Sivu 1/1

Kaksitoiminen alipainesäädin

Lähetetty: 06 Huhti 2005 18:45
Kirjoittaja t5
Onkos noita erikseen myytävänä ja kukahan mahtaa myydä.

Lähetetty: 06 Huhti 2005 19:06
Kirjoittaja cossu2
Aika kivenalla voi olla, oletko ohc:hen laittamassa turboa kenties :wink:

Lähetetty: 06 Huhti 2005 21:03
Kirjoittaja t5
Ei tarvii efin kanssa mutku noi ooppelit saattais tarvita tollasen.

Lähetetty: 06 Huhti 2005 21:52
Kirjoittaja ZyaS
rover, rolls-royce, ym. ym. muut britti vanhat britti vehkeet on noita käyttäny.. valmistajana tainnu olla yleensä Lucas. eiköhän jostain vauxhallistakin tollanen löydy :shock:

Lähetetty: 06 Huhti 2005 22:06
Kirjoittaja hartza
vaikka turbo-saabista, uutena tarvikkeena reilu satku.

Lähetetty: 06 Huhti 2005 22:09
Kirjoittaja t5
Kiitti vinkeistä.

Lähetetty: 07 Huhti 2005 16:07
Kirjoittaja henu
eikös 1.6 lx escossa oo semmonen

Lähetetty: 07 Huhti 2005 16:48
Kirjoittaja cossu2
henu kirjoitti:eikös 1.6 lx escossa oo semmonen
Mimmosesta säätimestä nyt sit oikein oli kyse?
Eli alipaineella vetää aikaisemmalle ja ylipaineella (ahdoilla) vetää myöhäsellä. vai jostain ihan muusta?

Lähetetty: 07 Huhti 2005 18:56
Kirjoittaja henu
cossu2 kirjoitti: Mimmosesta säätimestä nyt sit oikein oli kyse?
Eli alipaineella vetää aikaisemmalle ja ylipaineella (ahdoilla) vetää myöhäsellä. vai jostain ihan muusta?
jotenkii tollanen siinä on mun käsitääkseni

Lähetetty: 07 Huhti 2005 20:33
Kirjoittaja cossu2
mitäs semmonen sit tekee brassiescossa :shock:

Lähetetty: 07 Huhti 2005 20:50
Kirjoittaja Bootsi
cossu2 kirjoitti: Mimmosesta säätimestä nyt sit oikein oli kyse?
Eli alipaineella vetää aikaisemmalle ja ylipaineella (ahdoilla) vetää myöhäsellä. vai jostain ihan muusta?
Eikös se mee just toisinpäin?? :roll:

Lähetetty: 07 Huhti 2005 21:19
Kirjoittaja Jaakko85
Bootsi kirjoitti: Eikös se mee just toisinpäin?? :roll:
eihän nyt sentään.

Lähetetty: 07 Huhti 2005 21:25
Kirjoittaja henu
cossu2 kirjoitti:mitäs semmonen sit tekee brassiescossa :shock:
no semmonen tos mun jäärassi lx:sässä ainakii on, en tiijjä et mitä se siinä tekee mut semmonen kumminkii on :lol:

Lähetetty: 07 Huhti 2005 22:02
Kirjoittaja cossu2
Jaakko85 kirjoitti: eihän nyt sentään.
Toivottavast ei. muuten voi lautaset ja laki hieman vaihtaa väriä :lol:

Lähetetty: 07 Huhti 2005 23:16
Kirjoittaja ZyaS
henu kirjoitti: no semmonen tos mun jäärassi lx:sässä ainakii on, en tiijjä et mitä se siinä tekee mut semmonen kumminkii on :lol:
onko siinä turbo?? :twisted:

siis alipaineella myöhästää ja alipaineella aikastaa. alipaineet on otettu vaan eripaikoista. ennen ja jälkeen kaasuläpän

Lähetetty: 08 Huhti 2005 17:42
Kirjoittaja henu
ZyaS kirjoitti: onko siinä turbo?? :twisted:

siis alipaineella myöhästää ja alipaineella aikastaa. alipaineet on otettu vaan eripaikoista. ennen ja jälkeen kaasuläpän
ei siinä mitään turboo oo :lol:

