Ostin Mondeon (1.8 DOCH -93) perjantaina..ajelin kotio noin 200km,auto toimi kuin rasvattu. kotikylällä oli tiellä todella isoja vesilätäköitä ja niistä sitten miehenä ajoin (pestään alustaa)- periaatteella..noo..seuraavana aamuna eli eilen piti sitten lähtee aamusta tampereelle ja mondeo ei lähde käymään..myöhemmin sahasin ja sahasin autoa käymään ja ei mitään..lopulta se sitten hörähti ja käy hyvin mutta kun kaasusta päästää niin sammuu heti! tyhjäkäyntiä ei ole yhtään..minne meni kosteutta ja mitä nyt pitäisi tehdä? muuta kun odotella +25 auringon paistetta että paikat kuivuu <--- korjaantui itsestään, kunnes>>
**** Putket on korjattu ja liittimet liimattu pikaliimalla, toimi hienosti noin 20km ajon aikana..pysähdyin,sammutin auton, pistin käymään ja taas ei ole tyhjäkäyntiä! sitten kun ajaa vähän matkaa niin saattaa löytyä tyhjäkäynti mutta ei aina yksi letku on hieman huono kuntoinen ja saattaa olla puhki ( menee virranjakajan alle T-haaraan ,toinen pää konehuoneen oikeaan takakulmaan johkin mötikkään jonne menee kaksi letkua ja mötikän päässä on kaksi johtoa? mikä se on? ) tänään fixaan sen ja jos ei toimi niin ostan volvon takaisin,se ainakin toimi
Minne katosit tyhjäkäynti? KATOSI TAAS!
Minne katosit tyhjäkäynti? KATOSI TAAS!
Viimeksi muokannut Poude, 02 Loka 2006 09:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Ei sinänsä ja kierrättää pakokaasua "tarvittaessa". Kysyin vain että mikä putki! Toisaalta vuodot saattaa aiheuttaa ongelmia myös tyhjäkäynnillä ja joskus jopa ääniongelmia! 8)
Tuo motin lämmitys EGR:llä on minulle uutta koska mielestäni liittyy päästöjen alennukseen ja toimii vain lämpimällä motilla ja kevyellä kuormituksella!
Tuo motin lämmitys EGR:llä on minulle uutta koska mielestäni liittyy päästöjen alennukseen ja toimii vain lämpimällä motilla ja kevyellä kuormituksella!
No kai se nyt voi monellakin tapaa sekottaa tyhjäkäynnin. Jos egr:n pakosarjaan menevä putki on poikki niin sieltähän pääsee ilmaa pakosarjaan=lambda sekoaa.
Ja egr:ltä lähtee myös imusarjaan putki jonka poikki meneminen aiheuttaa imuvuodon. En ole muuten minäkää kuullut, että egr:llä olisi jotain tekemistä koneen lämpeemisen kanssa vaan itseasiassa päin vastoin.
Tolla pakokaasun kierrätyksellä imusarjaan saadaan vähennettyä sylinteriin menevän palavan seoksen määrää. Se puolestaan laskee palotilan lämpötilaa, koska palamattomat kaasut myös sitovat itseensä lämpöä. Palotilan lämmön alenemisella saadaan puolestaan aikaiseksi NOx päästöjen aleneminen, koska imuilman seassa olevat happi ja typpi vaativat suuren lämpötilan muodostaakseen typpioksidia.
Nojoo. Enhän mä tota ulkoa muistanut. Tuolla on lontoon murteella selostettuna sama kuvan kera.
http://s37.photobucket.com/albums/e86/C ... h=imgAnch8
BTW: OFTOPIC
Ja egr:ltä lähtee myös imusarjaan putki jonka poikki meneminen aiheuttaa imuvuodon. En ole muuten minäkää kuullut, että egr:llä olisi jotain tekemistä koneen lämpeemisen kanssa vaan itseasiassa päin vastoin.
Tolla pakokaasun kierrätyksellä imusarjaan saadaan vähennettyä sylinteriin menevän palavan seoksen määrää. Se puolestaan laskee palotilan lämpötilaa, koska palamattomat kaasut myös sitovat itseensä lämpöä. Palotilan lämmön alenemisella saadaan puolestaan aikaiseksi NOx päästöjen aleneminen, koska imuilman seassa olevat happi ja typpi vaativat suuren lämpötilan muodostaakseen typpioksidia.
Nojoo. Enhän mä tota ulkoa muistanut. Tuolla on lontoon murteella selostettuna sama kuvan kera.
http://s37.photobucket.com/albums/e86/C ... h=imgAnch8
BTW: OFTOPIC
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96