Zetec 1.8i

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Siivooja
Viestit: 18
Liittynyt: 16 Syys 2006 22:54
Paikkakunta: Jkl

Zetec 1.8i

Viesti Kirjoittaja Siivooja »

Millä keinolla tuosta saisi kaivettua muutaman lisähevosen,onko kenelläkään kokemusta ko.moottorin virittämisestä.Ei mitään mahdottomia koska silloinhan ostaisin isomman myllyn mutta onko mitään nopeaa helppoa tyyliin vapaavirtaussuodattimet ym.??
Ford Cortina Mark2 GT -68.Mennytä
Ford Taunus 12m 15 TS -vm 64.Projekti.ST-auto
Ford Mondeo 1.8 CLS STW -96
Saab 900i 16 -91
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Jostain luin, että imukanaviston resonaattoreiden poisto auttaisi vähän (oikeasti tuskin mitattavasti).

Tehon lisäys minkä oikeasti jo huomaa, on varmaan jotain yli 10hv luokkaa ja tommosta lisää ei ilmasta temmata. Eli kyllä siihen muutoksia joutuu tekemään. Laita joku rahasumma, paljonkoko meinasit käyttää, niin joku varmasti kertoo mitä kannattaa tehdä :-)

Uudet nokat tuohon saa n. 500e.
Siivooja
Viestit: 18
Liittynyt: 16 Syys 2006 22:54
Paikkakunta: Jkl

Zetekin virityksestä vielä

Viesti Kirjoittaja Siivooja »

Taitaa olla viisaampi kaivaa jostain vanha kakkoskoppainen escort ja siihen 2.0 ohc ja löytyy palikkaa halvalla.Laitoin joskus Cortina GT:n koneen samalla lailla ja sille ei tullut hintaa kuin joku 1500 mummon markkaa ja tehoa takapyörästä 128hp.Kone oli 1600 Kent eli viritys onnistui paremmin kuin hyvin.Vakiopeltisarja,45-dellortotx4,kevennettu vauhtipyörä,tasapainoitettu joka paikasta,tupla jakopää,kiinteä flekti pois ja sähkö tilalle,akku takakonttiin ,kireä nokka,en muista asteita mutta kävi kuitenkin n.1000rpm tyhjäkäyntiä nätisti.Ainoa vika oli alkuperäinen GT:n laatikko jonka välitykset on hiukka oudot mutta kapealle mutkaiselle hiekkarännille sopivat.Jos antaisi Mondeon olla rauhassa vaimon ajossa ja alkaisi rakentamaan uutta lelua pitkästä aikaa. ja 1600 Kentin viriosat on niin halpoja että kun katsoo uudempien autojen palikoiden hintaa niin ei pysty millään.Kentin virittää 500€ riittävän ripeäksi jos käyttää käytettyjä osia.Kaverit siirtyy ajamaan 2-litraista ohc konetta ja tallin nurkat on täynnä vanhoja Kentin viripalikoita,niin se Cortinakin syntyi.Mutta mistä aihio?
Ford Cortina Mark2 GT -68.Mennytä
Ford Taunus 12m 15 TS -vm 64.Projekti.ST-auto
Ford Mondeo 1.8 CLS STW -96
Saab 900i 16 -91
Siivooja
Viestit: 18
Liittynyt: 16 Syys 2006 22:54
Paikkakunta: Jkl

Noin

Viesti Kirjoittaja Siivooja »

Ja meinasin taas laittaa saman viestin 2 kertaa....
Ford Cortina Mark2 GT -68.Mennytä
Ford Taunus 12m 15 TS -vm 64.Projekti.ST-auto
Ford Mondeo 1.8 CLS STW -96
Saab 900i 16 -91
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tossa on 115hv ja kyllä sillä pärjää kun on sopivan pieni vaihde ja kaasua reippaasti. 8)
Siivooja
Viestit: 18
Liittynyt: 16 Syys 2006 22:54
Paikkakunta: Jkl

Pärjää pärjää

Viesti Kirjoittaja Siivooja »

