Sivu 1/1

Miten kannattaisi jatkaa projektia??

Lähetetty: 01 Heinä 2006 22:03
Kirjoittaja Henna
Eli on semmonen korinvaihto xr4 sierra projektina. Nyt olen purkanut kaiken sisältä ja kone nostettu pois. Seuraavaksi pitäis saada loput ikkunat pois mut mitenkäs ne lähtee parhaiten? Ja mitäs sitten kun ne on saatu pois, ensinkö puhallutan sen sisustan ja sitte vast rupeen korjailee reikiä vai mitenkä? Ulkopuolelta koria ei varmaan kannata puhalluttaa. Mitenkäs pohja, puhallutus vaiko kunnon alustan pesu mitä vissiin joissain ruostesuojaamoissa tehdään? Ois kiva vähän tietää miten ois järkevä jatkaa kun ei oikein ole kokemusta sellaisista hommista. Ja voi olla et silti koko homma jää kesken tai ainakin kestää ikuisuuden. :D

Lähetetty: 01 Heinä 2006 22:18
Kirjoittaja Volmari
itse tekisin pohjan kanssa että reikien ympäriltä reilusti tavaraa pois. ja samalla reilu pesu että kaikki vanhat massan jämät lähtee pois. sitten sisäpuolelle köykänen puhallus. ja ruoste kohtiin jos löytyy niin puhallat ihan reilusti ruosteen pois. puhallusasteena nolla neljä :lol:

Lähetetty: 01 Heinä 2006 22:34
Kirjoittaja janzamar
Ja ikkunat,pultit irti ja kääntämään sen lasi pois sieltä reiästä mistä se muutenkin nousee. Ei kai siellä ole kuin kaksi niitä kiinnityspultteja.
Niin joo,listat pois tieltä ensin.

Lähetetty: 02 Heinä 2006 16:05
Kirjoittaja Henna
Niin no tietenkin unohdin mainita et just ne aukeavat ikkunat ei niinkää tärkeät oo ottaa pois, oville ei varmaan tarvi juuri mitään tehdä kun ovat sen verran hyvässä kunnossa. Mutta siis nämä muut ikkunat, tuulilasi takalasi ja ne pienet sivuikkunat. Ne "aukeavat" sivuikkunat sainkin irti kun olivat vaan parilla ruuvilla kiinni. Mut mitenkäs noi muut, tiivisteet kyllä lähtee mut niin tiukalla liimalla ovat kiinni et ei repimällä lähde. Kuumailmallako?

Lähetetty: 02 Heinä 2006 16:10
Kirjoittaja janzamar
Joku pianolanka,kitarankieli tms sopivan ohut
mutta tarpeeksi luja teräslanka on melkeinpä paras.
Ja sitä vanhaa liimamassaa saakin jäädä alle,jos ei ole ruostuneita kohtia.
Jotkut kahvat langan päihin ja kaverin kanssa hinkuttamaan irti.
Vanha ryyppy"vaijeri" vois toimia ihan hienosti..

Lähetetty: 02 Heinä 2006 16:19
Kirjoittaja Henna
Niin joo enpäs tullu ajatelleeks et tuota systeemiä voi käyttää muissakin kuin tuulilasissa. No tuulilasin voi varmaan vaikka potkaista pihalle kun tuskin tulee samaa laitettua takaisin. :D

Lähetetty: 03 Heinä 2006 14:45
Kirjoittaja Henna
Tässä muuten vähän kuvaa auton sisäpuolelta:

Kuva
Kuva

Kai noista kuvista vähän näkee missä kunnossa pohja sisäpuolelta on, ulkopuolelta en ole edes katsonut miltä näyttää.

Kuvat linkkeinä kiitos! -ylläpito-

Lähetetty: 03 Heinä 2006 16:38
Kirjoittaja suklaa-auto
pääsinpäs ekana sanoo: Ei kuvia foorumiin :D

Lähetetty: 03 Heinä 2006 16:40
Kirjoittaja jaska74
tossa ekassa kuvassa apparin jalkatilassa on keltanen johto kiepillä.
edellisessä sierrassani pohja olli revennyt siitä auki.
jotkut jopa väittäväk ko. paikkaa tyyppiviaksi kuulemma

Lähetetty: 03 Heinä 2006 21:53
Kirjoittaja Henna
Eipäs mulle ole kukaan sanonut ettei kuvia saa laittaa. :oops:

Lukee kyllä säännöissä, joten ei siitä kaikille erikseen mainita. -yp-

Onneksi tuo ei ainakaan näytä siltä et olis hirveemmin repeillyt/repeämässä. Täytyykin vissiin ihan huvikseen tarkastaa kaikki tallin sierrat onko niissä mitään havaittavissa. :D Mulla omassa sierrassa, entisessä tai ehkä vielä tulevassa käyttöautossa oli joskus kuskin jakkaran kiinnikkeet aika pahasti ratkennut, hyvä ettei ole kuski tippunut tielle.

