Escortin vika. (Jakopää! Kiire!)
Escortin vika. (Jakopää! Kiire!)
Elikkä vikana on se, että joskus aamulla kun oon töihin lähdössä ja yritän startata, niin kone tuntuu jumittavan hetken aikaa kunnes alkaa pyörimään normaalisti, akussa ei ole vikaa, kun virtaa tuntuu riittävän stereoillekin käynnistyksen aikana.
Mikä mahtaa olla syynä? Tekee tota myös välillä kun on seisonut jonkin aikaa paikoillaan.
Mikä mahtaa olla syynä? Tekee tota myös välillä kun on seisonut jonkin aikaa paikoillaan.
Viimeksi muokannut Kujala, 14 Heinä 2006 01:15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ootko startin johdot tarkistanut että yhdistääkö ne kunnolla? Tai sitten startti on vain tullut tiensä päähän!
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Auto on 1.6 cvh. No nyt on toi startin vika toistaiseksi pienin huolenaihe, jakopään ajotukset meni jostain syystä päin vittua, kun päätin alan ammattilaisena vaihtaa hihnan (Oli viimeinen kertä kun yritän huoltaa autoa itse!)
Olin kyllä merkit laittanut ihan kohdilleen, mutta kun käynnistin, niin samantien kun alko täristämään ikävästi ja sammutin sen samantien.
Tarkastin taas merkit ja huomasin, että jostain syystä oli menny ajotukset ainakin yhdella hampaalla ohi.
Sitten yritin jonkin aikaa laittaa kohdilleen, mutta siitä ei tullut mitään, joka kerta ajoitus kusi.
Onko mahdollista, että on venttiileitä mennyt paskaksi?
PITÄÄ SAADA AUTO MAANANTAIKSI KUNTOON, JOTEN TULEE KIIRE!

Olin kyllä merkit laittanut ihan kohdilleen, mutta kun käynnistin, niin samantien kun alko täristämään ikävästi ja sammutin sen samantien.
Tarkastin taas merkit ja huomasin, että jostain syystä oli menny ajotukset ainakin yhdella hampaalla ohi.
Sitten yritin jonkin aikaa laittaa kohdilleen, mutta siitä ei tullut mitään, joka kerta ajoitus kusi.
Onko mahdollista, että on venttiileitä mennyt paskaksi?
PITÄÄ SAADA AUTO MAANANTAIKSI KUNTOON, JOTEN TULEE KIIRE!
Nyt voi olla sitten venttiileitä mutkalla.
Pyörittelithän konetta muutamia kierroksia (pyörimissuuntaan) sen jälkeen kun jako oli kohdalla ja tarkkailit remmin kiristymistä/löystymistä?
Ja kiristin tuli kans kiristettyä tarpeeksi tiukkaan ja puhdistettua sitä ennen pultit ja se kiristimen pinta jota pultinkanta vastaa..?
Pyörittelithän konetta muutamia kierroksia (pyörimissuuntaan) sen jälkeen kun jako oli kohdalla ja tarkkailit remmin kiristymistä/löystymistä?
Ja kiristin tuli kans kiristettyä tarpeeksi tiukkaan ja puhdistettua sitä ennen pultit ja se kiristimen pinta jota pultinkanta vastaa..?
No enpä tajunnut kokeilla/putsata kiristintä ... Kokeilen vielä tänään ja jos ei toimi, kansi vaan irtiJaakko85 kirjoitti:Nyt voi olla sitten venttiileitä mutkalla.
Pyörittelithän konetta muutamia kierroksia (pyörimissuuntaan) sen jälkeen kun jako oli kohdalla ja tarkkailit remmin kiristymistä/löystymistä?
Ja kiristin tuli kans kiristettyä tarpeeksi tiukkaan ja puhdistettua sitä ennen pultit ja se kiristimen pinta jota pultinkanta vastaa..?

Kujala kirjoitti: No enpä tajunnut kokeilla/putsata kiristintä ... Kokeilen vielä tänään ja jos ei toimi, kansi vaan irti
Jakopääremontit on kyllä sellaisia että jos ei ole ihan varmaa tietoa mitä tekee, niin kannattaa ottaa hyvin selvää eri työvaiheista jne ennen työhön alkamista. Myöhästä tietysti itkeä kun kuset on jo housussa

Nyt voisit kokeilla laittaa sen jaon kohdalleen ja mitata puristuspaineet joka sylinteristä.
No sain sen äsken kohdilleen ja nyt käy kuin ennenkinJaakko85 kirjoitti:
Jakopääremontit on kyllä sellaisia että jos ei ole ihan varmaa tietoa mitä tekee, niin kannattaa ottaa hyvin selvää eri työvaiheista jne ennen työhön alkamista. Myöhästä tietysti itkeä kun kuset on jo housussa![]()
Nyt voisit kokeilla laittaa sen jaon kohdalleen ja mitata puristuspaineet joka sylinteristä.

Tehojakaan ei ole hävinnyt!
Täytyy vielä katsoa ne puristuspaineet kunhan vain jostain saisin sen mittarin.
Kyllä tuolla koulussa tuli vaihdettua noita hihnoja ja autot jopa toimivatkin sen jälkeen
