Sierra 89 1.6l Käynnistysvika
Sierra 89 1.6l Käynnistysvika
Moi, mikähän vialla kyseisessä riesassa
Auto siis 1989 Sierra 1.6l Weberin DFTH-kaasarilla. Kyseinen peli ei suostuisi millään lähtemään kylmällä ja etenkin kostealla säällä käyntiin. Kun lähtee käyntiin, niin useimmiten joutokäynnin kierrokset lähtevät aivan lapasesta. Joskus tyhjäkierrokset käy jopa kolmessa tonnissa ennenkuin kone lämpenee ja kierrokset laskee normaalille tasolle, hiukan noloa odotella liikennevaloissa kun kone huutaa lujempaa kuin motarilla
Kun joutokäynti käy korkealla ja sulkee moottorin, niin se pörähtää diesel-maisesti ennenkuin pysähtyy.
Kesällä kuivalla säällä kone kyllä toimii täysin normaalisti.
Auto siis 1989 Sierra 1.6l Weberin DFTH-kaasarilla. Kyseinen peli ei suostuisi millään lähtemään kylmällä ja etenkin kostealla säällä käyntiin. Kun lähtee käyntiin, niin useimmiten joutokäynnin kierrokset lähtevät aivan lapasesta. Joskus tyhjäkierrokset käy jopa kolmessa tonnissa ennenkuin kone lämpenee ja kierrokset laskee normaalille tasolle, hiukan noloa odotella liikennevaloissa kun kone huutaa lujempaa kuin motarilla
Kun joutokäynti käy korkealla ja sulkee moottorin, niin se pörähtää diesel-maisesti ennenkuin pysähtyy.
Kesällä kuivalla säällä kone kyllä toimii täysin normaalisti.
Nyt on uutta imuputkea paikalla, harmillista että pitää odotella säiden muuttumista ennenkuin tietää oliko oikeasti apua. Tuli nimittäin mieleen että kylmässä startatessahan ei paljon vaikuta pakosarjasta imetty ilma, kylmäähän se silloin on jokatapauksessa. Mutta taas revenneestä imuputkesta on päässyt kosteutta sisään, mutta miten se olisi ilman suodattimesta läpi mennyt...
Vaikeita asioita
Vaikeita asioita
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Joo ei toi tolla "imu" putkella ole muuta tekoa kuin talvisin ottaa esilämmitettyä ilmaa kaasarille, ettei se jäädy.
Kesäsin saattaa jopa haitata käyntiinlähtöä jos se vipu siinä ilmanputsarissa siinä putken kohdilla on talviasennossa.
Eli kesäsin kuuluisi ottaa ilmaa sieltä "normaalia" reittiä.
Kesäsin saattaa jopa haitata käyntiinlähtöä jos se vipu siinä ilmanputsarissa siinä putken kohdilla on talviasennossa.
Eli kesäsin kuuluisi ottaa ilmaa sieltä "normaalia" reittiä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Mun mielestä se imuilman esilämmitys ei vaikuta noihin kierroksiin, sen näkee heti siitä jos ton ilmanputsarin ottaa kokonaan veke ja kattoo mitä sen koneen käynti siihen sanoo.
Mä lähtisin tässä tutkii mitä se tekee se automaattiryyppy, ohan siinä semmonen ? Automaattiryyppy ainakin mulla menee automaattisesti päälle ku kaasun pistää pohjaan kylmällä koneella ennen käynnistämistä.
Jos automaattiryyppy menee päälle, ja siis toimii, kaasuläppä kääntyy melkein kiinni ja kierrokset nousee tonne pariin tonniin. Sitten ku kone on lämmenny, niin automaattiryyppy(sähköllä lämmitetty kellojousi) on kääntäny sen kaasuläpän kokonaan auki, näitä mä tutkisin ja kattosin toimiiko se noin...