Lähetetty: 08 Huhti 2005 18:47
Kirjoittaja voicecoil
se on kehitetty aikoinaan vähentämään päästöjä,moottori jarrutuksella säätää syttyä niin että palaminen on silloinkin mahd.täydellistä joten ei synny saasteita niin paljoa.näin mulle kertoi viisaampi.ja siinä brassi eskossa se on niitten pakokaasun kierrätys laitteiden takia.täydentää sitä ymp.ystävällisyyttä.siltikin kun pelleilin ex-emännän b.eskon kanssa niin sain päästöt paremmaks kun otin saastelaitteet veks ja porasin suuttimet isommaks.. sai paremmin säädöt kohalleen,aika ristiriitasta eikö??ja tietenkin turboautoissa sit sen nakutus vaaran takia,ja tehon.

Lähetetty: 14 Huhti 2005 18:29
Kirjoittaja kynsi
Tuon säätimen avulla saa turbovehkeestä pintakaasuominaisuuksia.
Turboauto vaatii suuret ennakot normaaliajossa matalan puristussuhteen vuoksi. Näitä ennakoita ei saada vakiojakajalla, koska jakajaa joudutaan kääntämään entistä myöhäisemmälle puuttuvan ahtopaineviivästyksen vuoksi. Siis, (jokapäiväisessä käytössä olevassa) turbokoneessa suuremmat sytytysennakon vaihtelut kuin vaparissa.

(mulla olis ylim. säädin)

Lähetetty: 16 Huhti 2005 12:53
Kirjoittaja Sierrain
Joku sanoi että moisen voisi saada turbo saabista...

Minkä ikäiset saappaat on tehty kaasari koneella? Minulla on yksi josta meinasin garretin repäistä irti, mutta kun on ruiskulla...

Lähetetty: 17 Huhti 2005 23:49
Kirjoittaja ZyaS
onko joku sanonut että kaasari saab:ssa on pelkästää kaks toiminen alipainesäädin?? kyllä siinä ruisku saab:ssakin on varmaan virranjakaja.. :roll:

Lähetetty: 18 Huhti 2005 17:07
Kirjoittaja Bootsi
ZyaS kirjoitti:onko joku sanonut että kaasari saab:ssa on pelkästää kaks toiminen alipainesäädin?? kyllä siinä ruisku saab:ssakin on varmaan virranjakaja.. :roll:
Niiiiin.. onhan ruisku sierrassakin virranjakaja, mutta EI alipainesäädintä. :wink:
(tosin en tiedä millainen on ruisku SAABin jakaja) :oops:

Lähetetty: 19 Huhti 2005 13:51
Kirjoittaja Sierrain
en ainakaan ruisku saappaasta tunnistanut ali painesäädintä jakajan lähettyviltä.... tuskin onkaan... :?: :?: :?:

Lähetetty: 20 Huhti 2005 09:36
Kirjoittaja country sedan
Volvossa ja Bemarissa on ainakin ollu. Jos ei Motonetistä tms. löydy kannattaa käydä romiksella tonkimassa.

Lähetetty: 21 Huhti 2005 12:02
Kirjoittaja ford86
mikä toi motonetissä oleva turbo saabiin myynnissä oleva alipainesäädin on? onko juuri tuo 2-toiminen? speksit oli: 900 turbo bosch alipainesäädin... hinta 114 euroa :?

Lähetetty: 26 Huhti 2005 02:27
Kirjoittaja woozy83
Eikös e-maxi (-89) riesassa ole yksitoiminen tuollainen?

Meinaan vaan kun tuota ennakkoa ei meinaa millään saada oikeeks ja pitäis vielä 1-2 viikkoo tolla koneella ajaa... Ainakin siinä jakajan kylessä joku painekello on ja sen tuubi tuntuis kierroksia lisätessä ihan vienosti imevän.

Siis Romu nakuttelee ainoastaan alakiekoilla ja jos myöhästää niin alkaa meno jökkiin... Muihin säätöihin ei ole koskettu sitten vuoden miekka ja kilpi.

Muutenkin on ny yks-kuutonen aika helevetin puhdittoman oloinen.
Joskus kaasua lisätessä (alle 2000 rpm) jökkää(siis niinku Pa-ha-sti), miettii hetken ja reagoi sitten.

Motti vetääkin vain välillä n. 1800-4000