Mutta kun autossa on esin 220hp ja vääntö yli 300Nm mieluiten jossain 3-4000 kierroksen välimaastossa niin sana pärjääminen saa uusia ulottuvuuksia. Mopollakin pärjää muttaa 1100cc on hauskempi ajella vaikka meidän rakas verottajamme yrittää kaiken hauskan kieltää tai tuhota aika raskailla vakuutusmaksuilla mutta onneksi ei asuta USA:ssa.Veikatkaapa paljon esim.uuden Porche 911 Carrera Turbon vakuutusmaksut siekllä ovat vuositasolla,ei voi kuin hymyillä oman Zetekin,anteeksi,vaimon Zetekin vakuutusmaksuille.
P.S Nämä meidän niin sanotut tavalliset autot,esim tuo minun Saab luokitellaan siellä urheiluautoksi ja vakuutusmaksu vuodessa on moninkertainen siinäkin verrattuna täkäläiseen täyskaskoon mutta veikatkaapa paljon pitää olla dollareita ettei perään tule pollareita.Oho,runosuoni alkaa näin yöllä pulppuamaan,pitää lähteä toiseen chattiin.
Ford Cortina Mark2 GT -68.Mennytä
Ford Taunus 12m 15 TS -vm 64.Projekti.ST-auto
Ford Mondeo 1.8 CLS STW -96
Saab 900i 16 -91
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Re: Pärjää pärjää

Viesti Kirjoittaja Megado »

Siivooja kirjoitti:Mutta kun autossa on esin 220hp ja vääntö yli 300Nm mieluiten jossain 3-4000 kierroksen välimaastossa niin sana pärjääminen saa uusia ulottuvuuksia. Mopollakin pärjää muttaa 1100cc on hauskempi ajella vaikka meidän rakas verottajamme yrittää kaiken hauskan kieltää tai tuhota aika raskailla vakuutusmaksuilla mutta onneksi ei asuta USA:ssa.Veikatkaapa paljon esim.uuden Porche 911 Carrera Turbon vakuutusmaksut siekllä ovat vuositasolla,ei voi kuin hymyillä oman Zetekin,anteeksi,vaimon Zetekin vakuutusmaksuille.
P.S Nämä meidän niin sanotut tavalliset autot,esim tuo minun Saab luokitellaan siellä urheiluautoksi ja vakuutusmaksu vuodessa on moninkertainen siinäkin verrattuna täkäläiseen täyskaskoon mutta veikatkaapa paljon pitää olla dollareita ettei perään tule pollareita.Oho,runosuoni alkaa näin yöllä pulppuamaan,pitää lähteä toiseen chattiin.
Pienenä huomiona, ei se valtio niitä vakuutusmaksuja kasvata, vaan pyöräilijät itse kun kolaroivat, Verotus ja vakuutusmaksu eri asia

:roll: ei herneitä ;)
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Siivooja
Viestit: 18
Liittynyt: 16 Syys 2006 22:54
Paikkakunta: Jkl

Totta,sekoitin käsitteet

Viesti Kirjoittaja Siivooja »

Mutta herne menee aina nenään kun pyöräilijöitä mollataan.Kumpi lie vaarallismpi yhdistelmä.Kortin saanut Einstein joka on ottanut Civicistään 200hp ja ajotaito on luokkaa autokoulun apuluokka vai 20 kesää ajanut moottoripyöräilijä.Jospa molempien laitteet olisivat suorituskyvyltään samanlaisia niin vertaappa verotuksen suuruutta kummassakin.Oikeus ja kohtuus?Ajan kesät silti molemmilla,katto on joskus kiva päällä ja joku hullu motoristihan voi tulla ja ajaa syyttä kylkeen,unohtanut vaikka vain vilkun oikealle :D
Ford Cortina Mark2 GT -68.Mennytä
Ford Taunus 12m 15 TS -vm 64.Projekti.ST-auto
Ford Mondeo 1.8 CLS STW -96
Saab 900i 16 -91
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Totta,sekoitin käsitteet

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Siivooja kirjoitti:Mutta herne menee aina nenään kun pyöräilijöitä mollataan.Kumpi lie vaarallismpi yhdistelmä.Kortin saanut Einstein joka on ottanut Civicistään 200hp ja ajotaito on luokkaa autokoulun apuluokka vai 20 kesää ajanut moottoripyöräilijä.Jospa molempien laitteet olisivat suorituskyvyltään samanlaisia niin vertaappa verotuksen suuruutta kummassakin.Oikeus ja kohtuus?Ajan kesät silti molemmilla,katto on joskus kiva päällä ja joku hullu motoristihan voi tulla ja ajaa syyttä kylkeen,unohtanut vaikka vain vilkun oikealle :D
:roll: No paljonkos sen civikin verot on vuodessa? Entäs sen mopokuskin verot?

