fiesta -89 mk3 kytkinkö?
fiesta -89 mk3 kytkinkö?
auto ravistaa joskus liikkeelle lähdettäessä. voisiko olla siis kytkimessä vika? samoin jos auto on seisonut yli yhden vuorokauden, kuuluu liikkeelle lähdettäessä ulinaa, joka tosin loppuu kun muutaman kerran on esim valoista lähtenyt liikkeelle. ryömittäessä myös tuntuu/kuuluu ikäänkuin rolinaa jostain ( hankala paikantaa mistä, mutta edestä kuitenkin ). voisiko olla yhteys näillä vioilla?
Mulla sama auto ja tunnen kaikki kolme oiretta. Aika usein ravistaa liikkeelle lähdettäessä,ulisee aika harvoin, rohinaa kuuluu jos ryömittää kytkimellä hiukan enemmän. En itse ole yhdistänyt auton seisomiseen mutta voi hyvinkin pitää paikkansa.
Mulla vuotaa hiukan öljyä kytkimelle, sitä vuotaa ainakin laatikosta kun haisee laatikkoöljylle mutta voi vuotaa myös koneesta. Moottorin kun pesee puhtaaksi niin jonkun ajan jälkeen moottorin ja vaihdelaatikon välinen sauma alkaa kastumaan öljystä.
Olen päätellyt että öljyinen kytkilevy liikkeelle lähdettäessä "tarttuu" ja "päästää" vuorotellen ja ravistus tulisi siitä. Rohinasta tai ulinasta en osaa oikein edes arvata.
Ajattelin että jos vaihtaisin kytkinakselin stefan mutta se ilmeisesti pitää vaihtaa sisäpuolelta. Näin kuvasarjan jossa laatikko purettiin enkä uskalla hommaan ruveta.
Mulla vuotaa hiukan öljyä kytkimelle, sitä vuotaa ainakin laatikosta kun haisee laatikkoöljylle mutta voi vuotaa myös koneesta. Moottorin kun pesee puhtaaksi niin jonkun ajan jälkeen moottorin ja vaihdelaatikon välinen sauma alkaa kastumaan öljystä.
Olen päätellyt että öljyinen kytkilevy liikkeelle lähdettäessä "tarttuu" ja "päästää" vuorotellen ja ravistus tulisi siitä. Rohinasta tai ulinasta en osaa oikein edes arvata.
Ajattelin että jos vaihtaisin kytkinakselin stefan mutta se ilmeisesti pitää vaihtaa sisäpuolelta. Näin kuvasarjan jossa laatikko purettiin enkä uskalla hommaan ruveta.
-