Sivu 1/1

Escortin vaihde vivut

Lähetetty: 24 Syys 2006 21:41
Kirjoittaja Pappa- igor
Mikä mun escossa on (-92, 1.8 16v) kun 1 vaihe on tavallaan kolmosen paikalla ja kolmonen vitosen ja vitonen on jo melkein repsikan polvessa kiinni... Keppi ei tunnu mitenkään sohlolta/väljältä! kun päästää kepistä irti ja työntää suoraan eteenpäin niin menee ykkönen kun pitäs mennä kolmosen?! voiko vaihe tanko mikä menee kepiltä askille olla jotenkin vääntyny?

Lähetetty: 24 Syys 2006 22:57
Kirjoittaja Monteonisti
Vääntynyt tai väljää. Jos menevät päälle niin tuskin askin päässä vikaa, tarkista kepin juuresta ja alta.

Lähetetty: 25 Syys 2006 01:22
Kirjoittaja Krisse
Sieltä auton alta kun kurkit niitä osia niin löydät kohdan jossa vaihdetanko liittyy vaihdelaatikkoon. Siinä on sellainen idioottimainen säätö jota ropaamalla tuokin korjaantuu. Yksi jamppa autoon keppiä heiluttelemaan ja teknisesti fiksumpi kaveri auton alle raplaamaan säätöä niin kyllä se siitä.

Lähetetty: 25 Syys 2006 10:18
Kirjoittaja Pappa- igor
Krisse kirjoitti:Sieltä auton alta kun kurkit niitä osia niin löydät kohdan jossa vaihdetanko liittyy vaihdelaatikkoon. Siinä on sellainen idioottimainen säätö jota ropaamalla tuokin korjaantuu. Yksi jamppa autoon keppiä heiluttelemaan ja teknisesti fiksumpi kaveri auton alle raplaamaan säätöä niin kyllä se siitä.
on vitun selvästi sanottu "idioottimainen säätö" ja "raplaamaan" :?

Lähetetty: 25 Syys 2006 10:48
Kirjoittaja JesseT
Laatikosta tulee sellainen tappi ulos jonka pälle kiristetään si siirtäjän tanko. Tuo kiristys on ilmeisesti liikahtanut.

Lähetetty: 25 Syys 2006 12:54
Kirjoittaja Luigi81
Joo löysäät sen pultin siellä siirtäjän päässä, laitat itte vaikkapa kolmosen päälle sieltä auton alta ja pyydät kaveria laittaan kepin siihen missä "kolmonen" normaalisti on...ja sitten kiristät tos siiirtäjän taas kiinni

Lähetetty: 25 Syys 2006 16:31
Kirjoittaja Pappa- igor
Luigi81 kirjoitti:Joo löysäät sen pultin siellä siirtäjän päässä, laitat itte vaikkapa kolmosen päälle sieltä auton alta ja pyydät kaveria laittaan kepin siihen missä "kolmonen" normaalisti on...ja sitten kiristät tos siiirtäjän taas kiinni
no niin nyt löyty kunnon selostus 8) minkä meikäläinenkin ymmärtää :wink:

Lähetetty: 25 Syys 2006 18:53
Kirjoittaja Krisse
'Vitun idioottimainen' ja 'raplaaminen' olisi kyllä selvinnyt ekalla vilkaisulla kun olisi kurkistanut auton alle.

Lähetetty: 25 Syys 2006 19:04
Kirjoittaja Pappa- igor
Krisse kirjoitti:'Vitun idioottimainen' ja 'raplaaminen' olisi kyllä selvinnyt ekalla vilkaisulla kun olisi kurkistanut auton alle.
juu kyllä varmaan, mutta rupes risoon... aina kun kysyy jotain tulee vastaukseks "vitun idiottimainen", "hommeli", "jutska" yms. S*atana puhutaan esineistä ja asioista oikeilla nimillä :lol:

Lähetetty: 26 Syys 2006 17:10
Kirjoittaja Pappa- igor
no säädin sitten "idioottimaista" säätöä ja keppi tuli normaalimpaan kohtaan 8) mutta vieläkin kolmoselle vaihtaessa täytyy keppiä viedä hieman vitosta kohti! voiko olla että joku on virittänyt jonkun muun jousen kepin alapäähän :?

Lähetetty: 03 Loka 2006 23:23
Kirjoittaja Kansha-9
Jos IB5 -laatikko säädetään samalla tavalla kuin BC loota niin säätö menee seuraavasti:

Siirtäjän tanko löysälle laatikon vierestä (siis mutteri auki)

Nelonen ja vain nelonen ei siis esim kolmonen päälle sekä laatikosta että vaihdevivusta.
(vaihteita pystyy ainakin BC laatikossa vaihtamaan kun laittaa laatikosta ulos tulevan akselin reikään sopivan ruuvarin)

Vaihdekepin alapäässä olevassa mötikässä olevaan reikään kun tökkää sopivan paksuisen tangon ja ujuttaa tangon myös vaihdekepin alapäässä olevasta silmukasta läpi (sitä ei näe kun se on siellä mötikän sisällä) niin keppi on silloin juuri siinä asennossa missä nelosen kuuluu olla.

Jos laatikossa on vielä tässä vaiheessa nepa päällä niin ei muuta kuin mutterin kiristys ja kokeilemaan kirjoitinko ohjeet tarpeeksi epäselvästi..