
Merkillinen sähkövika Ford Fiesta -91
Merkillinen sähkövika Ford Fiesta -91
Yhdessä vaiheessa akkuvalo alkoi palamaan matalilla kierroksilla ajettaessa, kun nosti kierrokset yli 3000 valo sammui. Kävin korjaamolla tarkistuttamassa laturin ja kaikki oli ok. Mutta akun valo ei sammunut vaan alkoi palamaan uudestaan. Laturi siis latasi akkua ihan normaalisiti mittareitten mukaan. Vaihdoin akun, mutta ei sekään auttanut. Uudella akulla käynistyttäessä akun valo ei ala palamaan heti vaan n. 3-4 ajetun kilometrin jälkeen, valo ei pala kirkkaasti vaan himmeästi, voi välillä sammua ajaessa mutta syttyy kyllä uudestaan, joskus se sammuu kokonaan ja vain välähtää. Jos pysäyttää auton akun valon palaessa ja samuutta ja startaa uudestaan valo ei enää pala vaan sytyy taas muutaman kilometrin jälkeen. Missähän vika? 

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Lainaan hivenen tätä ketjua.
Autona Fiesta 1,4 -92
Siis ongelma on seuraava:
Akku purkaa jonnekin pikkuhiljaa, siis joidenkin päivien aikana. Näitä juttuja selailin ja tarkoituksena tutkia noi laturin johdot.
MUTTA, kuuluuko mittaristossa laturivalon palaa kun autoon kääntää virrat päälle ? Ei nimittäin valo pala, koitin vaihtaa toimivan polttimon paikalle, mutta ei pala ! Ainakin mun järkeni sanoo että valo pitäis toimia kun virrat on päällä.
Tähän ongelmaan jos löytyy apua niin olisin kiitollinen.
Auto toimii taas muutaman päivän kunhan saan akkuun virtaa
Kiitoksia jo etukäteen 8)
Autona Fiesta 1,4 -92
Siis ongelma on seuraava:
Akku purkaa jonnekin pikkuhiljaa, siis joidenkin päivien aikana. Näitä juttuja selailin ja tarkoituksena tutkia noi laturin johdot.
MUTTA, kuuluuko mittaristossa laturivalon palaa kun autoon kääntää virrat päälle ? Ei nimittäin valo pala, koitin vaihtaa toimivan polttimon paikalle, mutta ei pala ! Ainakin mun järkeni sanoo että valo pitäis toimia kun virrat on päällä.
Tähän ongelmaan jos löytyy apua niin olisin kiitollinen.
Auto toimii taas muutaman päivän kunhan saan akkuun virtaa

Kiitoksia jo etukäteen 8)
Kyllä sen latausvalon kuuluu palaa, kun käännät virrat päälle.hefner kirjoitti:Lainaan hivenen tätä ketjua.
Autona Fiesta 1,4 -92
Siis ongelma on seuraava:
Akku purkaa jonnekin pikkuhiljaa, siis joidenkin päivien aikana. Näitä juttuja selailin ja tarkoituksena tutkia noi laturin johdot.
MUTTA, kuuluuko mittaristossa laturivalon palaa kun autoon kääntää virrat päälle ? Ei nimittäin valo pala, koitin vaihtaa toimivan polttimon paikalle, mutta ei pala ! Ainakin mun järkeni sanoo että valo pitäis toimia kun virrat on päällä.
Tähän ongelmaan jos löytyy apua niin olisin kiitollinen.
Auto toimii taas muutaman päivän kunhan saan akkuun virtaa
Kiitoksia jo etukäteen 8)
Autosi on muuttumassa ooppeliksi; meidän kadettcaravan kanssa lopetti sen latausvalon sytyttämisen. No viisaana kaivoin aikoinaan ostamani varahiilet esille ja ryhdyin löysäämään laturia hiiltenvaihtotarkoituksissa. Mutta kas kummaa, laturille menevä "herätepiuha" (WSE kertoo sen ohuemman johdon oikean nimen) oli irtipoikki. No uutta lenkkiabikoa piuhan päähän, johto kiinni ( ja tietty hihnan kiristys, kun olin sen jo löysännyt) ja starttaamaan. Tulos: valo syttyi ja auton käydessä latausta oli havaittavissa.
Olin aiemmin viikolla ihmetellyt laiskoja tuulilasinpyyhkijöitä...
ja sitten tietty tutkit, että moottori on maadoitettu auton runkoon kunnolla. Yleisimmät syyt virran mystisiin katoamisiin on puutteellinen maadoitus (tai jonkun halpistavaratalon ns. vuoden akku joka onkin kvarttaalin akku).
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
Kiitoksia, maadotuksen runkoon putsasin jo ja oli kyllä aikas huonossa hapessa. Laturia pitää tutkiskella illemmalla, nyt on pakko mennä piitsille palloa lätkimään 
EDIT:Akku ehtimyt tovin latautua, lähti käyntiin ja nopea mittaus paljasti ettei lataa
Auto starttas siis kerran ja toisella yrityksellä oli jo akku kuollut.
Noo, huomenna sitten laturia tutkailemaan.

EDIT:Akku ehtimyt tovin latautua, lähti käyntiin ja nopea mittaus paljasti ettei lataa

Auto starttas siis kerran ja toisella yrityksellä oli jo akku kuollut.
Noo, huomenna sitten laturia tutkailemaan.
Ongelma olemassa edelleen
Siis auto ei lähde edes kaapeleilla enään käymään.
Kaapeleiden ollessa kiinni ja sytytysvirralla kaikki mittariston tarpeeliset valot palaa kirkkaasti, mutta kun starttaan niin naks ja mikään ei pala
Auttakaa nyt äijää ku on sormi suussa, ja kohta koko nyrkki.
Pian pitää ottaa pois kilvistä ku ei viitti maksaa kaikkia maksuja ku auto seisoo tyhjänpanttina pihassa

Siis auto ei lähde edes kaapeleilla enään käymään.
Kaapeleiden ollessa kiinni ja sytytysvirralla kaikki mittariston tarpeeliset valot palaa kirkkaasti, mutta kun starttaan niin naks ja mikään ei pala

Auttakaa nyt äijää ku on sormi suussa, ja kohta koko nyrkki.
Pian pitää ottaa pois kilvistä ku ei viitti maksaa kaikkia maksuja ku auto seisoo tyhjänpanttina pihassa

Oletko tutkinut laturilta/startilta tulevat piuhat? Itsellä aikoinaan escossa (mk4) laturin valo paloi vaikka laturia vaihdettiin kahteen eri laturiin. piuha oli sulanut johtosarjasta. vaihdoin piuhan uuteen, niin jo loppui akun purkaus, ja valon palaminen ajon aikana.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Helppo vaihtaa,kuoret pois,kai pari ruuvia mitä lie,ja johdot pistokkeella kiinni,voi olla johto pari erikseen joissa liitin syvemmällä piilossa.hefner kirjoitti:Toi startti on todettu ehjäks.
Mut toi virtalukonpohja....
Sekös siis vois olla tän kaiken hiusten repimisen takana ?
Onkos aivan järjettömän paha vaihtaa ?
Jos ei oo jotain avaruusraketti-tekniikkaa..ei kai tuon ikäsessä vielä.
ei sieltä mitään junia t...
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Johtonippuja on tarkisteltu, ehkei riittävästi. Mulla ei tosiaan tuo laturinvalo pala missään vaiheessa, ei edes kun on sytytysvirta päällä.
Laturin johdossa on yhdessä sellainen pieni muovinen "jatkopala", jonka eräs autosähköasentaja totesi olevan joku jännitteen alentaja, tai jotain.
Ilman tätä palaa laturinvalo palaa kokoajan, siis vaikkei avaimet olis edes virtalukossa
On vaihdettu uuteen, mutta ei vielä ainakaan ole ratkaissut ongelmaa.
Tutkitaan ja kysellään taas.
Laturin johdossa on yhdessä sellainen pieni muovinen "jatkopala", jonka eräs autosähköasentaja totesi olevan joku jännitteen alentaja, tai jotain.
Ilman tätä palaa laturinvalo palaa kokoajan, siis vaikkei avaimet olis edes virtalukossa

On vaihdettu uuteen, mutta ei vielä ainakaan ole ratkaissut ongelmaa.
Tutkitaan ja kysellään taas.
Se palaa sen takia kun joku kohta maadoittaa. a) joko se laturi itse b) se johto joka tulee valolle. Jännitteen alentaja wtf?? Eikös lataussäädin ole kunnossa? Lataussäädin sen jännitteen alentaa, muuten sieltä tulis ~17v ulos. Kannattaa tutkia ottaako se johto maihin. Se nimittäin polttaa sitä valoa vaikka laturi olis ehjä. Latausvalolla on niin että molempiin päihin tulee 12+ ja kun toinen pää maissa valo palaa, näin se toimii.hefner kirjoitti:Johtonippuja on tarkisteltu, ehkei riittävästi. Mulla ei tosiaan tuo laturinvalo pala missään vaiheessa, ei edes kun on sytytysvirta päällä.
Laturin johdossa on yhdessä sellainen pieni muovinen "jatkopala", jonka eräs autosähköasentaja totesi olevan joku jännitteen alentaja, tai jotain.
Ilman tätä palaa laturinvalo palaa kokoajan, siis vaikkei avaimet olis edes virtalukossa![]()
On vaihdettu uuteen, mutta ei vielä ainakaan ole ratkaissut ongelmaa.
Tutkitaan ja kysellään taas.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW