Sivu 1/1

Sierra 2.0i Dohc käyntihäiriöt

Lähetetty: 21 Elo 2006 19:19
Kirjoittaja krugy
Terve!

Kansiremppa tehty, vika oli kannen läpi tulleessa ohjurissa, nyt pitäisi päästöjen osalta olla kunnossa.

Vaan eipä tarvi mennä katsastamaan vielä ennenkun tyhjäkäynti on kohdallaan.

Nyt Sierra siis käy "tyhjäkäyntiä" 2000rpm, välillä kuitenkin heittää 3krpm paikkeille, sieltä kone sammuu, kierrokset tippuvat hieman alta tonnin ja silloin taas herätään ja heitetään kierrokset 3krpm.

Oliko kellään mitään ideoita?

Jo tehtyä:

-vikakoodit otettu ledillä, 11 = kaikki ok
-käytetty lämpöiseksi, ajettu ja toimii ajossa hyvin
-antureiden piuhojen liitokset tarkistettu
-lisäilmaventtiilin liikkuminen tarkistettu, vastus mitattu (ok), puhdistettu
-vuodot tarkistettu, ei mitään (jokin suhina kuuluu pakosarjan puolelta, ei mitään letkuja sillä puolen?), ruiskuteltiin myös röppöä ruiskun suuttimiin
-lämpötilamittarin anturi vaihdettu
-flektin ja ohjauslaatikon (?) anturi vaihdettu

listaa voisi jatkaa lähes loputtomiin mutta ei vaan tässä vitutuksessa muista kaikkea.

Puoli vuotta kerkesi tane maata ilman leimaa pihalla ja nyt homma on aivan loppusuoralla, mutta ei vaan oikein ota nyt tuulta purjeisiin.

Kaikki ideat ovat enempi kuin tervetulleita, jatkan vielä haulla selaamista mutta eipä sekään oikein tuottanut tulosta, 10 sivua kahlasin läpi hakutuloksia Sierran tyhjäkäynnistä mutta mikään ei oikein viitannut tähän tapaukseen.

Re: Sierra 2.0i Dohc käyntihäiriöt

Lähetetty: 21 Elo 2006 20:09
Kirjoittaja jaska74
krugy kirjoitti:-lämpötilamittarin anturi vaihdettu
mun muistaakseni toi vaikuttaa vain mittariin ja ruiskuboxille on oma anturi jossain muualla :?:

Re: Sierra 2.0i Dohc käyntihäiriöt

Lähetetty: 21 Elo 2006 20:10
Kirjoittaja krugy
jaska74 kirjoitti: mun muistaakseni toi vaikuttaa vain mittariin ja ruiskuboxille on oma anturi jossain muualla :?:
Jep, lienee siinä samassa yhteydessä flektin anturin kanssa, joka myös siis on jo vaihdettu.

Lähetetty: 21 Elo 2006 20:37
Kirjoittaja ekkeri69
entiseen dokki korppariin autto läppärungon vaihto. saman
tyyliset oireet.

Lähetetty: 21 Elo 2006 20:40
Kirjoittaja tupu
-Imusarjan ja jarrutehostimen välinen letku, vuotaako :?:
tai jarrutehostimen ja pääsylinterin välinen kumitiiviste paskana
-pihinä voisi viitata tähän.


---------------------
sierra 2.0i ghia
sierra 2.9i ghia

Lähetetty: 21 Elo 2006 23:00
Kirjoittaja Monteonisti
Tyhmä kysymys, mutta onkos tuossa tyhjäkäyntivena ja onko se vaihdettu? :oops:
Kirjoitit kyllä lisäilmaventtiilistä mutta useinhan se on vain käytössä kylmänä katin herättelyä varten, siis ainakin Zeteceissä! :roll:
Jos taas tarkoitit ohivirtausvenaa niin se taas on eri juttu? 8)

Lähetetty: 22 Elo 2006 23:16
Kirjoittaja mr.oohoosee
ekkeri69 kirjoitti:entiseen dokki korppariin autto läppärungon vaihto. saman
tyyliset oireet.
ja tuollaisia multa löytyy jos tarvii.. privaa vaan.

Lähetetty: 22 Elo 2006 23:52
Kirjoittaja TeRoK
Joo tommosta juttua olen ja joskus kuullut, että kaasuläpän akseli kuluu ja läppä pääsee liikkumaan, eikä siis aina tuki kanavaa niinkuin pitäisi.

suhina voi kuulua ihan pakosarjan tiivisteenkin välistä. Sekin voi sekoittaa lambdan, mutta luulisi sen kyllä näkyvän vikakoodina.

Mulla oli ja korpparissa ihan samoin oireileva vika ja syylliseksi paljastui moottorin johtosarjassa oleva monipinni liitin jonka läpi tyhjäkäyntivenan johdot kulki. Oli Liittimestä juuri ton venan maadotus pinni (jolla venan aukeamis astetta säädetään) painunut vähän karkuun eikä aina yhdistänyt kunnolla.

Tommonenkin vika saattaisi jäädä näkymättä vikakoodeissa kun boksilta lähtee kuitenkin tiedot oikein... vaikka toisaalta kyllä vikakoodeissa on myös oma koodi ko. venttiilille.

Ja vielä piti kysyä, että yhteensä kolme lämpötila-anturia olet siis vaihtanut??? Eikös noissakin kolme ollut? korpparissa on ainakin mittarille oma. jäähdytysnesteelle (moottorin lämpötila) oma ja sitten vielä imuilman lämpötilalle on oma anturi imusarjan alla.
Oletko vikakoodi muistia koittanut nollata ja lukea uudelleen pienen ajon jälkeen?

Lähetetty: 24 Elo 2006 20:28
Kirjoittaja krugy
TeRoK kirjoitti: Ja vielä piti kysyä, että yhteensä kolme lämpötila-anturia olet siis vaihtanut??? Eikös noissakin kolme ollut? korpparissa on ainakin mittarille oma. jäähdytysnesteelle (moottorin lämpötila) oma ja sitten vielä imuilman lämpötilalle on oma anturi imusarjan alla.
Oletko vikakoodi muistia koittanut nollata ja lukea uudelleen pienen ajon jälkeen?
Ei kun kaksi anturia on vaihdettu, lämpötilan mittarin anturi ja se joka ilmeisesti sitten ohjaa flektiä, ja siitä lähtee myös moottorin ohjaukselle johdot.

En ole vielä vikamuistia nollannut, mutta ensimmäinen koodi oli kaikki ok, toisenkin koodin se antoi mutta se jäi vielä arvoitukseksi mitä se tarkoittaa.

Imuilman lämpötilan anturi... hmm... sepä pitänee vielä tarkastaa.