Lähetetty: 03 Heinä 2006 23:54
Kirjoittaja Nsa
Itellä just Sierra purettuna ja voin melkein luvata, että vaihteiston kiinnityskohdan kohdilla on ruostetta. On vaan siellä bitumin alla. Samoiten jalkotiloissa on aika satavarmasti "lievää" kukintaa, koska siellä on joku käsittämätön ritilähelvetti, joka päästää vettä muhimaan bitumin alle. Käsijarrusta alaspäin kannattaa kanssa kattoa bitumin alle, koska kardaanin kumin telineen kohdilla on aika varmasti ruoste tullu läpi. Onhan noita muitakin kohteita tullu vastaan, johtuen Sierran nerokkaista tupla/tripla-peltiliitoksista, mutta omasta mielenkiinnosta riippuu haluaako kattoa bitumin alle, mutta varmaan joku kevyt naputtelukin kertois jo vähän missä kuuluu vaimea tömähdys kopahduksen sijaan. Onnea projektiin! :)

Lähetetty: 04 Heinä 2006 09:21
Kirjoittaja Henna
Mut otetaan nyt huomioon et tämä auto on kuitenkin korinvaihtopeli eli muutenkin suht ruosteeton, eli toivon vaan ettei mitään suuria löydöksiä löydy. Mut eihän se sitä tietty kato vaikka auto olis Saksan maalta tuotu, ruostetta niissäkin on joskus jopa enemmän kuin Suomiautoissa. Takakaaret tuossakin on päässeet aikalailla kukkimaan kun ne xr:n muovit jättää alleen kaiken p*skan. Kuvittelin et ovien alareunatkin ois aivan mädät niinkuin sierroissa yleensä mut niissä ei ole vissiin ollenkaan ruostetta. :D

Lähetetty: 04 Heinä 2006 11:47
Kirjoittaja Jaakko85
Tuosta etuosasta (ainakin) vänkärinpuolelta kun ravotat tuon äänieristematon pois ja kaivelet vähän siitä "saumakohdasta" niin eiköhän ala pehmyttä löytymään, siitä hieman vasemmalle niin vaihteistotunnelistakin löytyy varmaankin jonkimoinen "rööri". :wink:

Ja todellinen tilanne vasta paljastuu tosiaan sen jälkeen kun nuo bitumimatot kaapii pois edestä. Eikä se pohja niinkään vaan helmakoteloiden/lattian sauma on se mukava homma jos meinaa saada "uuttavastaavan", eli sellaisen tyydyttävän tuloksen aikaiseksi.

Eikä sovi unohtaa takarunkopalkkejakaan.

Lähetetty: 04 Heinä 2006 12:01
Kirjoittaja avoesco
Mulla on tommonen xr4 kori pilkottuna tossa pihalla et jos tarviit paikka paloja johki niin löytyy kyllä........
Tämä myös tuonti kori niin se on aikalailla ruosteeton.

Lähetetty: 04 Heinä 2006 14:36
Kirjoittaja Henna
No saa nähdä mitä sieltä sit paljastuu mut ainakin toi mun veli sanoi et ei varmana löydy mitään pahoja ruosteita, eli sitten aikanaan nähdään miten on kun jaksan enemmän purkaa. Mitenkäs sieltä pohjasta sit kaikenmaailman suojaukset lähtee pois? Ei varmaan ihan vaan pesulla lähde.


Juu pitää katsella sitten kun saa enemmän selvää, osan tietty voi korvata ihan normaalin sierran paloilla.[/quote]

Lähetetty: 04 Heinä 2006 23:34
Kirjoittaja Nsa
Jaakko85:llä oli tosiaan pari muuta hyvää "vakiorapsakkaa" ja nuo takapalkit ovat tosiaan yksi murhe :/ on toinen palapelinä tällä hetkellä kun ei tahdo mistään vastaavaa saada ellei jollain olisi sierraan sellasta heittää.

On tosiaan sama onko tuonti vai ei, cossu vai tavallinen, samat patentit ja jos ruostuakseen on niin ketjussa mainitut paikat o aika vakioita kaikille sierroille :? No mut muuten näytti ainakin sisäpuolelta ihan ok kuntoselta. Vähän tais olla haperoo penkkien kiinnityskohdissa, mut muuten semiok :) Iha hyvä siit tulee ku jaksaa näpertää :D

Pohjamassan ja bitumin irroittamiseen on aika hyvä kuumailmapuhallin ja joku terävä taltta, puunnäpräysterä, lasta, tmv. härpätin. Aikaa ja hermot menee, mut palkitseehan tuo kun jaksaa kerralla tehdä hyvin.. Itellä alkaa onneks kohta olla voiton puolella ;)

Lähetetty: 06 Heinä 2006 17:32
Kirjoittaja Henna
Niin ja tosiaankin kun rupes tarkemmin ajattelemaan niin eihän tuo pohja vissiin ole tuontikamaa... mut yllättävän siistiltä ainakin mun mielestä näyttää, en uskaltais edes toisen sierrani mattojen alle katsoa. :D