Sierra STW '88 1,6L ja 2,0L erot?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
terppi
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Joulu 2005 13:47
Paikkakunta: Parainen (Tku)
Viesti:

Sierra STW '88 1,6L ja 2,0L erot?

Viesti Kirjoittaja terppi »

ELi kone olis tarkoitus vaihtaa läpimädästä 2-litrasesta melkein pakasta vedettyyn 1,6:n koriin.

Sedanissa on eroja ainaki etu ja takajarrut.
2.0:ssa edessä jäähdytetyt levyt ja takana isommat rummut. Farkussa olis ilmeisesti takana "isot" rummut valmiina? (Nämä tosin voin tarkastaa itekkin....)

Kytkinakseli taitaa olla pienempi 1,6:ssa?

Entäs laatikko ja perävälitykset, kummassa on eroja, vaiko molemmissa?

Kaasarit näyttäis olevan DFTH:ta molemmat, mutta 1,6:ssa on "kaikki säädettävissä", kun taas 2.0:ssa on esim tyhjäkäynti elektronisesti säädetty.
Eihän sillä muute, mut aika moisen sähköjohtonipun saa ottaa koneen mukaan, jos ottaa tuon kaasarin. Eli onko noissa paljon kokoeroa? Sen oon joskus koittanu, että toimii kyllä, mut tottahan 2.0 ei saa kunnon kakkua 1,6:n kaasarilla. Riittäiskö pelkät suuttimien vaihdot?

Hmm.. Siinähän nuo tärkeimmät nyt alkuun..

:)
tursas
Viestit: 4113
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mä en malta olla mainostamatta tota ylhäältä(linkit) löytyvää ja löytämääni sivustoa ja sieltä tätä kaasariosiota...
http://www.dispuuttau.nl/sierra/0903-04a.pdf

Oikeen nopeesti katottuna, niissähän on eri kaasarit ja kaasarin nimen perässä oleva lukupari 32/34 kertoo kurkkujen läpimitat, noin niinku aluksi..., jos ymmärrän oikein... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
terppi
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Joulu 2005 13:47
Paikkakunta: Parainen (Tku)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja terppi »

tursas kirjoitti:Mä en malta olla mainostamatta tota ylhäältä(linkit) löytyvää ja löytämääni sivustoa ja sieltä tätä kaasariosiota...
http://www.dispuuttau.nl/sierra/0903-04a.pdf

Oikeen nopeesti katottuna, niissähän on eri kaasarit ja kaasarin nimen perässä oleva lukupari 32/34 kertoo kurkkujen läpimitat, noin niinku aluksi..., jos ymmärrän oikein... :roll:
Katos.. Kiitokset tosta. :)
__________________
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
jate2
Viestit: 68
Liittynyt: 20 Helmi 2006 23:30

Viesti Kirjoittaja jate2 »

Jos olet käyttöautoa tekemässä, etkä mitään kilpuria, niin laita se 1.6:n kaasari ja sytkä siihen 2.0 pataan. Pitäs riittää normaaliin etenemiseen. Käyt jossain kaasarihuollossa säädättämässä seokset paikalleen. Jos tarvii suuttimia vaihtaa, yleensä löytyy samasta paikasta. Se sähkösäätöhelvetinkone ei sitte toimi vanhempana ja sytkä liittyy myös siihen boksiin... Jos niitä alat vääntämään koneen vaihdon yhteydessä, hermo menee varmasti.
terppi
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Joulu 2005 13:47
Paikkakunta: Parainen (Tku)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja terppi »

jate2 kirjoitti:Jos olet käyttöautoa tekemässä, etkä mitään kilpuria, niin laita se 1.6:n kaasari ja sytkä siihen 2.0 pataan. Pitäs riittää normaaliin etenemiseen. Käyt jossain kaasarihuollossa säädättämässä seokset paikalleen. Jos tarvii suuttimia vaihtaa, yleensä löytyy samasta paikasta. Se sähkösäätöhelvetinkone ei sitte toimi vanhempana ja sytkä liittyy myös siihen boksiin... Jos niitä alat vääntämään koneen vaihdon yhteydessä, hermo menee varmasti.
Niin aattelin tehä. Kun aattelin 99% samal taval ton boksin siirron kans. :|

Eli siirrän siis vaan 2.0:n pannun 1.6 pannun tilalle. Ja avot. :D
__________________
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
jate2
Viestit: 68
Liittynyt: 20 Helmi 2006 23:30

Viesti Kirjoittaja jate2 »

