
Miten kannattaisi jatkaa projektia??
Miten kannattaisi jatkaa projektia??
Eli on semmonen korinvaihto xr4 sierra projektina. Nyt olen purkanut kaiken sisältä ja kone nostettu pois. Seuraavaksi pitäis saada loput ikkunat pois mut mitenkäs ne lähtee parhaiten? Ja mitäs sitten kun ne on saatu pois, ensinkö puhallutan sen sisustan ja sitte vast rupeen korjailee reikiä vai mitenkä? Ulkopuolelta koria ei varmaan kannata puhalluttaa. Mitenkäs pohja, puhallutus vaiko kunnon alustan pesu mitä vissiin joissain ruostesuojaamoissa tehdään? Ois kiva vähän tietää miten ois järkevä jatkaa kun ei oikein ole kokemusta sellaisista hommista. Ja voi olla et silti koko homma jää kesken tai ainakin kestää ikuisuuden. 

"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
itse tekisin pohjan kanssa että reikien ympäriltä reilusti tavaraa pois. ja samalla reilu pesu että kaikki vanhat massan jämät lähtee pois. sitten sisäpuolelle köykänen puhallus. ja ruoste kohtiin jos löytyy niin puhallat ihan reilusti ruosteen pois. puhallusasteena nolla neljä 

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Niin no tietenkin unohdin mainita et just ne aukeavat ikkunat ei niinkää tärkeät oo ottaa pois, oville ei varmaan tarvi juuri mitään tehdä kun ovat sen verran hyvässä kunnossa. Mutta siis nämä muut ikkunat, tuulilasi takalasi ja ne pienet sivuikkunat. Ne "aukeavat" sivuikkunat sainkin irti kun olivat vaan parilla ruuvilla kiinni. Mut mitenkäs noi muut, tiivisteet kyllä lähtee mut niin tiukalla liimalla ovat kiinni et ei repimällä lähde. Kuumailmallako?
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Joku pianolanka,kitarankieli tms sopivan ohut
mutta tarpeeksi luja teräslanka on melkeinpä paras.
Ja sitä vanhaa liimamassaa saakin jäädä alle,jos ei ole ruostuneita kohtia.
Jotkut kahvat langan päihin ja kaverin kanssa hinkuttamaan irti.
Vanha ryyppy"vaijeri" vois toimia ihan hienosti..
mutta tarpeeksi luja teräslanka on melkeinpä paras.
Ja sitä vanhaa liimamassaa saakin jäädä alle,jos ei ole ruostuneita kohtia.
Jotkut kahvat langan päihin ja kaverin kanssa hinkuttamaan irti.
Vanha ryyppy"vaijeri" vois toimia ihan hienosti..
ei sieltä mitään junia t...
Niin joo enpäs tullu ajatelleeks et tuota systeemiä voi käyttää muissakin kuin tuulilasissa. No tuulilasin voi varmaan vaikka potkaista pihalle kun tuskin tulee samaa laitettua takaisin. 

"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Tässä muuten vähän kuvaa auton sisäpuolelta:
Kuva
Kuva
Kai noista kuvista vähän näkee missä kunnossa pohja sisäpuolelta on, ulkopuolelta en ole edes katsonut miltä näyttää.
Kuvat linkkeinä kiitos! -ylläpito-
Kuva
Kuva
Kai noista kuvista vähän näkee missä kunnossa pohja sisäpuolelta on, ulkopuolelta en ole edes katsonut miltä näyttää.
Kuvat linkkeinä kiitos! -ylläpito-
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
-
- Viestit: 194
- Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
- Paikkakunta: Tuusula
Eipäs mulle ole kukaan sanonut ettei kuvia saa laittaa.
Lukee kyllä säännöissä, joten ei siitä kaikille erikseen mainita. -yp-
Onneksi tuo ei ainakaan näytä siltä et olis hirveemmin repeillyt/repeämässä. Täytyykin vissiin ihan huvikseen tarkastaa kaikki tallin sierrat onko niissä mitään havaittavissa.
Mulla omassa sierrassa, entisessä tai ehkä vielä tulevassa käyttöautossa oli joskus kuskin jakkaran kiinnikkeet aika pahasti ratkennut, hyvä ettei ole kuski tippunut tielle.

Lukee kyllä säännöissä, joten ei siitä kaikille erikseen mainita. -yp-
Onneksi tuo ei ainakaan näytä siltä et olis hirveemmin repeillyt/repeämässä. Täytyykin vissiin ihan huvikseen tarkastaa kaikki tallin sierrat onko niissä mitään havaittavissa.

"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Itellä just Sierra purettuna ja voin melkein luvata, että vaihteiston kiinnityskohdan kohdilla on ruostetta. On vaan siellä bitumin alla. Samoiten jalkotiloissa on aika satavarmasti "lievää" kukintaa, koska siellä on joku käsittämätön ritilähelvetti, joka päästää vettä muhimaan bitumin alle. Käsijarrusta alaspäin kannattaa kanssa kattoa bitumin alle, koska kardaanin kumin telineen kohdilla on aika varmasti ruoste tullu läpi. Onhan noita muitakin kohteita tullu vastaan, johtuen Sierran nerokkaista tupla/tripla-peltiliitoksista, mutta omasta mielenkiinnosta riippuu haluaako kattoa bitumin alle, mutta varmaan joku kevyt naputtelukin kertois jo vähän missä kuuluu vaimea tömähdys kopahduksen sijaan. Onnea projektiin! 

Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Mut otetaan nyt huomioon et tämä auto on kuitenkin korinvaihtopeli eli muutenkin suht ruosteeton, eli toivon vaan ettei mitään suuria löydöksiä löydy. Mut eihän se sitä tietty kato vaikka auto olis Saksan maalta tuotu, ruostetta niissäkin on joskus jopa enemmän kuin Suomiautoissa. Takakaaret tuossakin on päässeet aikalailla kukkimaan kun ne xr:n muovit jättää alleen kaiken p*skan. Kuvittelin et ovien alareunatkin ois aivan mädät niinkuin sierroissa yleensä mut niissä ei ole vissiin ollenkaan ruostetta. 

"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Tuosta etuosasta (ainakin) vänkärinpuolelta kun ravotat tuon äänieristematon pois ja kaivelet vähän siitä "saumakohdasta" niin eiköhän ala pehmyttä löytymään, siitä hieman vasemmalle niin vaihteistotunnelistakin löytyy varmaankin jonkimoinen "rööri". 
Ja todellinen tilanne vasta paljastuu tosiaan sen jälkeen kun nuo bitumimatot kaapii pois edestä. Eikä se pohja niinkään vaan helmakoteloiden/lattian sauma on se mukava homma jos meinaa saada "uuttavastaavan", eli sellaisen tyydyttävän tuloksen aikaiseksi.
Eikä sovi unohtaa takarunkopalkkejakaan.

Ja todellinen tilanne vasta paljastuu tosiaan sen jälkeen kun nuo bitumimatot kaapii pois edestä. Eikä se pohja niinkään vaan helmakoteloiden/lattian sauma on se mukava homma jos meinaa saada "uuttavastaavan", eli sellaisen tyydyttävän tuloksen aikaiseksi.
Eikä sovi unohtaa takarunkopalkkejakaan.
Mulla on tommonen xr4 kori pilkottuna tossa pihalla et jos tarviit paikka paloja johki niin löytyy kyllä........
Tämä myös tuonti kori niin se on aikalailla ruosteeton.
Tämä myös tuonti kori niin se on aikalailla ruosteeton.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
No saa nähdä mitä sieltä sit paljastuu mut ainakin toi mun veli sanoi et ei varmana löydy mitään pahoja ruosteita, eli sitten aikanaan nähdään miten on kun jaksan enemmän purkaa. Mitenkäs sieltä pohjasta sit kaikenmaailman suojaukset lähtee pois? Ei varmaan ihan vaan pesulla lähde.
Juu pitää katsella sitten kun saa enemmän selvää, osan tietty voi korvata ihan normaalin sierran paloilla.[/quote]
Juu pitää katsella sitten kun saa enemmän selvää, osan tietty voi korvata ihan normaalin sierran paloilla.[/quote]
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Jaakko85:llä oli tosiaan pari muuta hyvää "vakiorapsakkaa" ja nuo takapalkit ovat tosiaan yksi murhe :/ on toinen palapelinä tällä hetkellä kun ei tahdo mistään vastaavaa saada ellei jollain olisi sierraan sellasta heittää.
On tosiaan sama onko tuonti vai ei, cossu vai tavallinen, samat patentit ja jos ruostuakseen on niin ketjussa mainitut paikat o aika vakioita kaikille sierroille
No mut muuten näytti ainakin sisäpuolelta ihan ok kuntoselta. Vähän tais olla haperoo penkkien kiinnityskohdissa, mut muuten semiok
Iha hyvä siit tulee ku jaksaa näpertää 
Pohjamassan ja bitumin irroittamiseen on aika hyvä kuumailmapuhallin ja joku terävä taltta, puunnäpräysterä, lasta, tmv. härpätin. Aikaa ja hermot menee, mut palkitseehan tuo kun jaksaa kerralla tehdä hyvin.. Itellä alkaa onneks kohta olla voiton puolella
On tosiaan sama onko tuonti vai ei, cossu vai tavallinen, samat patentit ja jos ruostuakseen on niin ketjussa mainitut paikat o aika vakioita kaikille sierroille



Pohjamassan ja bitumin irroittamiseen on aika hyvä kuumailmapuhallin ja joku terävä taltta, puunnäpräysterä, lasta, tmv. härpätin. Aikaa ja hermot menee, mut palkitseehan tuo kun jaksaa kerralla tehdä hyvin.. Itellä alkaa onneks kohta olla voiton puolella

Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Niin ja tosiaankin kun rupes tarkemmin ajattelemaan niin eihän tuo pohja vissiin ole tuontikamaa... mut yllättävän siistiltä ainakin mun mielestä näyttää, en uskaltais edes toisen sierrani mattojen alle katsoa. 

"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...