Sopiva rakentelu kone?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tahveli
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Loka 2005 22:22

Sopiva rakentelu kone?

Viesti Kirjoittaja Tahveli »

alotin nyt uuden aiheen ku menee jo vähä sivuu tosta mun edellisestä jutusta.

Elikkäs siis tarkotuksena ois hankkia kone missä ois potenttiaalista virittämis mahdollisuutta johonkii 300-350hp asti. Kumpaa suosittelette, ostan sieran 2.8 v6 koneen ja käyn sen kanssa säätämään vai säästänkö rahat ja ostan cossun koneen?

Itteä kiinnostais enemmin toi v6 ihan vaa sen takia että se ei oo ehkä ihan niin yleinen ja muutenkii tuntuu että siinä on vähä enemmin "munaa" ja haastavuutta. Mutta kestääkö se? vai kannattaako vaa tyytyä cossuun?

Ja jos jollaa ois kokemusta tosta v6:sen virittämisestä ni kertokaa ihmeessä
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Miulla on tossa V6 projekti menossa. Tosin en ihan tommosia tehoja ole hakemassa, kun vaparina teen.

Lohkon puolesta pitäisi kestää ihan hyvin. Netistä olen lukenut ainakin yhdestä suomalaisesta turboprojektista, jossa on käytetty alakerrassakin suht vakio-osia mäntiä lukuunottamatta ja tehoa on aikas paljon. Eli kai nekin kestää suhteellisen hyvin.

2,8 koneen ongelma on imusarja ja kannet yleensä, mutta etenkin imusarja. Se kun ahdistaa. Scorparin EFi koneesta löytyy suora vaihdokki, joka on paremi ja valmis EFi käyttöä varten.

Mulla olis 2,8 osina myynnissä, jos kiinnostaa. (Turha kasata, jos ei laita uusia tiivareita jne. en ole jaksanut.) Ks. mun WWW lisä infoa.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

miten ois cossun V6...
Focus 1.0 edition a6 2017
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

jaska74 kirjoitti:miten ois cossun V6...
Tuohan on sinällään hieno kone, mutta aika tyyris! Meinaan siis osien puolesta. Ja kuulemma BOA moottoriin ei tahdo saada jakopäänketjua mistään (en sitten tiedä Fordista) ja sen katkeaminen on yksi tyyppivika. Katketessaan tekee aika paljon vissiin tuhoa venoille.

Samaten jos meinaa nokkia vaihtaa, niitä on laakista heti neljä. En tiedä tekeekö mikään valmistaja tohon suoraan viritysmalleja, en ainakaan ole huomannut. Tietty hiomalla saa.

Varmaan voisi saman heittää, että perus OHC vs. Cossu, perus V6 vs. Cossu. Ei ole halpoja nelari-Cossunkaan osat, näin olen ymmärtänyt.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Tai käytä BOB konetta niin ei tule ongelmaa mitä osia laittaisi kun ei ole juuri tarjolla... tuosta voisi saada vaparinakin kohtuulisesti potkua pienillä muutoksilla....
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Tahveli
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Loka 2005 22:22

Viesti Kirjoittaja Tahveli »

älkää nyt pitäkö ihan tyhmänä mut siis mikä toi BOB on? :P
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

BOB, se on 152Kw(207Hv) Fordin 2.9i V6 24V moottori :D
Boa:sta päivitetty versio mutta juurikaan mikään osa ei sovi ristiin.
Isoin uudistus on mielestäni se että jakopää on kahdella ketjulla eikä yhdellä niin kuin Boa:ssa joten pitäisi olla pitkä ikäisempi(?) Itsellä mittarissa 162tkm ja tuskin koskaan konetta avattu...
Käytetty Scorpion Cosworth:n keulalle 1994 joulukuu(?) ja uudemmissa eli tässä mulkosilmä versiossa.

http://www.fordscorpio.co.uk/24valve.htm
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Haastetta kutosesta ainakin löytyy jos vaikka Ohariin vertaa. Osien tarjonta ei ole läheskään samaa luokkaa. Itellä on 12v V6 turbo projekti työn alla, ahdetusta Boa:sta pitäis ajaa ovet. Tämän hetkinen tavoite + 380hv/516Nm. Tavoitteeseen kyllä päästään, mutta milloin onkin taas kokonaan toinen juttu, kun tosta kaverin Boa:sta ei varmaan tehot ainakaan laske taas talven aikana.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

