Sivu 1/1

Jakohihnan sovitusta

Lähetetty: 03 Huhti 2005 15:03
Kirjoittaja Sierrain
Eli tein kansi rempan ja hain moto-netistä uuden jakohihnan. Hihna pitäisi nyt saada paikoilleen nokkapyörään, ja vaikuttaa TODELLA lyhyeltä, oiskos jotain kikka6 jotta hihnan sinne saisin?

koneena sierrassa 1,6l ohc.. :roll: :roll: :roll:

Lähetetty: 03 Huhti 2005 15:45
Kirjoittaja Mak383
Noita sierran jakohihnoja on kahta pituutta. On tuo 1.6 OHC (-83 -> -86) ja OHC E-Max (-87 ->) Koneesi on todennäköisesti tuo E-Max eli pitkäiskuinen & korkealohkoinen OHC ja sulle on myyty todennäköisesti tuo vanhanmallin matalalohkoisen OHC:n hihna.. Ei muuta ku hihna takasi liikkeeseen ja oikea hihna tilalle.

2.0 OHC:n hihna on muuten saman mittainen kuin tuo E-Max:n eli kokeileppa sellasta siihen sitten, jos eivät liikkeessä tunnusta, että on kahta pituutta noita 1.6:n hihnoja..

Re: Jakohihnan sovitusta

Lähetetty: 03 Huhti 2005 15:45
Kirjoittaja hietsu
Sierrain kirjoitti:Eli tein kansi rempan ja hain moto-netistä uuden jakohihnan. Hihna pitäisi nyt saada paikoilleen nokkapyörään, ja vaikuttaa TODELLA lyhyeltä, oiskos jotain kikka6 jotta hihnan sinne saisin?

koneena sierrassa 1,6l ohc.. :roll: :roll: :roll:
Osta oikea hihna!!! Ei se niin lyhyt voi olla ettei se kunnolla mene!!! menee nipin napin ja kiristäjällä sitten kireeks.
Epäilen suuresti remmisi sopivuutta... :lol:

Re: Jakohihnan sovitusta

Lähetetty: 03 Huhti 2005 16:57
Kirjoittaja henu
Sierrain kirjoitti:Eli tein kansi rempan ja hain moto-netistä uuden jakohihnan. Hihna pitäisi nyt saada paikoilleen nokkapyörään, ja vaikuttaa TODELLA lyhyeltä, oiskos jotain kikka6 jotta hihnan sinne saisin?

koneena sierrassa 1,6l ohc.. :roll: :roll: :roll:
joo noita hihnoja on tosiaankii kahta eri pituutta muistaakseni 119 hampainen ja 121-123 on se pidempi en muista tarkalleen

Lähetetty: 03 Huhti 2005 18:27
Kirjoittaja Sierrain
Eikös e-max koneissa ole hieman soikeat männät?
jos olen väärässä korjatkaa...
Omani on -85 mallinen joten ei pitäisi tuota e-maxia löytyäkkään....

Lähetetty: 03 Huhti 2005 19:31
Kirjoittaja p3
no löysää se kiristin sitte :D

Lähetetty: 03 Huhti 2005 20:41
Kirjoittaja Sierrain
jouduin laittamaan vanhan hihnan takaisin :cry:

laskin hampaat ja niitä oli yhtä monta, leveys oli sama ja pituus ero vain n.5mm , mutta uusi ei sinne mennyt sitten millään...

kun kiristimen otti irti, kireän hihnan ja termarin väliin jäi n.3cm.... ei voi ymmärtää, kenties pitää yrittää 2l:n hihnalla seuraavaksi...

-kiitos kuitenkin-

Lähetetty: 03 Huhti 2005 21:30
Kirjoittaja overboost
Oletko nyt varmasti löysännyt kiristimen :?:

Lähetetty: 04 Huhti 2005 02:08
Kirjoittaja Mak383
Sierrain kirjoitti:jouduin laittamaan vanhan hihnan takaisin :cry:

laskin hampaat ja niitä oli yhtä monta, leveys oli sama ja pituus ero vain n.5mm , mutta uusi ei sinne mennyt sitten millään...

kun kiristimen otti irti, kireän hihnan ja termarin väliin jäi n.3cm.... ei voi ymmärtää, kenties pitää yrittää 2l:n hihnalla seuraavaksi...

