Entä jälkitoimenpiteet, pitääkö kone heti tyhjentää öljyistä??
Siinäpä tulikin jokunen kysymys

Joo, myös tuon shellin öljynvalitsimen mukaan Helix F 5w30 on suositeltu öljy 96-01 1.8TD koneelle, mutta 93-96 1.8TD suositus on Helix Ultra 5W-40. Mä kun olen luullut että noi koneet on sisuskaluiltaan aika samanlaiset, ilmeisesti sitten ei? Vai onko kysymys vain siitä että öljynvaihtoväli on pidempi uudemmassa?petrim kirjoitti: Sain Shelliltä seuraavan vastauksen:
Ford 1,8 td moottoriöljysuositus on Helix F 5w30 eli öljy täyttää Fordin vaatimukset Ford m2c-913a ja m2c-913b. Puolisynteettinen moottoriöljy, Ford ei käytä täyssynteettistä öljyä.
Mulla se tukki vain lämppärin ja jätti syylärin vielä paikkaamatta suatana,(ainakin lämpimän tulo lakkasi kertaheitolla ku kaato fortet sekaan) !Hoppa kirjoitti:
Ja se jäähdytysjärjestelmän paikkausaine on myös hyvä. Sain sillä asettumaan scanian sylinteriputken nestevuodon sieltä juorureijästä (tietysti syöttöpumpun takaa).
Juu paisuntasäiliöön kaadoin niinnku syylärihemmo sano, sit tos pajalla kuulin et olis pitäny ylävesjletkuun...lapazu kirjoitti: Laitoitko paisarin kautta vai ylävesiletkuun? Jos jälkimmäiseen, siellä voi olla perinteinen ilmakupla joka haittaa nyt kiertoa.