Mä lähtisin tässä tutkii mitä se tekee se automaattiryyppy, ohan siinä semmonen ? Automaattiryyppy ainakin mulla menee automaattisesti päälle ku kaasun pistää pohjaan kylmällä koneella ennen käynnistämistä.
Jos automaattiryyppy menee päälle, ja siis toimii, kaasuläppä kääntyy melkein kiinni ja kierrokset nousee tonne pariin tonniin. Sitten ku kone on lämmenny, niin automaattiryyppy(sähköllä lämmitetty kellojousi) on kääntäny sen kaasuläpän kokonaan auki, näitä mä tutkisin ja kattosin toimiiko se noin...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
oot oikeassa tursas.
mun sierrani sai rikkaanseoksen kylmänä (imu päällä) ja paljon lisäilmaa haljenneen kalvon läpi suoraan imusarjaan, eli arvaatte miten kävi
-> oli kuin kaasu pohjassa
Ja lämpimänä se sai aivan liian laihaa seosta (kylmällä ilmalla).
että tämmöinen tapaus sattui.
danny: se pyöreä murikka siinä kaikkein päälimmäisenä josta menee letku sen putsarin alapuolelle (lämpötila-anturi)
ja anturilta ilmusarjaan.
mun sierrani sai rikkaanseoksen kylmänä (imu päällä) ja paljon lisäilmaa haljenneen kalvon läpi suoraan imusarjaan, eli arvaatte miten kävi
-> oli kuin kaasu pohjassa
Ja lämpimänä se sai aivan liian laihaa seosta (kylmällä ilmalla).
että tämmöinen tapaus sattui.
danny: se pyöreä murikka siinä kaikkein päälimmäisenä josta menee letku sen putsarin alapuolelle (lämpötila-anturi)
ja anturilta ilmusarjaan.
..näin juuri...niin ja jos se ryyppykellon jousi on poikennu ihan siitä ulkopäästään, ei kannata ostaa(tilataan Saksasta) Foordilta uutta kelloa (130 €) vaan kiepauttaa kapeilla kärkipihdeillä siihen jousen päähän uusi kiinnityslenkki...ja sitten tarkkaa seurantaa kone kylmänä ja kuuumana ja säätöä ja pyöritystä, että se toimii niin ku on tarkotus....tiedä sitten näillä keleillä, että meneekö se yleensä se automaattiryyppy päälle, kierroksien kannalta on nyt tärkeetä se, ettei se missään tapauksessa oo tai oo jääny päälle...siis läppä kiinni...
..ja jos toi ryyppy on päällä sen näkee siitä, että sammuttaa koneen ku kierrokset on kovilla, ilmanputsarin kansiveke ja kurkkaa onko se ensiökurkun(missä ryyppykello kiinni) läppä kiinni. Pikainen ensiapu on se, että ryyppykello irti, kolme ruuvia ja sitoo vaikka sen läpän vivun rautalangalla niin, että läppä pysyy koko aika auki, siis ryyppy pois ja palaa asiaan sitten kun ensilumi sataa maahan.. 8)
...mäkään en kyllä tiedä mistä kalvoista noi puhuu...mutta jos osasyyllinen on toi ryyppy niin ton pitäis auttaa...
..ja jos toi ryyppy on päällä sen näkee siitä, että sammuttaa koneen ku kierrokset on kovilla, ilmanputsarin kansiveke ja kurkkaa onko se ensiökurkun(missä ryyppykello kiinni) läppä kiinni. Pikainen ensiapu on se, että ryyppykello irti, kolme ruuvia ja sitoo vaikka sen läpän vivun rautalangalla niin, että läppä pysyy koko aika auki, siis ryyppy pois ja palaa asiaan sitten kun ensilumi sataa maahan.. 8)
...mäkään en kyllä tiedä mistä kalvoista noi puhuu...mutta jos osasyyllinen on toi ryyppy niin ton pitäis auttaa...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon