Escort 89 1,6 cvh käy 3 pytyllä
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 10 Heinä 2006 14:15
- Paikkakunta: LPR
Escort 89 1,6 cvh käy 3 pytyllä
Eli siis ongelma juontaa talveen, jolloin rakas autoni alkoi naputtamaan/säkyttämään. Ääni tuli ilmeisesti venttiilikoneiston suunnalta.
Motivaatio ei tuolloin riittänyt vian korjaamiseen, mutta nyt ongelma lävähti naamalle. Auto käy enää 3 pytyllä. Kokeilin ensin tulpanjohtojen irroittelua, jolloin vika ilmeni pytyssä lähinpänä virranjakajaa. Tulppa sekä johto olivat ehjiä. Kipinääkin tuntui antavan. Auto ei enää säkytä/naputa.
Nyt epäilen että, imuventtiili syystä tai toisesta ei aukea.
Toivoisin että saisin jotain neuvoja/vinkkejä.
Onko kellään kokemusta kyseisestä? Olisin kiitollinen jos saisin apua täältä.
Ville
Motivaatio ei tuolloin riittänyt vian korjaamiseen, mutta nyt ongelma lävähti naamalle. Auto käy enää 3 pytyllä. Kokeilin ensin tulpanjohtojen irroittelua, jolloin vika ilmeni pytyssä lähinpänä virranjakajaa. Tulppa sekä johto olivat ehjiä. Kipinääkin tuntui antavan. Auto ei enää säkytä/naputa.
Nyt epäilen että, imuventtiili syystä tai toisesta ei aukea.
Toivoisin että saisin jotain neuvoja/vinkkejä.
Onko kellään kokemusta kyseisestä? Olisin kiitollinen jos saisin apua täältä.
Ville
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 10 Heinä 2006 14:15
- Paikkakunta: LPR
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 10 Heinä 2006 14:15
- Paikkakunta: LPR
Noniin..
Eli vaihdoin johdot sekä tulpat päittäin, eikä vaikuttanut mihinkään.
Kokeilin taas otta johdon irti samasta pytystä, joka ei aikaisemmin käynyt ja tulin samaan johtopäätökseen kuin aikaisemminkin.
Johdot ja virranjakajan olen uusinut keväällä ja ne tuntuvatkin toimivan.
Mutta kiitos vinkistä kumminkin!
Ville
Eli vaihdoin johdot sekä tulpat päittäin, eikä vaikuttanut mihinkään.
Kokeilin taas otta johdon irti samasta pytystä, joka ei aikaisemmin käynyt ja tulin samaan johtopäätökseen kuin aikaisemminkin.
Johdot ja virranjakajan olen uusinut keväällä ja ne tuntuvatkin toimivan.
Mutta kiitos vinkistä kumminkin!
Ville
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 10 Heinä 2006 14:15
- Paikkakunta: LPR
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 10 Heinä 2006 14:15
- Paikkakunta: LPR
Jees, eli myötäpäivään kierretään huomenissa. Toisinaan tuo esco starttaa aika rauhallisesti kyllä. Lähinnä tuo pyörittäminen tuntuu tekevän vähän tiukkaa. Startin vaihdoin syksyllä....
Öljyjä on vaihdettu säännöllisesti 10tkm välein ja tietysti täyssynteettistä.
Meni vähän offtopic, mutta ei se mitään....
Ville
Öljyjä on vaihdettu säännöllisesti 10tkm välein ja tietysti täyssynteettistä.
Meni vähän offtopic, mutta ei se mitään....
Ville
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 10 Heinä 2006 14:15
- Paikkakunta: LPR
Jees...
Vika on nyt korjattu ja auto toimii taas.
Tosiaan vika oli imuventtiilissä mikä ei auennut, mutta syy siihen oli nostimessa. Nostimen pohja oli kulunut puhki ja siksi se ei pitänyt enää öljyjä sisällään.
Uuden nostimen asennuksessa oli omat jipponsa.
Ensimmäisen kasauksen jälkeen kone naputti todella voimakkaasti.
Purin kopat taas auki jonka jälkeen vaihdoin imu- ja pakonostimet päittäin.
Naputus hiljeni huomattavasti.
Lopuksi kaasuttelin reippaasti, jolloin naputus lakkasi kokonaan.
Kiitokset avusta!!
Ville
Vika on nyt korjattu ja auto toimii taas.
Tosiaan vika oli imuventtiilissä mikä ei auennut, mutta syy siihen oli nostimessa. Nostimen pohja oli kulunut puhki ja siksi se ei pitänyt enää öljyjä sisällään.
Uuden nostimen asennuksessa oli omat jipponsa.
Ensimmäisen kasauksen jälkeen kone naputti todella voimakkaasti.
Purin kopat taas auki jonka jälkeen vaihdoin imu- ja pakonostimet päittäin.
Naputus hiljeni huomattavasti.
Lopuksi kaasuttelin reippaasti, jolloin naputus lakkasi kokonaan.
Kiitokset avusta!!
Ville