Ostin tässä pari päivää sitten 92 vuoden lopussa käyttöön otetun 2.0l DOHC Sierran.
Heti tokana päivänä töihin lähtiessä huomasin että auto ei millään meinannut lähtee käymää kylmänä, jouduin pumppaan yllättävän kauan.
Näin ensimmäisenä kysymyksenä, miten auton saisi paremmin lähtemään käyntiin kylmänä, lohkonlämmitin kenties ja paljon sellainen maksaa?
Sitte tosta automaatista vielä.. Se välillä tuntuu heittävän vaihteita vääräs järjestykses, esim ku lähtee kiihdyttään niin sen pitäs iskee pienempää sisään niin toi iskeeki vaan isompaa heti ja kiihdytys menee heti alusta alkaen pieleen, ja sitte tossa lootassa on noi vaihteet 1, 2 ja 3, kokeiltiin vähä et miten ne toimii.
Laatikossa oli ykkönen, ja mittari näytti 140, ja vaihdettiin kakkoseen, ei mitää vaikutusta asiaan, joten veikkaan ettei ne hirveesti toimi.
Mitä tälle laatikolle kannattais tehdä? Olisko öljynvaihdosta mitää apua, ja paljonkoha tulis hintaa semmoselle projektille et vaihtais autoon manuaali lootan?
Ja sitte bensamittari, se näyttää vähäsen vihjaavaa suuntaa, tankki täysillä se kiepahtaa yli puolen välin, mutta vaikka tankki olis melkein tyhjä niin mittari on siinä neljännes kohdas. Kiihdytyksis ja mutkis bensamittari saattaa nousta tai laskea, mitä tälle kannattais tehdä?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Kysymyksiä 2.0l DOHC sierrasta
Laatikon vaihtamiselle ei varmaan tule pahaa hintaa jos teet itse,tarvit sen laatikon,vauhtipyörän ja kytkimen + pedaalit..laatikon kannattimen varmaan.
Muuten tuohon käyntiin voi vaikuttaa just tuo öljynvaihto-tarve,enemmänkin tulpat ja johdot ja sytkän säätöä tms,jos on muuten kunnossa.
Ja tuo bensamittari..sanoisin että normaalitoiminen kun Fordeista puhutaan
Muuten tuohon käyntiin voi vaikuttaa just tuo öljynvaihto-tarve,enemmänkin tulpat ja johdot ja sytkän säätöä tms,jos on muuten kunnossa.
Ja tuo bensamittari..sanoisin että normaalitoiminen kun Fordeista puhutaan

ei sieltä mitään junia t...