-kiitos kuitenkin-
2l:n hihna on siis se pidempi malli, ei siis samanlainen kuin tuon vanhan, matalalohkoisen hihna..

Lähetetty: 04 Huhti 2005 14:07
Kirjoittaja Sierrain
Noh, kävin vaihtamassa hihnan e-maxin hihnaan, se sopii paikoilleen mutta jaon kanssa on ilmennyt seuraava onkelma: Kun nokka pyörän merkkit ovat kohdillaan, kiila pyörän merkki on puolessa välissä kiila pyörässä olevaa asteikkoa.. haittaako moinen menoa?
ainakin konetta vaivasi vanhalla hihnalla Sierra ei käynnisty - topicissa mainitsemani ongelma....

F.O.R.D = Fix Or Repair Daily...... :x :x :x

Lähetetty: 04 Huhti 2005 14:11
Kirjoittaja VesQ
Vaikuttaahan tuo melko ratkaisevasti, juuri ja juuri voi saada käyntiin ja venat voi tervehtiä mäntiä

Ettei olisi e-maxissa ja tavallisessa erilaiset hihnapyörät ??

edit, ja varmasti sitten kampura oikeassa asennossa eli 1 ja 4 pytyn männät ylhänä, siinä kampurassa on merkit myös kohdallaan vaikka olisi kierroksen hudissa

Eli ykkösen tulppa pois ja jonkun tikun työntää sinne ja kokeilee missä asennossa mäntä on ylhänä

Lähetetty: 04 Huhti 2005 19:21
Kirjoittaja p3
oiskos jako hampaan verran pielessä :?:

Lähetetty: 04 Huhti 2005 23:27
Kirjoittaja Sierrain
Jako on saatu kohdilleen hiukan e-maxin hihnaa venyttämällä.

Ongelma ei poistunut kansi remontin ja hihan sovituksen jälkeenkään...

Käy todella nuhaisesti (3.?) kaasu pohjassa ja jos sytkään koskee suuntan tahi toiseen auto sammuu....

Nyt on hermot jo menneet ja jos en saa autoa toimimaan se pian löytyy "ilmoitukset"- osiosta lekan avustuksella palasina.....

Joku, pelastakaa sierra!

Lähetetty: 04 Huhti 2005 23:42
Kirjoittaja janzamar
kyllä sen jaon on pakko olla pielessä,tai jakaja on 180 astetta pielessä..
1342 sytkäjärjestys..
jos kohdalla niin ei tuommoista tapahdu.

Lähetetty: 04 Huhti 2005 23:47
Kirjoittaja Sierrain
meinaatkos jakajan kantta vai koko jakajaa? kansihan ei mene kuin yksin päin ... Jako on kohdillaan: Alamerkki nollassa kun nokka on merkillä..

Lähetetty: 05 Huhti 2005 00:02
Kirjoittaja Eemeli
Sierrain kirjoitti:meinaatkos jakajan kantta vai koko jakajaa? kansihan ei mene kuin yksin päin ... Jako on kohdillaan: Alamerkki nollassa kun nokka on merkillä..
Mutta onkos se jakajan pyöriä ykkösen kohdalla ???? kun kampiakselin merkki on kohdallaan.

Lähetetty: 05 Huhti 2005 00:28
Kirjoittaja Sierrain
Kyllä se on kohdillaan, se on haettu paikoilleen jakajaa kääntelemällä pikku hiljaa...

kaikki on minun järjen mukaani kohdillaan ja siltikään ei!
en tiedä enään mitä purkaa/vaihtaa autoon...

Lähetetty: 05 Huhti 2005 16:21
Kirjoittaja VesQ
Kampiakselin merkkiä ei kannata pelkästään tuijottaa koska silloin voi olla sytytyshetki joko 1 tai 4, eli katsoppa vielä se jakaja silleen että pyörität konetta siten että nokan merkki on kohdallaan (ja tietysti kampuran), sitten katsot että se jakajan pyörijä osoittaa 1 pytyn johtoon, jos ei niin kääntää jakajaa niin paljon että on ja jossei pysty jakajaa kääntämään tarpeeksi niin jakaja irti ja tökkää uudestaan paikalleen oikeaan kohtaan

Lähetetty: 05 Huhti 2005 19:49
Kirjoittaja Sierrain
näin tapahtukoon...