
4-piste Ruiskusta kaasariksi
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 06 Elo 2006 19:38
4-piste Ruiskusta kaasariksi
Elikkä siis laitan korvaan ruiskun tuplilla, mitähän muutoksia mun pitäis tehä että se pelittäis?
Sopiiko ruiskun (OHC) bensapumppu kaasariin ja mitä muuta pitää mahd. muuttaa / lisätä?

-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 06 Elo 2006 19:38
Ruiskun pumppu ei sovi kaasariin, mutta onneksesi kaasariin tarkoitetut pumput ovat uutenakin puoli-ilmaisia. Imusarja on yllättäen erilainen, virranjakajakin taitaa olla erilainen, kaasarivehkeissä taitaa olla sellainen sytytyksenohjausboksikin. Vaikka hieman off-topickia onkin, niin ruiskun korvaaminen kaasarilla kuulostaa hiukan järjettömältä...
No empä sanoisi tuosta luotettavuudestakaan, toisaalta ei ne kaasarit sen paremmat/huonommat ole. Kummassakin omat hyvät ja huonot puolet.
Kannattaa hankkia 1.6 tanarista kärjetön sytytys eli boschin pikkujakajalla ja pieni ?motocraftin? musta boksi (oisko ollu 6 piuhaa yhdellä liittimellä). Varmatoiminen, helppo kytkeä ei mitään ylimääräistä kakkaa kuten esim sierran vakio 2k kaasarisysteemissä jossa siihen boksiin menee kaiken maailman alipaineletkuja yms
Kannattaa hankkia 1.6 tanarista kärjetön sytytys eli boschin pikkujakajalla ja pieni ?motocraftin? musta boksi (oisko ollu 6 piuhaa yhdellä liittimellä). Varmatoiminen, helppo kytkeä ei mitään ylimääräistä kakkaa kuten esim sierran vakio 2k kaasarisysteemissä jossa siihen boksiin menee kaiken maailman alipaineletkuja yms
Re: 4-piste Ruiskusta kaasariksi
Jos ruisku toimii kunnolla, älä ala vaihtaa. Varsinkaan jos kone on vakio, et saa mitään etua tuplista. Kyllä sit talvi-aamuina vit*, kun konetta saa käyttää 5-10 min, että edes jotenkin kävisi. Ja bensaa menee 2 kertaa enemmän.aamupala86 kirjoitti:Elikkä siis laitan korvaan ruiskun tuplilla, mitähän muutoksia mun pitäis tehä että se pelittäis?Sopiiko ruiskun (OHC) bensapumppu kaasariin ja mitä muuta pitää mahd. muuttaa / lisätä?
Poikkeuksena tietenkin, jos kaasarit ovat viimeisen päälle säädöissä , mitä ei taida tapahtua...
mä en kyllä keksi mitään omaan järkeen käyvää funktiota sun swapille.. tai sen että saisit nyt halvalla tuplat jostain, ja lisätehon toivossa olet kytkyttämässä niitä..
säästä rahasi.. osta virinokka, jos tehua lisää tarvit.
säästä rahasi.. osta virinokka, jos tehua lisää tarvit.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
niin siin peräs oli se osta virinokka. säästää sillä, saa tehoa ja bensatalous pysyy kurissa.koskar kirjoitti: Joo Tenho ei tule ilmaiseksi.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 06 Elo 2006 19:38
No ei ohc:ssä. Tuossa koneessa kannattaa kyllä ensin tehdä muut perinteiset viritystemput ennen nokan vaihtoa, toki muissakin koneissa. Peruskunnostus, kansityöt, pakoputkisto, polttoaineensyöttö ja sitten vasta tulee sen nokan vuoro vaihtua. Muuten mennään kyllä ns. perrse edellä puuhun eikä juuri mikään ominaisuus ainakaan parane.Volmari kirjoitti: niin siin peräs oli se osta virinokka. säästää sillä, saa tehoa ja bensatalous pysyy kurissa.
Ruisku vs kaasutin; jos sopivat kaasuttimet ovat käsillä ja tehoa tavoitellaan reilumminkin on se helpompaa niiden kanssa kuin hommata ruiskuun isompia läppiä tai varsinkaan neliläppäistä imusarjaa...
Käyntiominaisuudet saa kyllä lähes samaksi kaasareillakin. Ruisku on pitemmän päälle kyll kuitenkin ehdottomasti huolettomampi (ei tarvitse säätää ja vähemmän kuluvia osia).
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 06 Elo 2006 19:38