Morjes.Ajattelin tulla teiltä kyselemään että mitä pitäis katsoa mk2 mondeosta kun sellasesta tekee kauppaa.Kaupan kohde on vajaa 400tkm ajettu 1,8td.Onko noi koneet jo tossa km määrässä aivan loppuja?muuten se koriltaan on suht siisti.
Mun tietojen mukaan siihen ei ole tehty mitään suurenpia remonttejakaan.
Esim.kytkin on alkuperäinen.
Eli mitä siitä pitäis katsoa tarkemmin.
Kiitos näin etukäteen.
Mondeo mk2
morjes
Itse MK1 omistajana ja kaverin MK2 omistusta sivusta seuranneena on jonkinsortin käsitys, mutta en noista oikeasti mittääntiärä
Vetarit on ainakin hyvä tarkastaa, ja muutenkin voimansiirron välyksiä on hyvä kuunnella.
Moottorista ja sen kestävyydestä en tiedä sanoa mitään, mutta jos se leipoo niin romikselta sitten vaan toinen pata ja meno jatkuu.
Sama meininki auton muidenkin osien kanssa, romikselta löytyy ja uusinakin saa joistain paikoista sopivalla hintaa.
Eniten ehkä kannata syynätä ruosteita ja ruostepaikkauksia. Se kun on vähän ikävää, jos muuten peli laulaa, mutta saa vuoden välein pellittää/pellityttää autoa.
Oletko tehnyt itsellesi selväksi, että ostat työmaan ?
joku 200tkm ajettu bensa on väkisinkin vähemmän työmaa, mutta jos on oikea asenne ja tilat niin mikäs siinä.
Työmaalla tarkoitan, että ~5tkm välein saa vaihdella pikkunippeleitä sinne sun tänne, mutta sitähän se harrastaminen on ja tuleepahan auto tutuksi 8)
-Pasi-
edit. Niin sekin vielä, että tuonhan saa pakettiautoksi katsastettua ilman muutoksia. Nykyäänhän dieselvero on iso, mutta vakuutusmaksut on pakuissa pienemmät
Itse MK1 omistajana ja kaverin MK2 omistusta sivusta seuranneena on jonkinsortin käsitys, mutta en noista oikeasti mittääntiärä

Vetarit on ainakin hyvä tarkastaa, ja muutenkin voimansiirron välyksiä on hyvä kuunnella.
Moottorista ja sen kestävyydestä en tiedä sanoa mitään, mutta jos se leipoo niin romikselta sitten vaan toinen pata ja meno jatkuu.
Sama meininki auton muidenkin osien kanssa, romikselta löytyy ja uusinakin saa joistain paikoista sopivalla hintaa.
Eniten ehkä kannata syynätä ruosteita ja ruostepaikkauksia. Se kun on vähän ikävää, jos muuten peli laulaa, mutta saa vuoden välein pellittää/pellityttää autoa.
Oletko tehnyt itsellesi selväksi, että ostat työmaan ?
joku 200tkm ajettu bensa on väkisinkin vähemmän työmaa, mutta jos on oikea asenne ja tilat niin mikäs siinä.
Työmaalla tarkoitan, että ~5tkm välein saa vaihdella pikkunippeleitä sinne sun tänne, mutta sitähän se harrastaminen on ja tuleepahan auto tutuksi 8)
-Pasi-
edit. Niin sekin vielä, että tuonhan saa pakettiautoksi katsastettua ilman muutoksia. Nykyäänhän dieselvero on iso, mutta vakuutusmaksut on pakuissa pienemmät
