Ohc sierran lämpö? ongelma
Ohc sierran lämpö? ongelma
Elikkäs sellasta murhetta ilmassa kun lämpenee niin rupeaa käymään muutamalla pytyllä, kylmänä toimii hyvin. Voiko johtua tulpista, lämpöarvoista ei oo hajua. Samalla kun käynti sekoaa alkaa työntämään kummallista vaaleaa utua putkesta. Sitten kun taas jäähtyy niin toimii hyvin. Lähes kaikki on vaihdettu/kokeiltu toimivilla osilla.
Niin ja kone on 2.1 kaasari, taitaa olla -85. Joillakin kun on tapana kysyä ekana sitä.. huoh
Niin ja kone on 2.1 kaasari, taitaa olla -85. Joillakin kun on tapana kysyä ekana sitä.. huoh
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
Se ei vaan hukkaa nestettä, sehän siinä ihmetyttää. Siis lämpönen on oikeestaan kuuma, rallipeli on kyseessä. Eli kierrosta annetaan riittävästi. Ja tulpanrei'istä kurkin niin ei kiiltäny männät yhtään.
Muutenkin melkonen henkimaailman vekotin koko riesa.

Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
....
...mä jaksan aina tarjota sitä mukavaa automaattiryyppy sanaa (pistä Haku)
....siis se ei toimi ja se saa liikaa bensaa ku kone on lämmenny...onkos ne tulpat ihan mustat tai peräti vähän märät ku se alkaa pätkimään ja/kun oot niitä vaihtanu koneeseen ?
...ja mites menee sen imuilman esilämmityksen kanssa, onkos sekin aina päällä...= tukehtuu lämpimänä ?
....ja menikös tossa mallissa kans se huohotinletku sieltä venttiilin kannelta sinne ilmanputsariin ennen kaasaria....se nimittäin sylkee sinne lämpimällä koneella sitä öljynsekaista ilmaa = väljä kone ?....
tässä pari ideaa...
Ai niin kysyitkös tulppien lämpöarvoja Haynes ja suomalainen sierrakirja tarjoo näitä kahta:
Spark plugs
Make and type:
All models except 1.8 CVH, CVH (R6A), 2.0 DOHC and P100 . . . . . . . . Champion RF7YCC (0,8 mm kärki) or RF7YC (0,7 mm)
....siis se ei toimi ja se saa liikaa bensaa ku kone on lämmenny...onkos ne tulpat ihan mustat tai peräti vähän märät ku se alkaa pätkimään ja/kun oot niitä vaihtanu koneeseen ?
...ja mites menee sen imuilman esilämmityksen kanssa, onkos sekin aina päällä...= tukehtuu lämpimänä ?
....ja menikös tossa mallissa kans se huohotinletku sieltä venttiilin kannelta sinne ilmanputsariin ennen kaasaria....se nimittäin sylkee sinne lämpimällä koneella sitä öljynsekaista ilmaa = väljä kone ?....
tässä pari ideaa...

Ai niin kysyitkös tulppien lämpöarvoja Haynes ja suomalainen sierrakirja tarjoo näitä kahta:
Spark plugs
Make and type:
All models except 1.8 CVH, CVH (R6A), 2.0 DOHC and P100 . . . . . . . . Champion RF7YCC (0,8 mm kärki) or RF7YC (0,7 mm)

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: ....
tursas kirjoitti:...mä jaksan aina tarjota sitä mukavaa automaattiryyppy sanaa (pistä Haku)
Ei ole. Mitä sitä ryypyllä tekee.
....siis se ei toimi ja se saa liikaa bensaa ku kone on lämmenny...onkos ne tulpat ihan mustat tai peräti vähän märät ku se alkaa pätkimään ja/kun oot niitä vaihtanu koneeseen ?
Mustat oli viimeeks ku otin irti, johtu siitä kun yks tulppa paskana ja ei käyny. Kone siis ei oo lämmin vaan kuuma.
...ja mites menee sen imuilman esilämmityksen kanssa, onkos sekin aina päällä...= tukehtuu lämpimänä ?
Ei ole sellaistakaan.
....ja menikös tossa mallissa kans se huohotinletku sieltä venttiilin kannelta sinne ilmanputsariin ennen kaasaria....se nimittäin sylkee sinne lämpimällä koneella sitä öljynsekaista ilmaa = väljä kone ?....
Ei ole ilmanputsarikoteloa, huohotus menee koneen alle. Ja kone on vähän aikaa sitten kunnostettu.
tässä pari ideaa...
Ai niin kysyitkös tulppien lämpöarvoja Haynes ja suomalainen sierrakirja tarjoo näitä kahta:
Spark plugs
Make and type:
All models except 1.8 CVH, CVH (R6A), 2.0 DOHC and P100 . . . . . . . . Champion RF7YCC (0,8 mm kärki) or RF7YC (0,7 mm)
Vähän pakko ruveta olemaan tulpista kiinni, kuulemma viriviri vehkeissä käytetään järjestään kuumempia tulppia.
Lisää vaan ideoita tulemaan. Vähän kaikkea on vaihdeltu, virranjakaja kokonaisuudessaan, puola, sytkäboksi jne. Ei auta oikein mikään..
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km