Sivu 1/1
4-piste Ruiskusta kaasariksi
Lähetetty: 14 Elo 2006 14:36
Kirjoittaja aamupala86
Elikkä siis laitan korvaan ruiskun tuplilla, mitähän muutoksia mun pitäis tehä että se pelittäis?

Sopiiko ruiskun (OHC) bensapumppu kaasariin ja mitä muuta pitää mahd. muuttaa / lisätä?
Lähetetty: 14 Elo 2006 14:52
Kirjoittaja Riesa2.0
Ihan utelias kysymys, että miksi ihmeessä?

Lähetetty: 14 Elo 2006 15:01
Kirjoittaja aamupala86
koska en tykkää ruiskusta

Kattoo sit joskus tulevaisuudes jos siihen jaksais pistää rahaa tohon ruiskuu... mut nyt ainaki tuplat...

Lähetetty: 15 Elo 2006 14:21
Kirjoittaja Mikko R.
Ruiskun pumppu ei sovi kaasariin, mutta onneksesi kaasariin tarkoitetut pumput ovat uutenakin puoli-ilmaisia. Imusarja on yllättäen erilainen, virranjakajakin taitaa olla erilainen, kaasarivehkeissä taitaa olla sellainen sytytyksenohjausboksikin. Vaikka hieman off-topickia onkin, niin ruiskun korvaaminen kaasarilla kuulostaa hiukan järjettömältä...
Lähetetty: 15 Elo 2006 15:50
Kirjoittaja aamupala86
kaasari on luotettavampi mun mielest...

Lähetetty: 15 Elo 2006 16:15
Kirjoittaja VesQ
No empä sanoisi tuosta luotettavuudestakaan, toisaalta ei ne kaasarit sen paremmat/huonommat ole. Kummassakin omat hyvät ja huonot puolet.
Kannattaa hankkia 1.6 tanarista kärjetön sytytys eli boschin pikkujakajalla ja pieni ?motocraftin? musta boksi (oisko ollu 6 piuhaa yhdellä liittimellä). Varmatoiminen, helppo kytkeä ei mitään ylimääräistä kakkaa kuten esim sierran vakio 2k kaasarisysteemissä jossa siihen boksiin menee kaiken maailman alipaineletkuja yms
Re: 4-piste Ruiskusta kaasariksi
Lähetetty: 15 Elo 2006 17:33
Kirjoittaja overboost
aamupala86 kirjoitti:Elikkä siis laitan korvaan ruiskun tuplilla, mitähän muutoksia mun pitäis tehä että se pelittäis?

Sopiiko ruiskun (OHC) bensapumppu kaasariin ja mitä muuta pitää mahd. muuttaa / lisätä?
Jos ruisku toimii kunnolla, älä ala vaihtaa. Varsinkaan jos kone on vakio, et saa mitään etua tuplista. Kyllä sit talvi-aamuina vit*, kun konetta saa käyttää 5-10 min, että edes jotenkin kävisi. Ja bensaa menee 2 kertaa enemmän.
Poikkeuksena tietenkin, jos kaasarit ovat viimeisen päälle säädöissä , mitä ei taida tapahtua...
Lähetetty: 15 Elo 2006 20:26
Kirjoittaja Volmari
mä en kyllä keksi mitään omaan järkeen käyvää funktiota sun swapille.. tai sen että saisit nyt halvalla tuplat jostain, ja lisätehon toivossa olet kytkyttämässä niitä..
säästä rahasi.. osta virinokka, jos tehua lisää tarvit.
Lähetetty: 15 Elo 2006 21:42
Kirjoittaja koskar
Volmari kirjoitti:säästä rahasi..
Joo Tenho ei tule ilmaiseksi

.
Lähetetty: 16 Elo 2006 08:53
Kirjoittaja Volmari
koskar kirjoitti:
Joo Tenho ei tule ilmaiseksi

.
niin siin peräs oli se osta virinokka. säästää sillä, saa tehoa ja bensatalous pysyy kurissa.
Lähetetty: 16 Elo 2006 12:41
Kirjoittaja aamupala86
Mul on kent cams fr33 virinokka sarja ja avarrettu kansi ja ruisku ei oikee noil nostoil pelitä

ja muutenki rakennan uusiks koko koneen... mut laitan sen nyt tohon jokskuu aikaa...
Lähetetty: 16 Elo 2006 19:23
Kirjoittaja WSE
Volmari kirjoitti:
niin siin peräs oli se osta virinokka. säästää sillä, saa tehoa ja bensatalous pysyy kurissa.
No ei ohc:ssä. Tuossa koneessa kannattaa kyllä ensin tehdä muut perinteiset viritystemput ennen nokan vaihtoa, toki muissakin koneissa. Peruskunnostus, kansityöt, pakoputkisto, polttoaineensyöttö ja sitten vasta tulee sen nokan vuoro vaihtua. Muuten mennään kyllä ns. perrse edellä puuhun eikä juuri mikään ominaisuus ainakaan parane.
Ruisku vs kaasutin; jos sopivat kaasuttimet ovat käsillä ja tehoa tavoitellaan reilumminkin on se helpompaa niiden kanssa kuin hommata ruiskuun isompia läppiä tai varsinkaan neliläppäistä imusarjaa...
Käyntiominaisuudet saa kyllä lähes samaksi kaasareillakin. Ruisku on pitemmän päälle kyll kuitenkin ehdottomasti huolettomampi (ei tarvitse säätää ja vähemmän kuluvia osia).
Lähetetty: 17 Elo 2006 08:44
Kirjoittaja aamupala86
Siis oon purkanu toisen OHC lohkon jonka ainaki peruskunnostan ja on mul putkistoo ja peltisarjaa..

Lähetetty: 17 Elo 2006 11:04
Kirjoittaja sierraOHC
ostat tuplien pitkän imusarjan ja teet niist sun kaasareist läppärungot ja suuttimet laitat imusarjaan...
Lähetetty: 18 Elo 2006 17:34
Kirjoittaja aamupala86
ähh, lyhyt imusarja ja mul on imutorvet
hmm..
Lähetetty: 03 Joulu 2006 15:27
Kirjoittaja tonis
mulla olis sulle kaasari kamat sierraan Doch koneeseen jos kiinnostaa..?