Sivu 1/2
sierra ei kännisty!
Lähetetty: 25 Maalis 2005 13:29
Kirjoittaja takaveto se olla pitää
elikäs on tällänen pikku ongelma, ku omistan 2,0 i doch sierran. siitä hajos kampiakselin päässä oleva nokaketjun hammaspyörä, saatiin remppa valmiiks, ja kas kummaa ei lähe käyntiin!! oon tässä jo hetken aikaa sen kans tapellu.. mielestni jako on kohdallaa.. yskäsee vaan kerran putkeen ja siinä se sitten on AUTTAKAA!
Lähetetty: 25 Maalis 2005 14:02
Kirjoittaja Regu
Veikkaisin, että jako pielessä
Lähetetty: 25 Maalis 2005 14:08
Kirjoittaja janzamar
jako tai tulpanjohdot väärin.
1342..
Lähetetty: 25 Maalis 2005 15:41
Kirjoittaja Sierrain
ootko kokeillut sytkää kääntää suuntai tahi toiseen? kokeile saatko käyntiin niin että aluksi käytät myöhäisellä, ja sitten käännät sen takaisin riittävästi ennaakkoon. Minulla tuli moinen ongelma vastaan mutta ohc koneessa... en tiedä vian syytä mutta sytkä kikkailulla pääsin pari kuukautta ajelemaan kunnes sanoi sopimuksen irti... nyt kansi osissa..
Lähetetty: 25 Maalis 2005 15:54
Kirjoittaja Jaakko85
sytytys ja jako melko varmaan pielessä. tarkasta, ne pitää olla varmana oikein, eikä vaan "mun mielestä oikein". tosin ei sytytyksen niin tarkkaa tarvi olla oikein että lähtee. jako kannattas kattoa tarkkaan ettei tule perään uutta remppaa

Lähetetty: 25 Maalis 2005 15:57
Kirjoittaja takaveto se olla pitää
mitenkä toden näköistä on, että sieltä olisi hajonnut muutankin, kuin pelkästää toi ratas?
Lähetetty: 25 Maalis 2005 15:59
Kirjoittaja Sierrain
jos päässyt jako muuttumaan on luultavasti myös venttillit yms saanut kipiää... oliko kone pyörähätnyt pois jaolta kun ratas hajosi? myös syy rattaan hajoamiseen kannattaisi selvittää...
Lähetetty: 25 Maalis 2005 16:02
Kirjoittaja Jaakko85
joo siellähän voi olla hieman venttiiliä mutkallakin, että ei kannata ihmetellä jos ei käynnisty
Lähetetty: 25 Maalis 2005 17:12
Kirjoittaja takaveto se olla pitää
venttiilit solmussa!!!

Lähetetty: 25 Maalis 2005 17:31
Kirjoittaja lalli69
Lähetetty: 25 Maalis 2005 20:19
Kirjoittaja Jaakko85
vasaralla naputtelee venttiilit suoriksi ja taas mentiin

Lähetetty: 26 Maalis 2005 00:07
Kirjoittaja takaveto se olla pitää
näin se on tehtävä

kiitti tipseistä

Lähetetty: 03 Huhti 2005 14:48
Kirjoittaja takaveto se olla pitää
seitsemän venttiliä kaheksasta kieros

tarviiko oikasta kantta? onkohan männät ihan ehjät? (näyttäis ainakin)

Lähetetty: 03 Huhti 2005 14:51
Kirjoittaja ZyaS
ei männissä mitään vikaa jos ei näy jälkiä/vastaavia? jos pahoja jälkiä saattaa kiertokanki olla mutkalla.
Lähetetty: 03 Huhti 2005 20:45
Kirjoittaja takaveto se olla pitää
jotain pieniä jälkiä on, mut ei mielestäni kauheen isoja... ja kone vaikuttais pyörivän ihan hyvin ainakin startilla...

et ei kai kiertokangis mitään oo?
Lähetetty: 03 Huhti 2005 21:15
Kirjoittaja ZyaS
no viimeistään sitten kun saat sen käymään niin kuulet onko ne mutkalla, ja puristuspaineet mittaamalla selviää = jossain sylinterissä "olemattomat" paineet. ja sitten jos on mutkalla niin kyllä se lopulta sieltä tulee ulkoilmaa haistelemaan pienen rytinän ja reiän saattelemana

