Escort 89 1,6 cvh käy 3 pytyllä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
juustomasteri
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Heinä 2006 14:15
Paikkakunta: LPR

Escort 89 1,6 cvh käy 3 pytyllä

Viesti Kirjoittaja juustomasteri »

Eli siis ongelma juontaa talveen, jolloin rakas autoni alkoi naputtamaan/säkyttämään. Ääni tuli ilmeisesti venttiilikoneiston suunnalta.
Motivaatio ei tuolloin riittänyt vian korjaamiseen, mutta nyt ongelma lävähti naamalle. Auto käy enää 3 pytyllä. Kokeilin ensin tulpanjohtojen irroittelua, jolloin vika ilmeni pytyssä lähinpänä virranjakajaa. Tulppa sekä johto olivat ehjiä. Kipinääkin tuntui antavan. Auto ei enää säkytä/naputa.

Nyt epäilen että, imuventtiili syystä tai toisesta ei aukea.
Toivoisin että saisin jotain neuvoja/vinkkejä.

Onko kellään kokemusta kyseisestä? Olisin kiitollinen jos saisin apua täältä.

Ville
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Tuon venttiilin varmaan sais puristuspaine-mittarilla katottua,mutta olishan se aika nopea kattoa kun vaihdat toisen tulpan ja johdon siihen pyttyyn mikä ei tunnu käyvän.
Eli vaikka kakkosen ja kolmosen vaihtaa keskenään.
ei sieltä mitään junia t...
juustomasteri
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Heinä 2006 14:15
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja juustomasteri »

Pitääkin kohta mennä kokeilemaan.

Ville
juustomasteri
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Heinä 2006 14:15
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja juustomasteri »

Noniin..

Eli vaihdoin johdot sekä tulpat päittäin, eikä vaikuttanut mihinkään.
Kokeilin taas otta johdon irti samasta pytystä, joka ei aikaisemmin käynyt ja tulin samaan johtopäätökseen kuin aikaisemminkin.

Johdot ja virranjakajan olen uusinut keväällä ja ne tuntuvatkin toimivan.
Mutta kiitos vinkistä kumminkin!

Ville
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

CVH:sta nyt käyttää venttiilikopan kannen pois viidessä minuutissa, näkee jotta onko kaikki kunnossa siellä. Pyörittelee vaikka konetta hylsällä hihnapyörästä jotta näkee aukeaako venttiilit normaalisti.
juustomasteri
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Heinä 2006 14:15
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja juustomasteri »

Pitää varmaan huomenissa aukoa se. Ei nimittäin ole kunnon työkaluja tässä.
Onko sillä suunnalla mitään väliä?
Vai voiko esim starttaamalla nähdä saman?

Ville
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Eiköhän tuo kone kelloviisaasti eli myötäpäivään kulje.
Startatessa saattaa silmissä vilistä tai sitten ei..käsin kyllä saa sitten pysäytettyäkin siihen kohtaan kuin tahtoo.
ei sieltä mitään junia t...
juustomasteri
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Heinä 2006 14:15
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja juustomasteri »

Jees, eli myötäpäivään kierretään huomenissa. Toisinaan tuo esco starttaa aika rauhallisesti kyllä. Lähinnä tuo pyörittäminen tuntuu tekevän vähän tiukkaa. Startin vaihdoin syksyllä....

Öljyjä on vaihdettu säännöllisesti 10tkm välein ja tietysti täyssynteettistä.

Meni vähän offtopic, mutta ei se mitään....

Ville
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Älä kuitenkaan starttaa venakoppa auki, jollet välttämättä halua sotkea konehuonetta kauttaaltaan öljyyn.
juustomasteri
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Heinä 2006 14:15
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja juustomasteri »

Jees...

Vika on nyt korjattu ja auto toimii taas.

Tosiaan vika oli imuventtiilissä mikä ei auennut, mutta syy siihen oli nostimessa. Nostimen pohja oli kulunut puhki ja siksi se ei pitänyt enää öljyjä sisällään.

Uuden nostimen asennuksessa oli omat jipponsa.
Ensimmäisen kasauksen jälkeen kone naputti todella voimakkaasti.
Purin kopat taas auki jonka jälkeen vaihdoin imu- ja pakonostimet päittäin.
Naputus hiljeni huomattavasti.
Lopuksi kaasuttelin reippaasti, jolloin naputus lakkasi kokonaan.

Kiitokset avusta!!

Ville
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Tuollaset nostajien vaihtokikkailut eivät ole kovin pitkäikäisiä, vika palaa melko varmasti... Nokka nyt ainakin on jo pilalla.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Vastaa Viestiin