Sivu 1/1
Zetec 1.8i
Lähetetty: 17 Syys 2006 22:57
Kirjoittaja Siivooja
Millä keinolla tuosta saisi kaivettua muutaman lisähevosen,onko kenelläkään kokemusta ko.moottorin virittämisestä.Ei mitään mahdottomia koska silloinhan ostaisin isomman myllyn mutta onko mitään nopeaa helppoa tyyliin vapaavirtaussuodattimet ym.??
Lähetetty: 18 Syys 2006 09:36
Kirjoittaja markkul
Jostain luin, että imukanaviston resonaattoreiden poisto auttaisi vähän (oikeasti tuskin mitattavasti).
Tehon lisäys minkä oikeasti jo huomaa, on varmaan jotain yli 10hv luokkaa ja tommosta lisää ei ilmasta temmata. Eli kyllä siihen muutoksia joutuu tekemään. Laita joku rahasumma, paljonkoko meinasit käyttää, niin joku varmasti kertoo mitä kannattaa tehdä
Uudet nokat tuohon saa n. 500e.
Zetekin virityksestä vielä
Lähetetty: 18 Syys 2006 11:45
Kirjoittaja Siivooja
Taitaa olla viisaampi kaivaa jostain vanha kakkoskoppainen escort ja siihen 2.0 ohc ja löytyy palikkaa halvalla.Laitoin joskus Cortina GT:n koneen samalla lailla ja sille ei tullut hintaa kuin joku 1500 mummon markkaa ja tehoa takapyörästä 128hp.Kone oli 1600 Kent eli viritys onnistui paremmin kuin hyvin.Vakiopeltisarja,45-dellortotx4,kevennettu vauhtipyörä,tasapainoitettu joka paikasta,tupla jakopää,kiinteä flekti pois ja sähkö tilalle,akku takakonttiin ,kireä nokka,en muista asteita mutta kävi kuitenkin n.1000rpm tyhjäkäyntiä nätisti.Ainoa vika oli alkuperäinen GT:n laatikko jonka välitykset on hiukka oudot mutta kapealle mutkaiselle hiekkarännille sopivat.Jos antaisi Mondeon olla rauhassa vaimon ajossa ja alkaisi rakentamaan uutta lelua pitkästä aikaa. ja 1600 Kentin viriosat on niin halpoja että kun katsoo uudempien autojen palikoiden hintaa niin ei pysty millään.Kentin virittää 500€ riittävän ripeäksi jos käyttää käytettyjä osia.Kaverit siirtyy ajamaan 2-litraista ohc konetta ja tallin nurkat on täynnä vanhoja Kentin viripalikoita,niin se Cortinakin syntyi.Mutta mistä aihio?
Noin
Lähetetty: 18 Syys 2006 11:46
Kirjoittaja Siivooja
Ja meinasin taas laittaa saman viestin 2 kertaa....
Lähetetty: 20 Syys 2006 23:30
Kirjoittaja Monteonisti
Tossa on 115hv ja kyllä sillä pärjää kun on sopivan pieni vaihde ja kaasua reippaasti. 8)
Pärjää pärjää
Lähetetty: 21 Syys 2006 00:44
Kirjoittaja Siivooja
Mutta kun autossa on esin 220hp ja vääntö yli 300Nm mieluiten jossain 3-4000 kierroksen välimaastossa niin sana pärjääminen saa uusia ulottuvuuksia. Mopollakin pärjää muttaa 1100cc on hauskempi ajella vaikka meidän rakas verottajamme yrittää kaiken hauskan kieltää tai tuhota aika raskailla vakuutusmaksuilla mutta onneksi ei asuta USA:ssa.Veikatkaapa paljon esim.uuden Porche 911 Carrera Turbon vakuutusmaksut siekllä ovat vuositasolla,ei voi kuin hymyillä oman Zetekin,anteeksi,vaimon Zetekin vakuutusmaksuille.
P.S Nämä meidän niin sanotut tavalliset autot,esim tuo minun Saab luokitellaan siellä urheiluautoksi ja vakuutusmaksu vuodessa on moninkertainen siinäkin verrattuna täkäläiseen täyskaskoon mutta veikatkaapa paljon pitää olla dollareita ettei perään tule pollareita.Oho,runosuoni alkaa näin yöllä pulppuamaan,pitää lähteä toiseen chattiin.
Re: Pärjää pärjää
Lähetetty: 21 Syys 2006 21:38
Kirjoittaja Megado
Siivooja kirjoitti:Mutta kun autossa on esin 220hp ja vääntö yli 300Nm mieluiten jossain 3-4000 kierroksen välimaastossa niin sana pärjääminen saa uusia ulottuvuuksia. Mopollakin pärjää muttaa 1100cc on hauskempi ajella vaikka meidän rakas verottajamme yrittää kaiken hauskan kieltää tai tuhota aika raskailla vakuutusmaksuilla mutta onneksi ei asuta USA:ssa.Veikatkaapa paljon esim.uuden Porche 911 Carrera Turbon vakuutusmaksut siekllä ovat vuositasolla,ei voi kuin hymyillä oman Zetekin,anteeksi,vaimon Zetekin vakuutusmaksuille.
P.S Nämä meidän niin sanotut tavalliset autot,esim tuo minun Saab luokitellaan siellä urheiluautoksi ja vakuutusmaksu vuodessa on moninkertainen siinäkin verrattuna täkäläiseen täyskaskoon mutta veikatkaapa paljon pitää olla dollareita ettei perään tule pollareita.Oho,runosuoni alkaa näin yöllä pulppuamaan,pitää lähteä toiseen chattiin.
Pienenä huomiona, ei se valtio niitä vakuutusmaksuja kasvata, vaan pyöräilijät itse kun kolaroivat, Verotus ja vakuutusmaksu eri asia

ei herneitä

Totta,sekoitin käsitteet
Lähetetty: 21 Syys 2006 23:24
Kirjoittaja Siivooja
Mutta herne menee aina nenään kun pyöräilijöitä mollataan.Kumpi lie vaarallismpi yhdistelmä.Kortin saanut Einstein joka on ottanut Civicistään 200hp ja ajotaito on luokkaa autokoulun apuluokka vai 20 kesää ajanut moottoripyöräilijä.Jospa molempien laitteet olisivat suorituskyvyltään samanlaisia niin vertaappa verotuksen suuruutta kummassakin.Oikeus ja kohtuus?Ajan kesät silti molemmilla,katto on joskus kiva päällä ja joku hullu motoristihan voi tulla ja ajaa syyttä kylkeen,unohtanut vaikka vain vilkun oikealle

Re: Totta,sekoitin käsitteet
Lähetetty: 22 Syys 2006 07:43
Kirjoittaja Tinde
Siivooja kirjoitti:Mutta herne menee aina nenään kun pyöräilijöitä mollataan.Kumpi lie vaarallismpi yhdistelmä.Kortin saanut Einstein joka on ottanut Civicistään 200hp ja ajotaito on luokkaa autokoulun apuluokka vai 20 kesää ajanut moottoripyöräilijä.Jospa molempien laitteet olisivat suorituskyvyltään samanlaisia niin vertaappa verotuksen suuruutta kummassakin.Oikeus ja kohtuus?Ajan kesät silti molemmilla,katto on joskus kiva päällä ja joku hullu motoristihan voi tulla ja ajaa syyttä kylkeen,unohtanut vaikka vain vilkun oikealle


No paljonkos sen civikin
verot on vuodessa? Entäs sen mopokuskin
verot?
Käytä välilyöntiä, sun teksteistä ei saa erkkikään selvää.
Verotuksen erot
Lähetetty: 22 Syys 2006 09:36
Kirjoittaja Siivooja
Mihin kohtan niitä välilyöntejä Erkki haluaa

Voin selvittää ne Eurolleen jos tämä menee pilkun viilaukseksi mutta jos sinulla on mitään käsitystä esim.1100 mp:n verotuksesta vuositasolla niin se on about 4x suurempi kuin esim. tuon tuunatun Civicin.
Oletetaan että Bonuskertymä on 0. Toki pyörästä ei tarvitse maksaa koko vuotta kun sillä ei ajeta talvella eli minä tapani mukaan innostuin räyhäämään liikaa, ei ero noin lskien muodostu ihan niin isoksi.
Ja autoilija joutuu maksamaan koko vuoden ellei sitten tee kuten monet harrastajat että talvet rakennetaan ja auto on seisontavakuutuksissa ja ajetaan jollain kauppakassilla pakolliset.
Voipi olla parempi että otan kantaa asioihin hieman varovaisemmin niin ei tarvitse kirjoitaa tälläisiä jonninjoutavia selityksiä ja pysytään asiassa.
Saatko selvän kirjoitetusta Erkki?
Lähetetty: 22 Syys 2006 10:12
Kirjoittaja Tinde
Edelleenkin, vero on eri asia kuin vakuutus.
Olen kyllä tietoinen mp vs auto vakuutusmaksujen eroista.
Kiitos, nyt kun pisteiden jälkeen on välilyönnit, on tekstiäsi helppo lukea.
Lähetetty: 22 Syys 2006 10:36
Kirjoittaja Volmari
Tiesittekö että kirahvilla on nälkä..
No hyvä
Lähetetty: 22 Syys 2006 13:35
Kirjoittaja Siivooja
Kirjoitusvirhe. Verottajalla ja vakuutuksilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Asia ymmärretty. Riittääkö aiheesta. Ja hyvä että saat tekstistä nyt selvää. Kiireessä kun kirjoittaa niin meinaa unohtua Word- kurssin opetukset. Hyvä kun muistutit. Ja kirahvilla on nälkä.
Lähetetty: 22 Syys 2006 15:41
Kirjoittaja latku
Menipä taas aiheesta ohitse tuo teidän erkki jutut
Lähetetty: 23 Syys 2006 00:37
Kirjoittaja Monteonisti
Menee aiheesta ohitse taas, mutta menköön kun on mennäkseen!
Miksi muuten Eskossa on isompi pakollinen liikennevakuutus kuin Monteossa?

Lähetetty: 23 Syys 2006 17:04
Kirjoittaja caddy
lapazu kirjoitti:
Eskortteja kolaroidaan enemmän nuorison toimesta, valitettavasti.
mutta tiedätkös miksi nuoriso kolaroi enemmän. Toki osa syynä tähän ovat idiootit liikenteessä, mutta näin alkuun hyvä muistaa että nuoriso ajaa huomattavasti paljon enempi. Tähän hätään en löytänyt netistä tutkimusta tästä asiasta, mutta noin vuosi sitten tuli töllöstä tämkin asia