Polttoaine vai sähkövika

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Romijussi
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Syys 2006 12:06
Paikkakunta: Helsinki

Polttoaine vai sähkövika

Viesti Kirjoittaja Romijussi »

Moi, osaisikohan joku antaa valaistusta ongelmaan.
Lämmin kone alkaa välillä käydä epätasaisesti varsinkin pienillä kierroksilla tai tyhjäkäynnillä, siis ajossa tai paikallaan.
Auto on Fiesta 1,6 vm.89, kaasari jossa automaattiryyppy, kärjetön sytkä, puola erillinen......
Bensapumppu kannessa ja paluuletku tankille. Tietääkö kukaan kuinka suuren paineen pitäisi olla kaasuttimelle menevässä letkussa.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Sähköinen rikastin?
Sillon vois kokeilla ottaa johdon irti ja kokeilla vaikuttaako käyntiin..
suurin osa käyntihäiriöistä oletuksena että sytkän osat ja kone on kunnossa
johtuu ryypystä..tai no,ainakin usein.. :)
ei sieltä mitään junia t...
tursas
Viestit: 4113
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

veikkaisin, että bensapuolella...mikäköhän kaasari siinä on, oli miten oli, jos bensapumppu toimii ja epäilet, ettei bensapaine riitä kaasarille, kun häiriöt ilmenee, niin tuki silloin paluuletku tankille sen höyrynerottimen jälkeen, jos semmonen on (tiukkamutka tai tulppa), niin näät johtuuko se tosta. Painemäärää en tiedä. Jos ei, niin kaasarissa oleva bensansuodatin voi olla myös tukossa (Pierburg 2E3)... :roll:

Mikäköhän se välillä on, alkaako aina vain vaan joskus, oisko kaasari muuten vaan tukkonen ?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Romijussi
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Syys 2006 12:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Romijussi »

Kiitos ideoista. Onko se sähköinen ryyppy niin päin että kun ottaa johdon irti niin rikastimen läppä aukeaa kokonaan.
Ja kyllä se käyntihäiriö taitaa olla niin että se välillä esiintyy mutta saattaa se sitten poistuakin, ihan pitkäaikaista kokemusta siitä ei vielä ole mutta hätäsenä miehenä rupesin heti asiaa kyselemään. Se kaasutin on Weber T ja kaksi muuta kirjainta vielä lisää joita en nyt muista.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Noinhan sen pitäis mennä,että aukeaa kokonaan,voi sen tietysti jollain muutenkin jumittaa varmaan auki.
Mutta kun ottaa ilmanputsarin irti niin näkee miten se läppä menee..
jos olis roskaa,niin pika-apuna vois riittää laittaa kierroksia reippaasti ja
tukkia ilman reitti vaikka hanskalla jne,ja antaa alipaineen imaista roskat koneeseen.
Itte vasta laitoin sumutinpullolla vettä kaasariin,jonkun pari desiä ja tietysti käydessä :) ..joku 3-4 tuhatta rpm,pientä karstanpoistoa.
Auttohan tuo vähäsen käyntiä paremmaksi.
ei sieltä mitään junia t...
tursas
Viestit: 4113
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

..., mä sanoisin että jos piuhan ottaa irti, ni ryyppy menee päällä = jäähtyvä jousi kääntää läpän melkein kiinni. Yleensä ryyppy kyllä menee päälle vasta, ku kaasua polkasee = kylmäkäynnistys. Oiskohan se Weber DFTH = tuplakurkkuputouskaasari tai jotain sinnepäin...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Romijussi
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Syys 2006 12:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Romijussi »

Joo täytyy illalla jatkaa tutkimuksia ja voishan sitä kokeilla tommosta shokkihoitoa sulkemalla se ilmanotta jne.
Mitä muuten se sähkö tekee siinä ryypyssä ja miten kun lämmin jäähdytysneste kuitenkin taitaa avata sitä läppää.
tursas
Viestit: 4113
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

...jaahas..sulla on ne molemmat siinä, elikkä sähkö ja vesilämmitys, mulla pelkkä sähkö. Se sähkö varmaan nopeuttaa sitä ryypyn päältä pois menoa talvella. Jos on lämmin vesikierto, ni se sähköjohdon irtiotto lämpimästä koneesta ei vaikuttane mitään..., on sekin mahdollisuus tosiaan, ettei kone jaksa enää käydä niin hyvin ku ryyppy menee pois päältä, laiha seos...ite säädetty...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

tursas kirjoitti:..., mä sanoisin että jos piuhan ottaa irti, ni ryyppy menee päällä = jäähtyvä jousi kääntää läpän melkein kiinni. Yleensä ryyppy kyllä menee päälle vasta, ku kaasua polkasee = kylmäkäynnistys. Oiskohan se Weber DFTH = tuplakurkkuputouskaasari tai jotain sinnepäin...
Kieltämättä tuossa on enemmän järkeä :wink:
Silläpä se putsari pois niin näkee mitä tapahtuu.
ei sieltä mitään junia t...
Romijussi
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Syys 2006 12:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Romijussi »

Moi, illalla tuli katottua taas sitä kaasaria ja täytyy varmaan todeta että eilen tuli puhuttua ihan puppua siitä sähköisestä ryypystä, ei sinne mun mielestä mitään sähköä mene, ainoastaan jäähdytysvesi. Se Kaasarin tyyppi on TLD.
No siellä ryypyn sisällä on sitten vipua ja jousta joista en kyllä päässyt kunnolla perille. Jotenkin näytti siltä että se nokkalevy pääsee kääntyilemään holtittomasti molempiin suuntiin, eli ryyppyläppä pääsisi menemään vaikka kiinni ajossa, onko mahdollista ?
Onkohan kukaan rakentanut tähän käsiryyppyä.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Se jousi on bi-metallia,ja vesi lämmetessään
vääntää jousta ja avaa sen ryypyn läpän.
Ja jäähtyessä menee pienemmälle..jotenkin silleen suurinpiirtein.
Kai noita ryypyn muuntosarjoja käsikäyttöseksi myydään vielä jossain.
Itteltä oon heittäny koko ryypyn pois ja jarruttelen vasurilla että oikea jalka voi olla kaasulla koko ajan :roll: ..välillä vähän hankalaa,mutta nopeastihan
nuo koneet lämpenee.
Kyllä tuon vesiryypyn pitäis olla kumminkin säädettävissä kohdilleen jos se jousi vaan on ehjä.
ei sieltä mitään junia t...
tursas
Viestit: 4113
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

viewtopic.php?t=7595&highlight=

...oiskohan se taas poikennut se jousi siitä päästään, tuolla :roll: aiemmin mä selittelin, että jos se jousi on poikennut päästään, näppärä mies korjaa sen itekin...ja jos ei onnistu...ni kytke/irrota pois päältä, jumita läppä auki vivusta rautalangalla ja eti jostain purkukello, siis kyllähän se huolettoman mukavaa menoa on ku se toimii, etenkin talvella..kesällähän sitä ei tarvii...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Vastaa Viestiin