Lähetetty: 04 Huhti 2005 08:23
Kirjoittaja turbiiniriesa
tuskinpa sieltä sentää kiertokanki kieroon meni.kyllä se tuo vena on joka periks antaa eli ei muutaku uudet venat ja paanalle.
Lähetetty: 04 Huhti 2005 10:53
Kirjoittaja Sierrain
Omaani sierraan ilmestyi vastaava ongelma, mutta lisänä on kaasari muuttunut liekinheittimeksi: painaa seoksen takaisin päin kaasarin läpi suurena suihkuna...
Kansi avattiin ongelman tiimoilta ja venat tarkistettiin, hiottiin sisään ja välykset tarkistettiin kohdilleen. Nyt kansi takaisin paikoillaan ja kone pitäisi käyttää kuumaksi jotta kannen pultit saataisiin viimeiseen ja lopulliseen momenttiin, ongelma ei ole hävinnyt ja startatessa pyörittää konetta nätisti, mutta ei vaan lähde.
Ennen koneen saattoi saada käymään käyttämällä sytkää myöhäisellä ajoituksella ja siitä sitten vääntämällä aikaisempaan, nyt ei autannut sekään...
Onko kellään siis ideoita?
voiko tämmöinen johtua jostakin viasta alakerrassa?

Lähetetty: 04 Huhti 2005 14:01
Kirjoittaja turbiiniriesa
meneekö tulpanjohdot oikeisiin tulppiin

>antaa kipinän väärässä kohtaa
Lähetetty: 04 Huhti 2005 14:09
Kirjoittaja VesQ
Itsellä teki muuten juuri tuota kaasarista aivastelua tuossa ekkerissä. Oli sytytysjärjestys menny sekasin kun jakajan kannen vaihdoin ja vanhasta muistista heitin piuhat 1-3-4-2 kun kenttiläisessä onkin 1-2-4-3
Oikeen kun sahas niin sai käymään mutta kävi tosi huonosti kolmella ja yski sellaisia puolen metrin tulipatsaita kaasarista

Lähetetty: 05 Huhti 2005 11:49
Kirjoittaja Sierrain
eihän sierrassa toki kenttiläistä ole.....
Auto ihmetellessä rupesin tulpan johtoja irti nykimään: Auto käy aina saman lailla riippumatta minkä tulpan johdon irrottaa, veikkaan auton käyvän koko ajan kolmella riippumatta missä tulpissa on johdot kiinni
Asia on mennyt jo kauan aikaa sitten oman ymmärrykseni... viisaampin tarvitaan
Ainakin olen hyvittänyt syntini ja varmistanut taivaspaikan, aika rupeaa vain loppumaan kun laina auto katoaa alta viikonloppuun mennessä, taitaa riesa joutua purkuun

Lähetetty: 05 Huhti 2005 11:57
Kirjoittaja Sierrain
Tuli vain mieleen että onkos sierrassa jotain sähkö heebeleitä joiden vajaa toiminta voisi aiheuttaa moista kiukkuilua?
Olen kuullut että jos se laatikko josta tulee johdot virran jakajaan hajoaa, auto ei sano yhtään mitään, mutta mitenkäs puola kiukuttelee?
Lähetetty: 05 Huhti 2005 13:17
Kirjoittaja turbiiniriesa
Auto ihmetellessä rupesin tulpan johtoja irti nykimään: Auto käy aina saman lailla riippumatta minkä tulpan johdon irrottaa, veikkaan auton käyvän koko ajan kolmella riippumatta missä tulpissa on johdot kiinni
mutta onko ne johdot oikeissa tulpissa,jos ne ei ole siellä oikein ei se käyntikään muutu ku on jo muutenki persiillään.
varmasti olet sen katsonu,mutta tulipahan mieleen

Lähetetty: 05 Huhti 2005 14:06
Kirjoittaja Sierrain
kyllä joo.
Onhan tuo tullut jokusen kerran katsottua, tuntuu vain että pyttyjen välille pitäisi saada eri ajat... kun säätää niin että ykkösen sytytys on liikaa ennakossa niin silloin "käy" "tasaisesti" kolmella...
mutta nyt kun hihnaa "venytettiin" niin liekin heitin ilmiö on kadonnut lähes kokonaan mutta silti ei vain lähde. joku ehdotti että kampiakseli olisi 180' väärässä mutta ei ole sekään.
Nyt tarvitaan todellista Ford/nelari experttiä foorumille....
Lähetetty: 05 Huhti 2005 16:15
Kirjoittaja VesQ
Eli jako siis varmasti kohdallaan ??
Niin ja edelleen kun tuohon kenttiläiseen vaihdoin kerran virranjakajan kannen niin oli ekalla kerralla vääränlainen kansi eli kun katsoi missä kohtaa kärjet avautui niin pyörijä osui jakajan kannessa niiden "kontaktipintojen" väliin vaikka kuinka pyöritteli mihin suuntaan vain
Eli katsoppa että kun on sytytyshetki kohdalla niin se pyöriä osuu suunilleen tulpan johdon kohdalle
Myös rikkinäinen vjakajan kansi tekee mitä mielenkiintoisimpia vikoja jos pääsee lyömään kipinän esim kahteen johtoon kerralla