada auton vielä katsastuksesta läpi. tietty alusta,kori,jarrut yms täytyy myös vastata malliston tehokkainta versiota, jos meinaa tuonne maksimi rajalle nostaa tehot.
1000kg : 7kg = 142kw eli 194hp
mikäli meinaa saada auton vielä katsastuksesta läpi. tietty alusta,kori,jarrut yms täytyy myös vastata malliston tehokkainta versiota, jos meinaa tuonne maksimi rajalle nostaa tehot.
Ford Escort 1.8 GT -97
Niin ja tuo 7kg/heppa sääntö on se kattoraja ja sekin pitää hakea akelta erikoisluvilla
Onkos muuten niin että perinteisellä muutoskatsastuksella voi muuttaa vaan sellaisen moottorin/osan autoon joka löytyy mallisarjasta vai voiko sinne muutoskatsastuksella heittää vaikka zetorin koneen jos vaan koneen paino/teho/tilavuus pysyy rajoissa
Onkos muuten niin että perinteisellä muutoskatsastuksella voi muuttaa vaan sellaisen moottorin/osan autoon joka löytyy mallisarjasta vai voiko sinne muutoskatsastuksella heittää vaikka zetorin koneen jos vaan koneen paino/teho/tilavuus pysyy rajoissa
Eli sinne voisi tuon saabin koneen ja laatikon nostaa sellaisenaan, vielä jos sovittaisi Saabin etupään muut hilut sinne, olisi etupään alustakin kunnossa.
Menee modifionnit aikas pitkälle noin.
Joo, taitaapi jäädä tuo projekti haaveeksi, ja pitää autojen tekniikat erillään.
Saahan tuosta XR3:sen koneestakin pitkälti yli 100 hepoa ulos, kietaiseehan sillä sen korin jo tolpan ympäri......
kattellaan nyt vielä, josko joku keksii jotain jännää noista yhdistelemäällä.
Menee modifionnit aikas pitkälle noin.
Joo, taitaapi jäädä tuo projekti haaveeksi, ja pitää autojen tekniikat erillään.
Saahan tuosta XR3:sen koneestakin pitkälti yli 100 hepoa ulos, kietaiseehan sillä sen korin jo tolpan ympäri......
kattellaan nyt vielä, josko joku keksii jotain jännää noista yhdistelemäällä.
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Ns. H-moottoreista (jakaja kannen päässä) on otettu veiviä OHC koneisiin, mutta niistäkin pitää yläpäätä kaventaa ja helottaa.Sierratuning kirjoitti: Sopiikos 83vm 900 turbosaabin veivit fordin ohc koneeseen? (2.0)?
(Siis heittämällä ei mene, mutta muokkaamalla sinne menee melkein veivi kuin veivi)

-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
- siipicossu
- Viestit: 169
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
- Viesti:
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
hehe..
tarkotin että kuinka paljon ne on erilaiset?
http://www.kolumbus.fi/huuhka.racing/turbo9.jpg
eli siis "kaulan" leveyttä kaventaa ja reikää suurentaa? ja uusi fordin laakeri tilalle.. vai
tarkotin että kuinka paljon ne on erilaiset?
http://www.kolumbus.fi/huuhka.racing/turbo9.jpg
eli siis "kaulan" leveyttä kaventaa ja reikää suurentaa? ja uusi fordin laakeri tilalle.. vai
onkohan isokin projekti? mitä kaikkea joutuu muuttaman,onko saabissa jakoketju vai hihna? onko sylinterien etäisyys vakiona sama?onko tietoa kuka olis tehnyt tällasen yhdistelmän,ja ennen kaikkea,onko kuvia?siipicossu kirjoitti:OHC koneen lohkoon saa ainakin viriteltyä saab 9000 16v kannen.
irc voicecoil
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
On senverran työläs projekti, että näillä Cossun kansien hinnoilla ei paljon lyö leiville.voicecoil kirjoitti:onkohan isokin projekti? mitä kaikkea joutuu muuttaman,onko saabissa jakoketju vai hihna? onko sylinterien etäisyys vakiona sama?onko tietoa kuka olis tehnyt tällasen yhdistelmän,ja ennen kaikkea,onko kuvia?
Bore spacing on melkein sama, kun 2 ja 3 palotilat on kohdallaan ei 1 ja 4 heitä kuin n.5mm.
Kannen kiinnityksestä tulee sitten töitä, kannen pulteista 1 osuu melkein kohdalleen loput ei ole sielä päinkään.
Tässä kohtaa loppu mielenkiinto joten jakopään sopimattomuudesta ei ole hajua.
Tämä oli joskus 10v sitten kun Cossuja ei näkynyt kuin kuvissa, nyt ei kyllä moinen projekti paljon innosta.
Toki jos jollain ei muuta tekemistä ole, niin voihan sitten vaikka nikkaroida tommosenkin swapin mutta se ei ihan kusella käydessä onnistu.
aivan,sen saa vaan kuulostamaan niin helpolta.country sedan kirjoitti: On senverran työläs projekti, että näillä Cossun kansien hinnoilla ei paljon lyö leiville.
Bore spacing on melkein sama, kun 2 ja 3 palotilat on kohdallaan ei 1 ja 4 heitä kuin n.5mm.
Kannen kiinnityksestä tulee sitten töitä, kannen pulteista 1 osuu melkein kohdalleen loput ei ole sielä päinkään.
Tässä kohtaa loppu mielenkiinto joten jakopään sopimattomuudesta ei ole hajua.
Tämä oli joskus 10v sitten kun Cossuja ei näkynyt kuin kuvissa, nyt ei kyllä moinen projekti paljon innosta.
Toki jos jollain ei muuta tekemistä ole, niin voihan sitten vaikka nikkaroida tommosenkin swapin mutta se ei ihan kusella käydessä onnistu.
irc voicecoil