General
Engine management EEC V module
Emission standard 96 EEC
Super 95 RON unleaded
Engine code BOB
Firing order 1-4-2-5-3-6
Bore mm 93.0
Stroke mm 72.0
Cubic capacity 2935cc
Compression ratio 9.7:1
Compression pressure bar14
Power output (EEC) kW151.4
at rpm 6000
Power output (DIN) kW 154.5
(PS)210
at rpm6000
Torque (EEC) Nm281
Torque (DIN) Nm286.6
at rpm 4250
Idle speed rpm N=730. D=650
Max. engine speed rpm 6150. 6250
Dimensions
Cylinder block
Number of main bearings 4
Cylinder bore Ø. class 1 mm93.01 - 93.02
Cylinder bore Ø. class 2 mm93.02 - 93.03
Cylinder bore Ø. class 3 mm93.03 - 93.05
Main bearing shells. inside diameter mm60.620 - 60.640
Crankshaft
Main bearing journal Ø. class 1 mm56.980 - 57.000
Main bearing journal end float mm0.08 - 0.32
Connecting rod
Bore diameter. big end mm56.820 - 56.840
Bore diameter. small end mm23.958 - 23.976
Connecting rod. distance between bores mm130.515 - 130.585
Big-end bearing clearance (radial)
Pistons
Piston Ø. class 2 mm 92.985 - 92.995
Piston Ø. class 3 mm92.995 - 93.005
Piston ring groove. upper compression ring mm0.41 - 0.48
Piston ring groove. lower compression ring mm 1.73 - 1.79
Upper compression ring mm 0.4 - 0.65
Lower compression ring m m 0.9 - 1.1
Oil control ring mm0.3 - 0.6
Top ring max. clearance mm0.20
Compression ring max. clearance mm0.10
Piston ring clearance: excessive piston ring
clearance is identifiable by high oil consumption
and sometimes also by blue exhaust smoke.
Piston Pins
Piston pin diameter mm24.013 - 24.019
Ring gap position: the piston ring gaps
must be spread evenly around the
circumference of the piston. This also
applies tothe elements of the oil control
ring. Stagger the ring gaps at intervals of 120ø.
Camshafts
Number of camshafts 4
Number of camshaft bearings 4/4
Drive 2 timing chains
Camshaft bearing. inside diameter mm34.5 - 34.52
Camshaft bearing. inside diameter mm 28.0 - 28.21
Max cam lift. inlet mm 9.5
Max cam lift. exhaust mm 9.5
Bearing journal diameter mm34.439 - 34.460
Bearing journal diameter mm 27.939 - 27.960
Valve timing. inlet opens BTDC 8ø
Valve timing. inlet closes ABDC 62ø
Valve timing. exhaust opens BBDC 56ø
Valve timing. exhaust closes ATDC 14ø
Valve timings. overlap 22ø
Valves
Valve tappet diameter mm 34.9659 - 34.975
Valve head Ø. inlet mm 34
Valve head Ø. exhaust mm 30
Valve length. inlet mm 105.59
Valve length. exhaust mm 104.15
Valve stem Ø. inlet mm 6.90 - 6.94
Valve stem Ø. exhaust mm 6.90 - 6.94
Valve spring length. fitted mm 32.0
Valve spring length. not fitted mm 40.4
Cylinder Heads
Valve tappet bore diameter mm35.000 - 35.015
Valve guide bore diameter mm 7.0 - 7.015
Valve seat angle 45ø0" - 45ø15"
Cylinder head mating face.
maximum distortion diagonally or mm 0.06
along length
Cylinder head mating face.
maximum distortion across width mm0.02
Rework to a maximum depth of mm 0.13
Thickness of cylinder head gasket mm 1.2
Lubricants. Adhesives and Sealers
Ford Specification
Coolant ESD-M97B49-A
No. 4 rear crankshaft main bearing cover only ESK-M4G269
Lubricant for spark plug threads (Never Seeze) ESE-M1244-A
Timing chain housing on cylinder block and on
cylinder head (M8x60 only) ESK-M4G269
Timing chain tensioner housing on cylinder head WSK-M2G 349-A7
Right-hand timing chain guide on cylinder block WSK-M2G 349-A7
Intermediate shaft bearing plate WSK-M2G 349-A7
Sump on cylinder block. rubber gasket ends ESK-M4G269
Locking compound ESK-M4G247-A
Capacity Litres
Engine oil incl. filter 4.5
Engine oil excl. filter 4.2
Coolant 9.5



