Mondeo 1.8 16v 115hv MK1 viritystä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
jonezy
Viestit: 39
Liittynyt: 22 Helmi 2005 12:34
Paikkakunta: Pori/Espoo

Mondeo 1.8 16v 115hv MK1 viritystä

Viesti Kirjoittaja jonezy »

Aihettahan on kyllä täällä käsitelty, mutta en ihan tarkkaa kuvaa ole niistä saanut.
Tarkoituksena olisi saada 10-25hv:n nousu

Eli, mistä 1.8 Zetec E kuristaa eniten, jos kuristaa?
Imupuolen suodattimista luin sen verran, ettei niiden vaihtaminen liiemmin auta.
130hv koneen palikoiden asentaminenkin tietysti auttaa, mutta budjetti ei sitä salli.

Paljonko auttaa katin korvaaminen?
Voisko joku tyhmää opettaa??
Kirjoitusvihreet kuuluu asiaan :D
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Katin korvaaminen ei ihan kauheasti vaikuta ja on laitonta. :-) Katti pois ja sopiva vastus ilmanlämpöanturiin tai bensanpaineen nosto, voisi antaa joku 5-10hv, mikä ei luultavasti oikeasti kauheasti tunnu.

Mikäs se budjetti on?

Uudet nokat ja ruiskun säätö, +10-30hv, nokat maksaa 500 puntaa+postikulut (Moposportin hintaa en ole katsonut).

Imupuolelta imuresonaattorit pois ja muutenkin imuputkisto/kylmän ilman otto kuntoon. Vähän isompi läppärunko. Kisamallin katti. 98:sia tankkiin. Ruiskun ohjelmointi. Tolla voisi saada pikkasen lisää. (Ruiskun ohjelman saattaisi saada EBaysta)
Katiksi (jos sellaisen laittaa) voisi järkihintaa käydä tommonen:
http://store.summitracing.com/partdetai ... ew=skulmia

Katin muodolla on merkitysta sen virtaukseen. Tuossakin on vähän lyhyet kartiot enne kennoa, mutta kuitenkin.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Yleensä kuristaa kuskista, siis pienempää pykälää ja hanaa, kyllä se siitä lähtee jos kaikki OK tekniikassa! :D
Vastaa Viestiin