Juu.
Kun koneet irti, katso kytkimen kunto ja sopivuus. Nämä alkavat olla niin paljon pideltyjä, että osapaketit on vaihtunu moneen kertaan, aika yllättäviä ratkaisuja on tullut vastaan... :shock:
Eli valitte parempi laatikko, tarkasta kytkinakselin sopivuus (pitäs sopia, mutta kaiken varalta), laita hyvä / sopiva/ uus kytkin, jakohihna, kiristin ja muut hilut,kun kone on "pöydällä". Esim. vesipumppu on mukavampi vaihtaa irtokoneeseen... Ja puhdasta, maalattua moottoria on mukavampi käsitellä...
terppi
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Joulu 2005 13:47
Paikkakunta: Parainen (Tku)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja terppi »

jate2 kirjoitti:Juu.
Kun koneet irti, katso kytkimen kunto ja sopivuus. Nämä alkavat olla niin paljon pideltyjä, että osapaketit on vaihtunu moneen kertaan, aika yllättäviä ratkaisuja on tullut vastaan... :shock:
Eli valitte parempi laatikko, tarkasta kytkinakselin sopivuus (pitäs sopia, mutta kaiken varalta), laita hyvä / sopiva/ uus kytkin, jakohihna, kiristin ja muut hilut,kun kone on "pöydällä". Esim. vesipumppu on mukavampi vaihtaa irtokoneeseen... Ja puhdasta, maalattua moottoria on mukavampi käsitellä...
Jeps.. Noi hihnat ja pumput ym on tarkoitus vaihtaa tos pöydäl. :)

Onhan 1.6:ssa erikokoinen kytkinakseli?
Vaikka... Ei sillä väliä, kun uus siihe tulee kuitenki. Pitää muistaa ottaa se laatikon mukaan... Eli riippuen, otanko 1.6:n lootan vaiko 2.0:n...
Sen näkee sitte..
Asetelman kiinnitys muistaakseni on sama?

Mites ton lootan saa helposti testattu ja verrattu? :D
__________________
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
jate2
Viestit: 68
Liittynyt: 20 Helmi 2006 23:30

Viesti Kirjoittaja jate2 »

öö, siis, helpoin tilannehan on, jos pääsee ajaan niillä... Siitähän saa jonkinlaisen käsityksen kunnosta...
Tai no, yleensä sitä tuppaa laittamaan niillä osilla/ komponenteilla mitkä sattuu sopimaan... Tai on saatavilla...
Museokatsastukset on asia erikseen...
terppi
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Joulu 2005 13:47
Paikkakunta: Parainen (Tku)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja terppi »

jate2 kirjoitti:öö, siis, helpoin tilannehan on, jos pääsee ajaan niillä... Siitähän saa jonkinlaisen käsityksen kunnosta...
Tai no, yleensä sitä tuppaa laittamaan niillä osilla/ komponenteilla mitkä sattuu sopimaan... Tai on saatavilla...
Museokatsastukset on asia erikseen...
Jeps.. Jotai tollaista aattelin.. Kai se pitää sitte testata.. :|
__________________
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
jate2
Viestit: 68
Liittynyt: 20 Helmi 2006 23:30

Viesti Kirjoittaja jate2 »

Asiaa helpottaa se, että kumpikin kasa on samalla tontilla, ei tarvi lähteä mistään "hevon kuusesta" hakemaan osia... Ja sovitustyö on helpompaa...
Vanhasta korista pääset kätevästi eroon kun soitat paikalliselle "romurille" ja ilmoitat että noudettavana yksi auto, ei konetta, akkua yms. paikallaan... sisustat jne. voi olla, mutta öljy ja jäähdytysneste ja bensiini on niille isoin ongelma...
terppi
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Joulu 2005 13:47
Paikkakunta: Parainen (Tku)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja terppi »

jate2 kirjoitti:Asiaa helpottaa se, että kumpikin kasa on samalla tontilla, ei tarvi lähteä mistään "hevon kuusesta" hakemaan osia... Ja sovitustyö on helpompaa...
Vanhasta korista pääset kätevästi eroon kun soitat paikalliselle "romurille" ja ilmoitat että noudettavana yksi auto, ei konetta, akkua yms. paikallaan... sisustat jne. voi olla, mutta öljy ja jäähdytysneste ja bensiini on niille isoin ongelma...
Näihä se on. Ja toi mikä tosta jää, niin pitänee ite ajaa se rusinaks jäällä talvel.

Ku samaa vauhtia heittää sitte vaihtokoneen sinne. :)

Jos jaksaa. Jos ei, ni sitte pitää soittaa yhel mannel, joka innoissaa tulee hakeen muutkin romut tosta. :D
__________________
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
Vastaa Viestiin