nelikko sierran "päivitys"

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jusep
Viestit: 37
Liittynyt: 20 Heinä 2005 23:36
Paikkakunta: Savonlinna

nelikko sierran "päivitys"

Viesti Kirjoittaja jusep »

semmonen tuli tässä taannoin mieleen, kun mulla on vm.90 oleva nelikko dohc sierra farmari ja tekis mieli siihen lisää potkua.niin saisikohan moiseen asennettua 2.9 scorpio cosworthin koneen ja vieläpä leimattua sen. kun ei taida tuota scorpiocossua olla nelivetoisena ollenkaan niin onko ees mahollista saada käymään paikoilleen.ja mitä kaikkea sitä joutuisi vaihtelemaan,no jarrut varmaan ainakin.ja jos ylipäätään mahdollista niin mahtaakohan siinä tulla kanta-auton tarkistukset ja muut hässäkät lisäksi?jos joku on joskus miettinyt jotain vastaavaa ja ottanut asiasta jopa selvää niin ois kiva kuulla jotain tietoa hommasta, että kannattaako sitä ees miettiä enää vai joutaako haudata koko haave romukuoppaan.
Sierra 90 2.0i "cossu look" 4x4 stw projekti(ikuinen)
Sierra 91 2.9i "tuunattu rumilus;)"
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

2.8 4x4 on tehtaalta lähtösin joten sellanen onnistuu ainakin.
taitaa cossussa olle liikaa hevosia jotta leimalle saisi, en tiedä
Focus 1.0 edition a6 2017
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Jarrut vaihtoon ja Cossun 2.0 pata keulille.. helpoiten lisää heppoja. :wink:
jusep
Viestit: 37
Liittynyt: 20 Heinä 2005 23:36
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jusep »

oishan se tuo cossu sierran mylly ihan hyvä vaihtoehto vaan ku tuo on niitä vähäpäästösiä malleja ni tuo turbotus ei kait sitte oo nii helppo homma meinaan papereissa aattelin että josko tommosen scorpion myllyn sais helpommin luvalliseksi onhan niitä kuiteskii sierroihin laiteltu tosin en oo nelikkona moista nähny enkä farmarina. paljonko muuten on tuossa xr4x4 sierrassa tehoja onko se 150hv.jos sen scorpion penkittäisi niihin lukemiin niin eikös se silloin olisi ihan luvallinen kun muuttaa vaan ne jarrut sit kanssa.
niin ja tarviiko teetättää sitä vtt:n vai mikäs se oli pakokaasutestiä jos auto mistä vaihtomoottori otetaan on myös vähäpäästöinen?niin ja mitenköhän sitten tuo öljypohja kävisi tuoho nelikkovehkeeseen kaipa siinä eroja on jonkun verran tässä taas paljon porukalle ihmettelemistä?
Sierra 90 2.0i "cossu look" 4x4 stw projekti(ikuinen)
Sierra 91 2.9i "tuunattu rumilus;)"
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Vähäpäästöisenä tarvit sen KAT:in sinne putkeen. Jos koneessa on turbo (cossu) se ei aiheuta mitään ylimääräisiä ongelmia muutos katsastuksessa.
Cosvorth v6:senkin saa varmasti keulille mutta työmäärä on isompi.

-Kaikki menee, kun sovittelee-
Vastaa Viestiin