Focuksen peltisatsi => mk2 Mondeoon?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
- SaMi -

Focuksen peltisatsi => mk2 Mondeoon?

Viesti Kirjoittaja - SaMi - »

Taipuisko Focuksen peltisatsi kakkoskoppaseen Mondeoon?

Lähinnä sitä mietistelen, että mahtuuko se taipumaan koneen ja syylärin välistä.. oiskos kellään kokemuksia moisesta sovituksesta?
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Focuksen peltisatsi => mk2 Mondeoon?

Viesti Kirjoittaja Kessi »

- SaMi - kirjoitti:Taipuisko Focuksen peltisatsi kakkoskoppaseen Mondeoon?

Lähinnä sitä mietistelen, että mahtuuko se taipumaan koneen ja syylärin välistä.. oiskos kellään kokemuksia moisesta sovituksesta?
Ja kone koko/tyyppi oli??
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
- SaMi -

Viesti Kirjoittaja - SaMi - »

Focus Zetec 1.6 => Mondeo Zetec 1.6
pm
Viestit: 32
Liittynyt: 03 Marras 2005 14:40

Viesti Kirjoittaja pm »

Ja noilla koneillahan ei muuta yhteistä ole kuin nimi.
ex. Focus 2.0 -00
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

lapazu kirjoitti: Paitsi että kyseessä on yksi ja sama moottori. Kerropas miten ne eroavat?
Esim siten että 1.6 Focuksessa on "zetec-s" ja 1.6 Mondeossa "zetec-e", eikä näillä juuri yhteistä ole.
pm
Viestit: 32
Liittynyt: 03 Marras 2005 14:40

Viesti Kirjoittaja pm »

Suora lainaus wikipediasta:

Main article: Ford Sigma engine

The advanced Zetec-SE was developed in collaboration of Yamaha and Mazda, under the Sigma codename. It ranges in size from 1.25 L (1249 cc) to 1.7 L (1700 cc). It is very different from the Zeta engine - the intake and exhaust are even on opposite sides.
ex. Focus 2.0 -00
pm
Viestit: 32
Liittynyt: 03 Marras 2005 14:40

Viesti Kirjoittaja pm »

Niin siinähän sanotaan että koko vaihtelee 1.25 ja 1.7 litran välillä. Ja siihen sopii myös Focuksesta löytyvä 1.6 motti. Ja se muuten hengittää 'väärin' päin.
ex. Focus 2.0 -00
pm
Viestit: 32
Liittynyt: 03 Marras 2005 14:40

Viesti Kirjoittaja pm »

lapazu kirjoitti: Joo, otetaan vähän takapakkia. Olet oikeassa, nimittäin tuo kummajainen esiintyykin 1.4 ja 1.6 koneissa, muut taitaa olla kuten mondeossakin. Sen siitä saa kun pelautuu vain "isolohkojen" kanssa. Nilkoille kolisee. Prkl.
Tekevälle sattuu :) Potentiaalia SE-sarjan koneista mahtanee löytyä perinteisiä Zeteccejä paremmin huomattavasti korkeamman puristussuhteen myötä.
ex. Focus 2.0 -00
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

mm. imu- ja pakosarjat ovat eri puolilla -e ja -s koneissa.

Äidilläni on 1.6 Focus, olen kyllä sen pellin alle katsonut.

https://www.burtonpower.com/default.asp ... zetec.html

edit. oho, olinpas hidas (työt haittaa)
Vastaa Viestiin