Engine oil
Ambient temperature Designation Specification
-10 to above 40 degrees C Ford Multigrade Super Motor Oil SAE 20W50 API/SG/CD
-15 to above 40 degrees C Ford Multigrade Super Motor Oil SAE 15W40 API/SH/CD
-20 to above 40 degrees C Ford Multigrade Super Motor Oil SAE 10W30 API/SH/CD EC
-20 to above 40 degrees C XR+ high-performance high-lubricity SAE 10W40 API/SH/CD EC
-30 to above 40 degrees C Ford Formula S synthetic engine SAE 5W50 API/SG/CD
-30 to above 40 degrees C Semi-synthetic/synthetic engine oil SAE 5W40 API/SH/CD EC
40 to below -30 degrees C Ford Multigrade Super Motor Oil SAE 5W30 API/SG/CD
Specification SAE 5W30 API/SG/CD
engine oil is only approved for
northern European countries.
If other makes of engine oil are used
make sure these are of the
required API SG/CD viscosity class or better.

Torques
General Nm lbf.ft
Wheel nuts 85 63
Intake system
Inlet manifold cover 4 3
Bracket for speed control cable 9 7
Inlet manifold to cylinder head 16 12
Exhaust
Catalytic converters to bracket (between the
catalytic converters) 23 17
Catalytic converter bracket to transmission
crossmember 47 35
Catalytic converter bracket to transmission 23 17
Catalyst to exhaust manifold 47 35
EGR valve. pipe to intake air plenum
chamber 9 7
EGR valve. pipe to inlet manifold 9 7
EGR valve. bracket to cylinder head 19 14
Heat shields to exhaust manifold 9 7
Alternator
Bracket for alternator/power steering
pump to cylinder block 44 32
Alternator to bracket 25 18
Tensioning pulley for alternator/power
steering pump 44 32
Driveshaft
Driveshaft to differential 66 49
Driveshaft centre to floor assembly 21 15
Transmission
Ground lead to transmission 44 32
Transmission crossmember to floor
Assembly 36 27
Air conditioning system
Tensioning pulley for air conditioning compressor 41 30
A/C compressor to bracket 25 18
A/C compressor to cylinder block 44 32
Coolant circuit
Coolant pump to timing chain housing 12 9
Bracket for the coolant pipe to the oil cooler 9 7
Coolant pump pulley 19 14
Thermostat housing bracket 9 7
Thermostat housing connector 9 7
Coolant pipe bracket to cylinder head 19 14
Coolant pipe clamp to cylinder head 9 7
Steering
Power steering pump to bracket 25 18
Power steering pump pulley 25 18
Intermediate shaft to steering shaft 18 13
Engine mounting
Engine mounting nuts 50 37
Front axle
Transverse brace to front axle 80 59
Front axle to side member 80 59
Suspension arm to spindle carrier 83 61
Link rod to stabiliser bar 47 35
Track rod to spindle carrier 63 46
Oil circuit
Sump M6x20 12 9
Sump M6x45 12 9
Sump M6x115 12 9
Oil pump 20 15
Oil drain plug 24 18
Oil baffle plate 21 15
Oil filter to oil cooler (after contact) 270ø 270ø
Oil cooler to oil pick-up pipe 33 24
Oil filter connector 35 26
Cylinder block
Main bearing caps 97 72
Big-end bearing cap. (big-end bearings and
connecting rod bolts 6AA or KX 110) 30 22
Big-end bearing cap. (big-end bearings and
connecting rod bolts 5AB or KX 900) 20 15
stage 1
Big-end bearing caps. stage 2 90ø 90ø
Camshaft bearing caps 10 7
Right-hand timing chain guide 12 9
Timing chain housing to cylinder block M8 19 14
Crankshaft pulley/vibration damper. stage 1 45 33
Crankshaft pulley/vibration damper. stage 2 90ø 90ø
Crankcase breather connector to sump 9 7
Clamping sleeve bolt (crankcase breather) 9 7
Oil pressure switch 20 15
Intermediate shaft bearing plate 12 9
Intermediate shaft sprocket 50 37
Clamping piece for oil pump drive assembly bearing
bracket 19 14
CKP sensor bracket to cylinder block 9 7
CKP sensor to bracket 9 7
CKP sensor wiring clamp 12 9
Drive plate to crankshaft 68 50
Cylinder Head
CMP sensor to cylinder head 9 7
Camshaft sprockets 72 53
Upper chain guides 19 14
Left-hand timing chain guide 9 7
Timing chain tensioner housing 9 7
Timing chain tensioner threaded plug 13 10
Right-hand chain guide retaining bolt 9 7
Cylinder head bolts. stage 1 50 37
Cylinder head bolts. stage 2 (or 2 x 90ø) 180ø 180ø
Cylinder head bolt in timing chain housing 19 14
Cylinder head covers 7 5
Fuel rails 9 7
Fuel pipe bracket 9 7
Spark plugs 20 15
Cylinder head heat shield 9 7
Engine lifting eyes to cylinder head 19 14
Ignition coil bracket M6 9 7
Ignition coil bracket M8 19 14
Oil dipstick tube to cylinder head 9 7
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Tahveli
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Loka 2005 22:22

Viesti Kirjoittaja Tahveli »

vai että ei löydy osia....no se kyllä voi käydä stressaamaa ajan mittaa. :P
Oishan toi normi sierran ohc.kii varmaa ihan käyvä vaihtoehto mut oisin vaa halunnu jotaa vähä uniikimpaa :)
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Bob olisi sitten melko hyvä jos uniikkia haluaa, kestävä kone kyllä mutta osia ei joka kaupassa ole varsinkaan viri osia sitäkin vähemmän.
Ja jos ja kun löytyy osaa niin myös hintaa löytyy mallia vesipumppu 240e postikuluineen englannista, termari 80e, tulpanjohdot 105e...

Onneksi ei toistaiseksi ole muita joutunut vaihtamaan jos ei lambroja oteta huomioon.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Tahveli
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Loka 2005 22:22

Viesti Kirjoittaja Tahveli »

joo no ei oo ihan tarpeeks rahaa tollasee :)
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Tahveli kirjoitti:joo no ei oo ihan tarpeeks rahaa tollasee :)
Edelleen mainostaisin tota miun 2,8l V6 mosaa. Siinä olis ihan hyvin projektia. Vaparinankin siitä saa parisataa heppaa, kun kannet tekee kunnolla (tosin jos teettää, vaatii rahaa).

Halvalla saat :-)
Tahveli
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Loka 2005 22:22

Viesti Kirjoittaja Tahveli »

joo...tota mitens öö...siihen varaosien saanti?
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Zetec.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Tai jos kiinostaa voisin saada 2.3 16v koneen melko edukkaasti, siis korkkaamaton...
Uusi siis ja tottakai täydellisellä johtosarjalla ohjain boxseineen =)
Ja halutessa automaattilaatikolla, uusi käyttämätön sekin tosin tuon voin ostaa itselleni varalaatikoksi.
Viimeksi muokannut NiceMan, 01 Syys 2006 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Tahveli
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Loka 2005 22:22

Viesti Kirjoittaja Tahveli »

joo, no pitää vissii ootella ainakii lokakuuhun et tietää millon pitää lähteä inttii. Et kattoo sit mitä ostaa :)
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Tahveli kirjoitti:joo...tota mitens öö...siihen varaosien saanti?
Riippuu mitä haluaa, tai mitkä ovat siis varaosia. Motonestistä saa aika paljonkin, just tohon 2,8:n.

Viriosia löytyy esim. Rallyracesta, jos vaan pystyvät toimittamaan. Joitain osia kannattaa tilata kyllä suoraan esim. Britetistä, itse tein näin nokka-akselille, säästi 90e vrt. Moposportin hintaan.

Kiertokankia tai muuta semmosta ei kyllä hyllytavarana saa, mutta niitä ei mielestäni voi laskea varaosiin.

Sitten Jenkeistä saattaa saada joitain osia, koska samaa konetta on ollut Mustangissa ja vissiin jossain maastureissa. Summitilta saa. Itse tilasin tuolta tiivistesarjan, kun tuolta Rallyracelta ei tuntunut saavan.

Briteissä ainakin Burton on erikoistunut 2,8 koneeseen. Niiltä saa kansia, jopa valmiiksi tehtynä, tosin hinta on aika suolainen.

Marteliukselta saa tohon 2,8 koneeseen pakosarjan/putken (sopii vain takavetoseen) ja sen hinta on ihan kohtuullinen, koko sarjan muistaakseni vähän alle 600e. Vakio sarja on aika surkea! Toki aina voi tehdä itse jos osaa.

Ruisku tossa mun koneessa on Bosch K-Jet, eli mekaaninen siis. Imusarja ei sovellu sellaisenaan EFi käyttöön. Eli vaihtoehtona on hommata jostain se Scorpparin satsi, josta brittifoorumeilla ovat lupailleet suoraan 10hv teholisää. Tai sitten tulpata ne suuttimien reijät ja rakentaa TBI systeemi siitä vanhasta. Tai tehdä itse koko sarja. Tai käyttää vanhaa. Tosin tuotto ei kyllä riitä haluamiisi tehoihin!

Kannattaa muuten ehkä mainita, että World Castings on tehnyt 2,8 Mustangiin kannet, joissa on kolmepakokanavaa! Itse en vaan mistään löytänyt noista tietoa, tai siis myyjää. Ko. firmalta (Summittin kautta) saa 2,9 koneeseen vahvemmalla valulla tehdyt ja hinta on vähintään kohtuullinen 160$ kappale! Brittifoorumilla tosin kirjoittivat, että nuo 2,8:n kolmiporttiset eivät ainakaan vakiona virtaa merkittävästi paremmin kuin vakiot. Mutta asiallisen pakosarjan ja muotoilun jälkeen varmasti on hyötyä, kun saa tasaisemmat virtaukset kanaviin.

No siinä nyt ainakin aluksi juttua.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

NiceMan kirjoitti:Tai jos kiinostaa voisin saada 2.3 16v koneen melko edukkaasti, siis korkkaamaton...
Uusi siis ja tottakai täydellisellä johtosarjalla ohjain boxseineen =)
Ja halutessa automaattilaatikolla, uusi käyttämätön sekin tosin tuon voin ostaa itselleni varalaatikoksi.
itse ostin kyseisen paketin tos viime keväänä ku satuin saamaan firman kautta halvalla :wink: ihan kannatava läjä tavaraa
hatch88
Viestit: 21
Liittynyt: 12 Touko 2006 16:09

Viesti Kirjoittaja hatch88 »

NiceMan kirjoitti:Tai jos kiinostaa voisin saada 2.3 16v koneen melko edukkaasti, siis korkkaamaton...
Uusi siis ja tottakai täydellisellä johtosarjalla ohjain boxseineen =)
Ja halutessa automaattilaatikolla, uusi käyttämätön sekin tosin tuon voin ostaa itselleni varalaatikoksi.
Mistähän 2.3l 16v koneesta on kyse, niitäkin kun on erimallisia..Duratec-malliselle ois kiinnostusta kyllä..
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

hatch88 kirjoitti: Mistähän 2.3l 16v koneesta on kyse, niitäkin kun on erimallisia..Duratec-malliselle ois kiinnostusta kyllä..
epäillään että scorpion vm 95-98 mallinen mylly
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Ford Dohc 2.3 16v on siis kyseessä, hankala kun on eri osoitteessa kun itse tällä hetkellä :D
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

NiceMan kirjoitti:Ford Dohc 2.3 16v on siis kyseessä, hankala kun on eri osoitteessa kun itse tällä hetkellä :D
mulla se on ainakii tämän näköinen paketti

http://airfoto.fujikuvat.fi/design/SYST ... putimage=1
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

country sedan kirjoitti:www.worldcastings.com/prods_pages/052900.htm
Näitäkö meinaat?
Joo. Siis noi on siihen 2,9l koneeseen. Ei käy 2,8:iin. Mutta jostain olen siis lukenut että sama firma olis tehnyt Mustagiin 2,8 koneeseen kannet kolmella pakokanavalla. Ei vaan taida enää olle tuotannossa.
Vastaa Viestiin