Tulipa tuossa 87 mallisella 1,6 Escortilla tehtyä Pyhätunturin reissu. Paljon sai matkalta, mutta jotain myös jäikin matkalle. Jossain Rovaniemen ja Kemijärven välillä 5:n ei halunnut jatkaa yhteistyötä, vaan pomppasi hän pois päältä. Nelosella sitten jyrskyyteltiin viikoksi Pyhälle, ja takaisin tänne länsirannikolle.
En tunne kovin hyvin Fordeja, mutta sen verran tutkin tuota vaihdelaatikon seutua, että sen kovasti on öljyinen ja kostea tuo vaihdelaatikon seutu. Vaihdelaatikon päädyssä(tai pitäisikö sanoa lohkon päädyssä) näyttää olevan irrallaan pienessä reiässä jonkinlainen pikkuinen letku... liekö joku ylivuoto sellainen. Sieltä tuota öljyä näyttää tulevan.
Kysymys kuuluu... miksei 5:n mene päälle, ja onko järkevämpi vaihtaa koko vaihdelaatikko, vai korjata nykyinen??? Auto on muuten ihan ryhdissään, mitä nyt kylmänä hieman sinisiä savuja päästelee.
Vaihde numero 5 katosi Lappiin.
Aiheen aloittajalle: Fordisi on muuttumassa Toyotaksi.
Mulla oli 80-luvulle corolla, joka rupesi kerran Kalpalinnasta Hkiin ajaessa pudottamaan vitosta pois päältä. Auto oli siis tuolloin jotain kaksi vuotta vanha, mutta reippaasti ajettu. Vitonen pysyi päällä vain vetämällä "hämähäkki" kojelaudan alta vaihdekeppiin
Diagnoosi oli "loppuun kuluneet synkronointirenkaat" ja vaihteistoon täysremontti.
Korjaamo lienee ainoa paikka, jossei lootasulkeiset kiinnosta. Manuaalivaihteistojenkin öljymäärä olisi hyvä tarkastaa säännöllisesti, vanhemmissa autoissa useammin kuin säännöllisesti kerran vuodessa.
Mulla oli 80-luvulle corolla, joka rupesi kerran Kalpalinnasta Hkiin ajaessa pudottamaan vitosta pois päältä. Auto oli siis tuolloin jotain kaksi vuotta vanha, mutta reippaasti ajettu. Vitonen pysyi päällä vain vetämällä "hämähäkki" kojelaudan alta vaihdekeppiin


Diagnoosi oli "loppuun kuluneet synkronointirenkaat" ja vaihteistoon täysremontti.
Korjaamo lienee ainoa paikka, jossei lootasulkeiset kiinnosta. Manuaalivaihteistojenkin öljymäärä olisi hyvä tarkastaa säännöllisesti, vanhemmissa autoissa useammin kuin säännöllisesti kerran vuodessa.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Synkrorenkaat kait jotain 20-30/pari, siis ei kallis jos itse vaihtaa, mutta ne ei yleensä vaikuta tuohon päällä pysymiseen ainakaan pienillä vaihteilla, vitosesta ei kyllä kokemusta!
Itse kokeilisin askin öljyjen vaihtoa ja vaihteiden säätöä aluksi, jos ei auta niin auki ja katsomaan "mitä on syönyt"! 8)

Itse kokeilisin askin öljyjen vaihtoa ja vaihteiden säätöä aluksi, jos ei auta niin auki ja katsomaan "mitä on syönyt"! 8)