Escort CL -94 ja sen korkeat kierrokset

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
miikka

Escort CL -94 ja sen korkeat kierrokset

Viesti Kirjoittaja miikka »

Eli tulin ostaneeksi Ford Escort CL -94, mallia farmari ja ehdin ajaa sillä peräti kaksi päivää, ennen kuin se rupesi temppuilemaan. Kiihdytin eräänä päivänä kakkosella, ajatuksenani polttaa karstat putkesta, n. 70 kmh/t ja tämän jälkeen ei ole kaasuun tarvinut koskea, koska kierrokset ovat niin korkealla, että 3-vaihteella pääsee miltei 60 kmh/t kaasuun koskematta. Lisäksi polttoainemittarikin hajosi tässä samassa kiihdytyksessä ja se näyttää nyt puolta tankkia vaikka virrat olisivatkin poissa päältä.

Tyhjäkäyntikierrokset ovat myös aika korkeat, yli 1000 mutta tarkkaa lukua en pysty antamaan, koska tässä mallissa ei ole kierroslukumittaria. Kaasu myös tuntuu "hirttävän" kiinni, koska kun painan kaasua ja päästän polkimen ylös, jää moottori pitämään kierroksia yllä n. 4-6 sekuntia, ennen kuin se pudottaa ne taas siihen n. 100 kierrokseen.

Korjaamolla testeri antoi vikakoodiksi tuntematon ja epäilivät joutokäyntiventtiilliä. Otin sen tänään irti ja ruiskutin CRC:tä, mutta vika pysyy. Olisiko täällä joku joka voisi auttaa, koska olisihan sillä autolla mukava ajellakin joskus, eikä vain katsella sitä ikkunasta ihaillen?

Kone 1.6:n 16-venttiilinen sekä myös EFi
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

No se voipi olla edelleen se tyhjäkäyntisolenoidi mikä takkuaa, taikka toinen hyvä vaihtoehto voisi olla kaasuläpänasentoanturi..
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Pensamittarin pitääkin näyttää jotain vaikka virrat pois, mutta jos näyttää aina samaa, niin vikaahan siinä on.
90 on parempi kakosella jos karstoja polttelee! 8)
Vastaa Viestiin