Vaihde numero 5 katosi Lappiin.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jussipaita64
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Heinä 2006 15:24

Vaihde numero 5 katosi Lappiin.

Viesti Kirjoittaja jussipaita64 »

Tulipa tuossa 87 mallisella 1,6 Escortilla tehtyä Pyhätunturin reissu. Paljon sai matkalta, mutta jotain myös jäikin matkalle. Jossain Rovaniemen ja Kemijärven välillä 5:n ei halunnut jatkaa yhteistyötä, vaan pomppasi hän pois päältä. Nelosella sitten jyrskyyteltiin viikoksi Pyhälle, ja takaisin tänne länsirannikolle.

En tunne kovin hyvin Fordeja, mutta sen verran tutkin tuota vaihdelaatikon seutua, että sen kovasti on öljyinen ja kostea tuo vaihdelaatikon seutu. Vaihdelaatikon päädyssä(tai pitäisikö sanoa lohkon päädyssä) näyttää olevan irrallaan pienessä reiässä jonkinlainen pikkuinen letku... liekö joku ylivuoto sellainen. Sieltä tuota öljyä näyttää tulevan.

Kysymys kuuluu... miksei 5:n mene päälle, ja onko järkevämpi vaihtaa koko vaihdelaatikko, vai korjata nykyinen??? Auto on muuten ihan ryhdissään, mitä nyt kylmänä hieman sinisiä savuja päästelee.
vesa
Viestit: 71
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:13
Paikkakunta: nastola

Viesti Kirjoittaja vesa »

vitosen hilut on just siellä laatikon takapäässä, ei välttämättä kallis korjata.se letku on vaihteiston huohotusputki
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Kato öljymäärä ettei ole kuivana pyörinyt.
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Viesti Kirjoittaja KajS »

Aiheen aloittajalle: Fordisi on muuttumassa Toyotaksi.

Mulla oli 80-luvulle corolla, joka rupesi kerran Kalpalinnasta Hkiin ajaessa pudottamaan vitosta pois päältä. Auto oli siis tuolloin jotain kaksi vuotta vanha, mutta reippaasti ajettu. Vitonen pysyi päällä vain vetämällä "hämähäkki" kojelaudan alta vaihdekeppiin :lol: :lol:

Diagnoosi oli "loppuun kuluneet synkronointirenkaat" ja vaihteistoon täysremontti.

Korjaamo lienee ainoa paikka, jossei lootasulkeiset kiinnosta. Manuaalivaihteistojenkin öljymäärä olisi hyvä tarkastaa säännöllisesti, vanhemmissa autoissa useammin kuin säännöllisesti kerran vuodessa.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Peltiluukun takaa pystyy säätämään vitosen siirtäjän. Auttoi ainaki yhdes uudemmas escortis!
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Synkrorenkaat kait jotain 20-30/pari, siis ei kallis jos itse vaihtaa, mutta ne ei yleensä vaikuta tuohon päällä pysymiseen ainakaan pienillä vaihteilla, vitosesta ei kyllä kokemusta! :roll:
Itse kokeilisin askin öljyjen vaihtoa ja vaihteiden säätöä aluksi, jos ei auta niin auki ja katsomaan "mitä on syönyt"! 8)
Vastaa Viestiin