Pellit happanoo

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Karkkila

Pellit happanoo

Viesti Kirjoittaja j-k »

Helmathan ne, potkaisin kuskin puolelta takarenkaan edestä helmaan ja pehmeetä oli. Molemmin puolin lätkitty paikka tai pari.
Motonetistä löytyy koko helmapala eikä hintakaan ole hirveä. Onko se mitenkä paksu? Kannattaako laittaa se vai pokata millin (vai puolen) pellistä oma vai jatkaa noiden pikkupalojen laittoa.
Jos laittaa koko palan niin mitä pitää pohjalle tehdä? Tarviiko leikata vai naputanko ruosteet sisään ja sähköliimaan uuden päälle? Hitsattu on aiemminkin muttei kotteroita.
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

parempihan se olisi tehdä samantie kunnolla sillä helmapalalla. omasta viiteliäisyydestä se kiinni on.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Leikkaa ruostekohdat irti ja liimaa uutta peltiä koriliimalla, helppoa koska sitähän autotehtaatkin nykyään kait käyttää moneen paikkaan? 8)
Tosin joutuu vetään vähän muovikittiä ennen maalausta. :roll:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Sieltä takaa tuleekin sitten lisää uusittavaa eli kotelon pari peltiä jotka menevät siihen samaan nippuun kuin se päällimmäinen helmapelti, lisäksi lattiaa joutuu hieman poistamaan (lue koko helman matkalta) ja tekemään sen 90asteen mutkan siihen kun sekin tulee sinne samaan nippuun. Työ tekijäänsä neuvoo sitten kun helmapelti on poistettu.. Sitten kun nuo korjaukset on suoritettu niin huomataan ettei näitä muita ruosteita voi nyt tähän jättää ja homma jatkuu :D

Ja pakkelia ei sitten käytetä
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja j-k »

Ostanko suosiolla 100m² peltivä ja hitsaan loppuvuoden vai ostanko 70-lukusen EHJÄN tanarin ja isken tekniikan siihen? :lol: :lol: :lol: :lol:

Mmmm... mites Ghian penkit menis 4 door -tanariin?
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Osta valmiiksi pokatut helmapellit ja 2neliötä 0.75 vahvuista peltiä. :wink:

Vaikka kyllähän se tanari varmaan parempi vaihtoehto on.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kunnon pläkkäri taittelee nuo pellit hetkessä! 8)
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja j-k »

Korjaamo vaihtaisi nuo helmapellit uusiin n. 500e hintaan + pellit (motonet 24e kpl). Pitää käyttää vielä paikan päällä nosturilla ja katsoa pohjat ja palkit onko niissä sanomista. Meinaan laittaa pitempiaikaiseksi rassiksi (megasquirt+ahdin) joten paljonko kannattaa satsata tuohon lotjaan vielä kun noi Ghiat on kuitenkin aika kortilla? Ostohinta oli 500e...
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
Vastaa Viestiin