Sivu 1/1

Vaihde numero 5 katosi Lappiin.

Lähetetty: 24 Heinä 2006 15:32
Kirjoittaja jussipaita64
Tulipa tuossa 87 mallisella 1,6 Escortilla tehtyä Pyhätunturin reissu. Paljon sai matkalta, mutta jotain myös jäikin matkalle. Jossain Rovaniemen ja Kemijärven välillä 5:n ei halunnut jatkaa yhteistyötä, vaan pomppasi hän pois päältä. Nelosella sitten jyrskyyteltiin viikoksi Pyhälle, ja takaisin tänne länsirannikolle.

En tunne kovin hyvin Fordeja, mutta sen verran tutkin tuota vaihdelaatikon seutua, että sen kovasti on öljyinen ja kostea tuo vaihdelaatikon seutu. Vaihdelaatikon päädyssä(tai pitäisikö sanoa lohkon päädyssä) näyttää olevan irrallaan pienessä reiässä jonkinlainen pikkuinen letku... liekö joku ylivuoto sellainen. Sieltä tuota öljyä näyttää tulevan.

Kysymys kuuluu... miksei 5:n mene päälle, ja onko järkevämpi vaihtaa koko vaihdelaatikko, vai korjata nykyinen??? Auto on muuten ihan ryhdissään, mitä nyt kylmänä hieman sinisiä savuja päästelee.

Lähetetty: 24 Heinä 2006 17:01
Kirjoittaja vesa
vitosen hilut on just siellä laatikon takapäässä, ei välttämättä kallis korjata.se letku on vaihteiston huohotusputki

Lähetetty: 24 Heinä 2006 22:34
Kirjoittaja Omppu
Kato öljymäärä ettei ole kuivana pyörinyt.

Lähetetty: 25 Heinä 2006 21:58
Kirjoittaja KajS
Aiheen aloittajalle: Fordisi on muuttumassa Toyotaksi.

Mulla oli 80-luvulle corolla, joka rupesi kerran Kalpalinnasta Hkiin ajaessa pudottamaan vitosta pois päältä. Auto oli siis tuolloin jotain kaksi vuotta vanha, mutta reippaasti ajettu. Vitonen pysyi päällä vain vetämällä "hämähäkki" kojelaudan alta vaihdekeppiin :lol: :lol:

Diagnoosi oli "loppuun kuluneet synkronointirenkaat" ja vaihteistoon täysremontti.

Korjaamo lienee ainoa paikka, jossei lootasulkeiset kiinnosta. Manuaalivaihteistojenkin öljymäärä olisi hyvä tarkastaa säännöllisesti, vanhemmissa autoissa useammin kuin säännöllisesti kerran vuodessa.

Lähetetty: 25 Heinä 2006 22:09
Kirjoittaja futura68
Peltiluukun takaa pystyy säätämään vitosen siirtäjän. Auttoi ainaki yhdes uudemmas escortis!

Lähetetty: 26 Heinä 2006 22:39
Kirjoittaja Monteonisti
Synkrorenkaat kait jotain 20-30/pari, siis ei kallis jos itse vaihtaa, mutta ne ei yleensä vaikuta tuohon päällä pysymiseen ainakaan pienillä vaihteilla, vitosesta ei kyllä kokemusta! :roll:
Itse kokeilisin askin öljyjen vaihtoa ja vaihteiden säätöä aluksi, jos ei auta niin auki ja katsomaan "mitä on syönyt"! 8)