Kahvojen vaihto
Kahvojen vaihto
Elikkäs nyt olis tarkoitus vaihtaa -02 Mondeoon korinväriset kahvat. Ennen kuin käyn ne tilaamassa, niin oiskohan jollain kokemusta asiasta? Onnistuuko ihan tavalliselta Matti Meikäläiseltäkin? Ovipaneelit ilmeisesti lähtee ihan ruuveilla? Täytyykö ottaa jotain huomioon, etten hajota mitään niitä irroitettaessa?
eikös ne kahvat ole muovia??
voin sanoa että maalaamo missä kävit kyselemässä niin ei varmaan halunnut tehdä niin pientä työtä. meinaan ne korin väriset mitkä sä olet tilaamassa ovat täysin samat kahvat kuin sinun nykyiset, ainut vain että ovat maalattu korin väriin..
suosittelen tekemään sen itse. on halpaa, ja helppoa.
voin sanoa että maalaamo missä kävit kyselemässä niin ei varmaan halunnut tehdä niin pientä työtä. meinaan ne korin väriset mitkä sä olet tilaamassa ovat täysin samat kahvat kuin sinun nykyiset, ainut vain että ovat maalattu korin väriin..
suosittelen tekemään sen itse. on halpaa, ja helppoa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
On kuulemma eri muovia noi mustat kuin maalatuksi tarkoitetut. Sisältää ilmeisesti jotain öljyä tms. jota saattaa puskea läpi ja irroittaa maalin. Olen työni puolesta paljon tekemisissä maalien kanssa ja olen törmännyt muussa yhteydessä kyseiseen ongelmaan (en tosin kahvojen kanssa). Mutta kysymys ei nyt oikeastaan ollut kahvojen maalauksesta
vaan siitä, että onko niiden vaihdossa isokin työ?
vaan siitä, että onko niiden vaihdossa isokin työ?
en ihan varmaksi mene sanomaan mutta ei ole kova töiset vaihtaa. pari ruuvia pitää sitä kahvaa paikallaan. ovipahvi vain on se ikävin osuus irroittaa.
en kyllä tajua mistä ihmeen öljymuovikahvoista sepität. kyllä se maali siinä pysyy kun pikkasen hioo sitä ja vetää muovipohjamaalit alle. maksaa kaikkineen päivineen jotain 20-30e tarvikkeet ja jää yli väriä ainakin 10 pariin kahvoja..
en kyllä tajua mistä ihmeen öljymuovikahvoista sepität. kyllä se maali siinä pysyy kun pikkasen hioo sitä ja vetää muovipohjamaalit alle. maksaa kaikkineen päivineen jotain 20-30e tarvikkeet ja jää yli väriä ainakin 10 pariin kahvoja..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Ovipahvit on oikeesti eriit helppo irrottaa!!! Ruuvit auki reinoista, avauskahvan ja kiinnivetokahvan kohdasta auki ja sit vaan nostaa pahvi irti. Ei ole mitään rikkimeneviä klipsuja missään! Sähkölasien piuhan ku muistaa irrottaa niin se on siinä ilman vahinkoja....
______________________
Mondeo 2.0 TDCi (96) STW -03
Mondeo 2.0 TDCi (96) STW -03
Kiitos vinkistä. Tosin mulle jo selvisi,ettei koko pahvia tarvitse irroittaa, vaan oven reunassa oli tulpan takana ruuvi, jota löysäämällä sai kahvan irroitettua. Täytyy vaan olla varovainen ettei ruuvaa liikaa, jolloin nippelit on oven sisällä ja sitten ollaankin irroittelemassa pahveja. Nyt pitäis vielä kylkilistat irroitella...