Sivu 1/1

Escortin vika. (Jakopää! Kiire!)

Lähetetty: 13 Heinä 2006 00:26
Kirjoittaja Kujala
Elikkä vikana on se, että joskus aamulla kun oon töihin lähdössä ja yritän startata, niin kone tuntuu jumittavan hetken aikaa kunnes alkaa pyörimään normaalisti, akussa ei ole vikaa, kun virtaa tuntuu riittävän stereoillekin käynnistyksen aikana.

Mikä mahtaa olla syynä? Tekee tota myös välillä kun on seisonut jonkin aikaa paikoillaan.

Lähetetty: 13 Heinä 2006 13:36
Kirjoittaja sjii
Helpottais huomattavasti jos kertoisit vähä tietoja autosta?

Lähetetty: 13 Heinä 2006 17:13
Kirjoittaja jaska74
sjii kirjoitti:Helpottais huomattavasti jos kertoisit vähä tietoja autosta?
no jaa, sanotaan vaan että startti rikki :wink:

Lähetetty: 13 Heinä 2006 17:30
Kirjoittaja Riesa2.0
Ootko startin johdot tarkistanut että yhdistääkö ne kunnolla? Tai sitten startti on vain tullut tiensä päähän!

Lähetetty: 14 Heinä 2006 01:11
Kirjoittaja Kujala
Auto on 1.6 cvh. No nyt on toi startin vika toistaiseksi pienin huolenaihe, jakopään ajotukset meni jostain syystä päin vittua, kun päätin alan ammattilaisena vaihtaa hihnan (Oli viimeinen kertä kun yritän huoltaa autoa itse!) :x

Olin kyllä merkit laittanut ihan kohdilleen, mutta kun käynnistin, niin samantien kun alko täristämään ikävästi ja sammutin sen samantien.
Tarkastin taas merkit ja huomasin, että jostain syystä oli menny ajotukset ainakin yhdella hampaalla ohi.
Sitten yritin jonkin aikaa laittaa kohdilleen, mutta siitä ei tullut mitään, joka kerta ajoitus kusi.

Onko mahdollista, että on venttiileitä mennyt paskaksi?

PITÄÄ SAADA AUTO MAANANTAIKSI KUNTOON, JOTEN TULEE KIIRE!

Lähetetty: 14 Heinä 2006 09:12
Kirjoittaja Jaakko85
Nyt voi olla sitten venttiileitä mutkalla.

Pyörittelithän konetta muutamia kierroksia (pyörimissuuntaan) sen jälkeen kun jako oli kohdalla ja tarkkailit remmin kiristymistä/löystymistä?

Ja kiristin tuli kans kiristettyä tarpeeksi tiukkaan ja puhdistettua sitä ennen pultit ja se kiristimen pinta jota pultinkanta vastaa..?

Lähetetty: 14 Heinä 2006 12:02
Kirjoittaja Kujala
Jaakko85 kirjoitti:Nyt voi olla sitten venttiileitä mutkalla.

Pyörittelithän konetta muutamia kierroksia (pyörimissuuntaan) sen jälkeen kun jako oli kohdalla ja tarkkailit remmin kiristymistä/löystymistä?

Ja kiristin tuli kans kiristettyä tarpeeksi tiukkaan ja puhdistettua sitä ennen pultit ja se kiristimen pinta jota pultinkanta vastaa..?
No enpä tajunnut kokeilla/putsata kiristintä ... Kokeilen vielä tänään ja jos ei toimi, kansi vaan irti :(

Lähetetty: 14 Heinä 2006 12:30
Kirjoittaja Jaakko85
Kujala kirjoitti: No enpä tajunnut kokeilla/putsata kiristintä ... Kokeilen vielä tänään ja jos ei toimi, kansi vaan irti :(

Jakopääremontit on kyllä sellaisia että jos ei ole ihan varmaa tietoa mitä tekee, niin kannattaa ottaa hyvin selvää eri työvaiheista jne ennen työhön alkamista. Myöhästä tietysti itkeä kun kuset on jo housussa :)

Nyt voisit kokeilla laittaa sen jaon kohdalleen ja mitata puristuspaineet joka sylinteristä.

Lähetetty: 14 Heinä 2006 14:00
Kirjoittaja Kujala
Jaakko85 kirjoitti:
Jakopääremontit on kyllä sellaisia että jos ei ole ihan varmaa tietoa mitä tekee, niin kannattaa ottaa hyvin selvää eri työvaiheista jne ennen työhön alkamista. Myöhästä tietysti itkeä kun kuset on jo housussa :)

Nyt voisit kokeilla laittaa sen jaon kohdalleen ja mitata puristuspaineet joka sylinteristä.
No sain sen äsken kohdilleen ja nyt käy kuin ennenkin :)
Tehojakaan ei ole hävinnyt!
Täytyy vielä katsoa ne puristuspaineet kunhan vain jostain saisin sen mittarin.

Kyllä tuolla koulussa tuli vaihdettua noita hihnoja ja autot jopa toimivatkin sen jälkeen :D