Käytä välilyöntiä, sun teksteistä ei saa erkkikään selvää.
Siivooja
Viestit: 18
Liittynyt: 16 Syys 2006 22:54
Paikkakunta: Jkl

Verotuksen erot

Viesti Kirjoittaja Siivooja »

Mihin kohtan niitä välilyöntejä Erkki haluaa :?: Voin selvittää ne Eurolleen jos tämä menee pilkun viilaukseksi mutta jos sinulla on mitään käsitystä esim.1100 mp:n verotuksesta vuositasolla niin se on about 4x suurempi kuin esim. tuon tuunatun Civicin.

Oletetaan että Bonuskertymä on 0. Toki pyörästä ei tarvitse maksaa koko vuotta kun sillä ei ajeta talvella eli minä tapani mukaan innostuin räyhäämään liikaa, ei ero noin lskien muodostu ihan niin isoksi.

Ja autoilija joutuu maksamaan koko vuoden ellei sitten tee kuten monet harrastajat että talvet rakennetaan ja auto on seisontavakuutuksissa ja ajetaan jollain kauppakassilla pakolliset.

Voipi olla parempi että otan kantaa asioihin hieman varovaisemmin niin ei tarvitse kirjoitaa tälläisiä jonninjoutavia selityksiä ja pysytään asiassa.

Saatko selvän kirjoitetusta Erkki?
Ford Cortina Mark2 GT -68.Mennytä
Ford Taunus 12m 15 TS -vm 64.Projekti.ST-auto
Ford Mondeo 1.8 CLS STW -96
Saab 900i 16 -91
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Edelleenkin, vero on eri asia kuin vakuutus.

Olen kyllä tietoinen mp vs auto vakuutusmaksujen eroista.


Kiitos, nyt kun pisteiden jälkeen on välilyönnit, on tekstiäsi helppo lukea.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Tiesittekö että kirahvilla on nälkä..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Siivooja
Viestit: 18
Liittynyt: 16 Syys 2006 22:54
Paikkakunta: Jkl

No hyvä

Viesti Kirjoittaja Siivooja »

Kirjoitusvirhe. Verottajalla ja vakuutuksilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Asia ymmärretty. Riittääkö aiheesta. Ja hyvä että saat tekstistä nyt selvää. Kiireessä kun kirjoittaa niin meinaa unohtua Word- kurssin opetukset. Hyvä kun muistutit. Ja kirahvilla on nälkä.
Ford Cortina Mark2 GT -68.Mennytä
Ford Taunus 12m 15 TS -vm 64.Projekti.ST-auto
Ford Mondeo 1.8 CLS STW -96
Saab 900i 16 -91
latku
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Marras 2005 15:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

Menipä taas aiheesta ohitse tuo teidän erkki jutut
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13

Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Menee aiheesta ohitse taas, mutta menköön kun on mennäkseen! :roll:
Miksi muuten Eskossa on isompi pakollinen liikennevakuutus kuin Monteossa? :shock:
caddy
Viestit: 120
Liittynyt: 22 Kesä 2006 12:21
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja caddy »

lapazu kirjoitti:
Eskortteja kolaroidaan enemmän nuorison toimesta, valitettavasti.
mutta tiedätkös miksi nuoriso kolaroi enemmän. Toki osa syynä tähän ovat idiootit liikenteessä, mutta näin alkuun hyvä muistaa että nuoriso ajaa huomattavasti paljon enempi. Tähän hätään en löytänyt netistä tutkimusta tästä asiasta, mutta noin vuosi sitten tuli töllöstä tämkin asia
Vastaa Viestiin