Sivu 1/1
Eskon tulpat ei kestä!
Lähetetty: 10 Kesä 2006 22:59
Kirjoittaja Monteonisti
Vaimon Eskon tulpat hajoaa, siis posliini halkeaa ja alkaa nykyttään, siis Esko. Onkos tuohon, 1.8 Zetec, olemassa tulppia jotka kestäs edes vuoden?

Lähetetty: 11 Kesä 2006 00:14
Kirjoittaja AnttiR
Ootko minkä merkkisiä tulppia käyttäny?
Lähetetty: 11 Kesä 2006 16:19
Kirjoittaja eskomk4
varmaan vaihtanut johdot. Isot pojat ainakin puhuu että ne johdot vaihdettava samalla
Lähetetty: 11 Kesä 2006 17:52
Kirjoittaja janzamar
Ittellä ei oo kun kerran haljennu tulppa,ja sekin väärän tulppa-avaimen mallin takia (no ehkä en osannu vaan käyttää..)..
Kuinkas kireälle oot niitä kiristäny kun jatkuvasti hajoaa?
Vai olisko tosiaan vaan merkistä kiinni?
Lähetetty: 11 Kesä 2006 23:30
Kirjoittaja Monteonisti
Motorcraftit hajoilee herkästi, lähinnä nelonen kun on kait jännite suurin lyhimmän johdon takia. Laitoin neloseen Boschin, kesti, mutta meni sitten kolmosen Motorcraft. On mennyt myös Boschikin hajalla, muistaakseni nelosella ja vanhoilla johdoilla, nyt ollut uudet johdot jotain vuoden ja autoi senverran että Bosch kestää nelosessa ja Motorcraft kesti vuoden kolmosessa kun aikaisemmin meni viikossa. Laitoi piruuttani Championit jotta näkee kestääkö ne. Johdot on tosiaan joskus viime vuonna vaihdettu ja ovat "alkuperäiset", siis Voortilta ostetut, samoin nuo Motocraftit.
Nykyttely ei kuitenkaan kadonnut, onko ideoita mistä johtuu ettei tarvi purkaa koko mottia "atomeiksi", EGR on tulpattu ja tyhjäkäyntiventtiili vaihdettu viime vuonna?

Lähetetty: 15 Kesä 2006 22:28
Kirjoittaja Escortsutii
Monteonisti kirjoitti:Motorcraftit hajoilee herkästi, lähinnä nelonen kun on kait jännite suurin lyhimmän johdon takia. Laitoin neloseen Boschin, kesti, mutta meni sitten kolmosen Motorcraft. On mennyt myös Boschikin hajalla, muistaakseni nelosella ja vanhoilla johdoilla, nyt ollut uudet johdot jotain vuoden ja autoi senverran että Bosch kestää nelosessa ja Motorcraft kesti vuoden kolmosessa kun aikaisemmin meni viikossa. Laitoi piruuttani Championit jotta näkee kestääkö ne. Johdot on tosiaan joskus viime vuonna vaihdettu ja ovat "alkuperäiset", siis Voortilta ostetut, samoin nuo Motocraftit.
Nykyttely ei kuitenkaan kadonnut, onko ideoita mistä johtuu ettei tarvi purkaa koko mottia "atomeiksi", EGR on tulpattu ja tyhjäkäyntiventtiili vaihdettu viime vuonna?

Omaani vaihdoin NGK platina tulpat ja tarvike tulpanjohdot ja loppui nykiminen samantien.
Lähetetty: 17 Kesä 2006 00:02
Kirjoittaja Monteonisti
Kattelin minäkin japseja mutta en löytänyt sopivia. Laitoin Boschit kun kestävät kuitenkin hetken. Sikamaisen kalliita kyllä, melkein 30€ sarja!

Lähetetty: 21 Kesä 2006 20:40
Kirjoittaja Rokkis
siul on väärän lämpöarvon omaavat tulpat vaimon "seuralaisessa".
kokeileppa sellasii mitkä kävis viileempinä.
Lähetetty: 21 Kesä 2006 20:48
Kirjoittaja TeRoK
Ei muistaakseni ollut siinä vika. Mun mielestä siitä oli juttua sillon aikasemmassa topicissa.
Lähetetty: 21 Kesä 2006 23:19
Kirjoittaja Monteonisti
Mitkä käy viileempinä, ei ainakaan "alkuperäiset", siis Voortilta ostetut?

Lähetetty: 22 Kesä 2006 00:01
Kirjoittaja Krisse
Toi Zetecin tulppa on sen verran Zetec-only ettei sitä oikein taida löytyä kuin just niillä tehtaan/tulppavalmistajan speksaamilla lämpöarvoilla. 'Kilpaputkat' on tietysti asia erikseen, mutta eipä taida ainakaan NGK:lta ja Boschilta löytyä kuin sitä yhtä ainoaa tulppaa Zeteciin.
Toista se oli ennen kun 'kaikkiin autoihin' kävi BP6ES, sitä saattoi koittaa eri lämpöarvoilla (BP5ES, BP8ES) mutta ei näitä nykyautojen hyvinkin merkki-/mallikohtaisia enää valmisteta kuin sitä yhtä ja ainoaa tyyppiä. Hatusta heitän että Zeteciin käy NGK:n PTR5A-13, joten jostain pitäisi löytää nyt sitten PTR4A-13 tai PTR6A-13, ja sellaisia ei varmaankaan edes valmisteta.
Ja noin niikuin yleisesti ottaen oma kantani näihin tulppa-asioihin on kyllä se että jos kyseessä on vakiomoottori, se kyllä toimii ihan hienosti niillä tulpilla jotka siihen on tarkoitettu. Jos ei toimi niin vika lienee jossain muualla.
Lähetetty: 22 Kesä 2006 21:53
Kirjoittaja Monteonisti
Ennenhän riitti jos kierre oli sopiva paitsi Volvoissa japsit suli!
